Mikä vaivaa miehiä, jotka sanoo: "oot sä ihan nätti, mutta on niitä kauniimpiakin" tai
vastaavaa. "Olet muuten kaunis, mutta sulla on tuo pikkurilli vähän vino". Tällaista piilovittuilua ja sitten ihmetellään, kun nainen loukkaantuu muka kehusta. Kun ei kukaan ihminen ole oikeasti täydellinen. Niiden pumpattavien barbabojen myynti pitäisi kieltää.
Kommentit (99)
Mitä hittoa oikeesti. Ei tulisi mieleenkään vaikka sanoa oikein erikseen miehelleni, että penikset näyttää hassulta ollessaan löysänä ja aika hassulta vielä kovanakin. Hänelle voisi tulla siitä turhaan epävarma olo, kun kuitenkin rakastan häntä ihan kaikkine ruumiinosineen :D Puhumattakaan että sanoisin että "sulla on aika iso penis, mutta on niitä isompiakin!"
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa oikeesti. Ei tulisi mieleenkään vaikka sanoa oikein erikseent miehelleni, että penikset näyttää hassulta ollessaan löysänä ja aika hassulta vielä kovanakin. Hänelle voisi tulla siitä turhaan epävarma olo, kun kuitenkin rakastan häntä ihan kaikkine ruumiinosineen :D Puhumattakaan että sanoisin että "sulla on aika iso penis, mutta on niitä isompiakin!"
Tuo lopun toteamus on ihan kiva. Painetaan mieleen.
Sinulla ei ole varaa valita eli antaudupa nyt miehelle tai tee mitä hän haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Ai mikä vaivaa? No rehellisyys. Osa miehistä on tottunut puhumaan suoraan.
Kultapieni, sä olet moukka - et rehellinen.
Kuten joku aiemmalla sivulla asian hyvin ilmaisikin, niin voisihan tuollaiseen vastata ihan yhtä rehellisesti ja realistisesti, että "Joo, tiedän, että en ole mikään maailman kaunein nainen. Tänä vuonna tittelin sai Kendall Jenner, enkä muistuta häntä etäisestikään. Jos muistuttaisin, niin voit olla varma että me ei tässä oltaisi, enhän minä edes vilkaisisi keskinkertaisia betamiehiä."
Tuollaisella miehellä on huono itsetunto, ja hän pelkää naisen lähtevän jonkun toisen miehen mukaan. Siksi hän yrittää tuollaisilla kommenteilla murentaa naisen itsetuntoa, jotta tämä ajattelisi olevan niin ruma, että ei kelpaa kenellekään toiselle, eikä siis ikinä jätä miestä, vaikka tämä kohtelisi naista kuinka huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa siinä on jos haluaa hyvän naisen eikä mitää rumilusta? 😔
Onko kaunis nainen ilman muuta hyvä ? Hah hah !
Vierailija kirjoitti:
Miestä vaivaa realismi jota naiset ei taas siedä. Pitää valehdella ja elää pumpulissa.
Ei tarkoita sitä että mies ei pitäisi sinusta.
Minäkin olen sitä mieltä, että miehen pitää kestää rehellinen, realistinen palaute. Että olet kyllä aika lyhyt mieheksi, ja päälaen hiusten tuuheus ei näytä ihan optimaaliselta. Alakerran varustuskin on pikemminkin XS- kuin M-luokkaa eikä käytännön taidotkaan päätä huimaa.
Jostain syystä miehet eivät kestä totuutta vaan pahoittavat mielensä. Onko tuo realismi jotain sellaista, mitä vain naisten pitää sietää? Pojat haluavat elää pumpulissa?
Rehellisyys ja suorasanaisuus tuntuu olevan kovin monelle tekosyy välttää vastuu toisen loukkaamisesta tai muutenkaan sanojensa seurauksista.
Eri asia tietysti, jos on oikeita ongelmia sosiaalisissa tilanteissa jonkun vamman, häiriön tai mt-ongelman takia. Mutta ns. normaalin keskiverto ihmisen kohdalla tuo yleensä vedetään esiin kun on sanottu ikävästi toiselle "olen vain suorasanainen!". Ei, olet vain tilannetajuton ja töykeä.
Suorasanainen ja rehellinen on toki hyvä olla tiettyyn pisteeseen saakka, mutta asiat voi silti sanoa kohteliaasti ja toista loukkaamatta. Eikä kaikkea edes tarvitse sanoa ääneen vaikka kysyttäisiinkin.
Suurimmalle osalle on sosiaalisesti selvää, että puolison tai läheisen ihmisen negatiivisia seikkoja ei tule sanoa ääneen jos ei ole tarkoitus loukata tai osaa sanoittaa asiaa toisen ymmärtämällä tavalla rakentavana kritiikkinä tai muuten jos on läheisestä huolissaan (tässäkin on nyanssinsa).
Tollaisia kommentteja laukovat joko tietävät satuttavansa ja pyrkivät jollain tavalla kontrolliin/alentamaan toisen itsetuntoa tai ovat todellakin putkiaivoisia. Tottakai joskus jokainen sanoo väärin asioita epähuomiossa, mutta fiksu ihminen osaa pyytää anteeksi eikä toista tekoaan jos huomaa satuttaneensa toista.
Tässä ei mielestäni ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa. Miehet vaan saavat lapsesta asti puhua naisia vapaammin mitä sylki suuhun tuo "rehellisyyden nimissä" ja vapaamman kasvatuksen johdosta. Naisten oletetaan jo lähtökohtaisesti olevan empaattisia ja varovan sanojansa sosiaalissa tilanteissa. Vaikka ihan yhtä tökeröä tekstiä naisetkin osaavat suoltaa ulos. Samalla tapaa myös miehet voivat loukkaantua tökeröistä kommenteista.
Se on manipulaatiota, negaamista. Kehutaan, mutta samalla loukataan. Näin alennetaan naisen itsetuntoa ja osoitetaan naiselle, ettei hän ole mitään ihmeellistