Media kertoo että meidän sairaalat on ylikuormittuneita ja otetaan silti Virosta potilaita?
En ymmärrä. Iltalehdessä sanottiin nyt että meillä on kapasiteettia käyttämättä mutta ihan vasta oli juttua että lääkärit ja hoitajat ei enää jaksa?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme kokoamme suurempi humaani suurvallat, joka hoitaa koko maailman potilaat.
Töihin siitä veroja maksamaan palstailemasta!
Hih, just mietin, että täytyy lähtee. Ihmeen paljon täällä väki ehtii päivällä olla. Ovatkohan niitä etätyöläisiä vai ihanko palkalla kirjoittavat.
Mulla on vapaapäivä tänään. Mutta ehdin kyllä kirjoitella työajallakin.
Joskus voi tulla ihan oikea pandemia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronatiedotus on kyllä kaikin puolin epärehellistä. Tilastot eivät ole luotettavia kun lasketaan jotain oireettomia tartuntoja, koronakuolemaksi listataan jos on pos.tulos jonkun tietyn ajan sisällä vaikka kuolinsyy olisi eri, rokote antaa hyvän suojan vakavaa tautia vastaan ensin 1.annoksella, sitten 2. ja nyt tarvitaan normaaliin eloon jo 3.annos ja niidenkin teho hiipuu kiihtyvään tahtiin. Kaikki soraäänet hiljennetään ja ajetaan lisää kansalaisten kontrollia "yhteisen hyvän" nimissä vaikka rokotuskattavuus on yli 80% ja sitten uutisoidaan että "koronatilanne huononee" vaikka rokotteen pitäisi suojata vakavalta muodolta tautia.
Minä en luota enää mihinkään lähteisiin. En antivaxxereihin enkä rokoteuskovaisiin.
Kumpaankaan ääripäähän ei kannata satsata, ne ovat sokeutuneet omasta uskostaan ja varmuudestaan. Päätin jo hyvin varhaisessa vaiheessa jäädä seuraamaan tilanteen kehittymistä paitsiosta. Elämä muokkautui jo kauan ennen koronaa siihen malliin, että minkään maailman viruksista ei ole viimeiseen kymmeneen vuoteen ollut mitään kiusaa. Asun syrjemmällä, lapsi lähtenyt jo omilleen asumaan. Työssä käydään tahoillamme puolison kanssa, muutoin pysytellään kotinurkilla kahden kesken, ja netistä tilataan ruuat+muut tarpeelliset. Jos on pakko julkisissa tiloissa ja väentungoksessa asioida, ffp2, turvavälit ja käsihygienia on käytössä. Mä en ottanut rokotetta, puoliso otti. Oma kanta asiaan on, etten tätä itselleni tarpeettomaksi kokemaani rokotetta ota, ellei ottamattomuus sitten ala kohtuuttomasti rajoittamaan mun/puolison elämää. Ei olla matkusteltu eikä viihdytä ihmisten keskuudessa, niin ei ainakaan vielä ole erityisen "rajoitetuksi" elämä muuttunut.
Odota vaan. Kyllä näyttää muuttuvan rajoitetuksi kun tulee koronapassia työpaikoille ja Itävallassa lockdown rokottamattomille (asiointi vain töissä ja kaupassa - saakohan perhe vierailla?).
Työpaikka mulla tässä on se kipukohta. Ala/yksikön koko on tosin sellainen, että nyt julkisuuteen kerrotuilla jahkumisilla passia ei meille olisi tulossa. Eikä tosiaan vuosikausiin olla muutoinkaan käyty oikeastaan missään ellei ole ollut välttämätön pakko, joten rajoitukset viihteeseen, matkustamiseen ja shoppailuun ovat meille merkityksettömiä.
Entä jos ystävät ja sukulaiset eivät saisi tulla tapaamaan? Itselle se olisi pahin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronatiedotus on kyllä kaikin puolin epärehellistä. Tilastot eivät ole luotettavia kun lasketaan jotain oireettomia tartuntoja, koronakuolemaksi listataan jos on pos.tulos jonkun tietyn ajan sisällä vaikka kuolinsyy olisi eri, rokote antaa hyvän suojan vakavaa tautia vastaan ensin 1.annoksella, sitten 2. ja nyt tarvitaan normaaliin eloon jo 3.annos ja niidenkin teho hiipuu kiihtyvään tahtiin. Kaikki soraäänet hiljennetään ja ajetaan lisää kansalaisten kontrollia "yhteisen hyvän" nimissä vaikka rokotuskattavuus on yli 80% ja sitten uutisoidaan että "koronatilanne huononee" vaikka rokotteen pitäisi suojata vakavalta muodolta tautia.
Minä en luota enää mihinkään lähteisiin. En antivaxxereihin enkä rokoteuskovaisiin.
Kumpaankaan ääripäähän ei kannata satsata, ne ovat sokeutuneet omasta uskostaan ja varmuudestaan. Päätin jo hyvin varhaisessa vaiheessa jäädä seuraamaan tilanteen kehittymistä paitsiosta. Elämä muokkautui jo kauan ennen koronaa siihen malliin, että minkään maailman viruksista ei ole viimeiseen kymmeneen vuoteen ollut mitään kiusaa. Asun syrjemmällä, lapsi lähtenyt jo omilleen asumaan. Työssä käydään tahoillamme puolison kanssa, muutoin pysytellään kotinurkilla kahden kesken, ja netistä tilataan ruuat+muut tarpeelliset. Jos on pakko julkisissa tiloissa ja väentungoksessa asioida, ffp2, turvavälit ja käsihygienia on käytössä. Mä en ottanut rokotetta, puoliso otti. Oma kanta asiaan on, etten tätä itselleni tarpeettomaksi kokemaani rokotetta ota, ellei ottamattomuus sitten ala kohtuuttomasti rajoittamaan mun/puolison elämää. Ei olla matkusteltu eikä viihdytä ihmisten keskuudessa, niin ei ainakaan vielä ole erityisen "rajoitetuksi" elämä muuttunut.
Odota vaan. Kyllä näyttää muuttuvan rajoitetuksi kun tulee koronapassia työpaikoille ja Itävallassa lockdown rokottamattomille (asiointi vain töissä ja kaupassa - saakohan perhe vierailla?).
Työpaikka mulla tässä on se kipukohta. Ala/yksikön koko on tosin sellainen, että nyt julkisuuteen kerrotuilla jahkumisilla passia ei meille olisi tulossa. Eikä tosiaan vuosikausiin olla muutoinkaan käyty oikeastaan missään ellei ole ollut välttämätön pakko, joten rajoitukset viihteeseen, matkustamiseen ja shoppailuun ovat meille merkityksettömiä.
Entä jos ystävät ja sukulaiset eivät saisi tulla tapaamaan? Itselle se olisi pahin.
Puhelin on keksitty. Kirjepostikin kulkee. Mutta ihanko tosissaan kuvittelet että yksityisiä asuintiloja edes pystytään nykyisillä resursseilla valvomaan ja niissä vierailuja sanktioimaan? Jos tuo miten kuten tiheästi asutulla kerros/rivitaloalueella jotenkin naapurien ilmiantorinkinä toimisikin, meillä on vielä pitkä matka kuljettavana todelliseen valvontayhteiskuntaan. Ja hyvä niin.
Toki miltei jokaisella vauvasta vaariin on taskussa laite jota kannamme vapaaehtoisesti, ja joka mahdollistaa seurannan 24/7, mutta niin kauan kun kännykän omistaminen ja sen mukana kuljettaminen on oma valinta, niin kauan sen voi sulkea tai jättää kotiin kun ei sitä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ole nyt enää kuormittuneet. Mutta voisi olla. Selitti Hussin edustaja eilen televisiossa. Niin se totuus muokata sopimaan hallituksen agendoihin.
Tällä HUS-pomojen valehtelulla ei ole mitään tekemistä hallituksen agendan kanssa. Petäjä vaatii tiukkoja ravintolarajoituksia ja syyttää hallitusta joka jatkaa niitä ennallaan. Väittää että tehohoito kuormittuu ja syöpäleikkauksia perutaan. Samalla kertoo että on sopinut Tarton kanssa ottaa 10 tehohoitopotilasta Virosta jos pyytävät apua. Ristiriitaista. Ihmisten pelottelua.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/dbcaedeb-1836-4b6c-92df-3b7b37bd363f
Nyt ollaan käsikirjoituksen tässä vaiheessa. Tätä hoetaan joka maassa, piti se sitten paikkansa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Niin? ja Suomi on Ohisalon ja Haaviston mukaan valmistautunut mahdolliseen siirtolaistulvaan, toisaalta presidentti Niinistö sanoo Suomen lakien olevan liian lepsuja. Mun usko on mennyt.
totta taitaa olla että valmistuttu vastaanottamaan mikä huolestuttaa . pelottaa ,ahdistaa
Vierailija kirjoitti:
Joskus voi tulla ihan oikea pandemia.
Tämä on se tragedia.
Kun ihmisten luottamus menee niin yhteiskunta on hataralla pohjalla.
Todelliset sairaalatilastot, rehellinen media. Missä ne on?
Virolaiset on veljiä ja siskoja! Tottakai autamme.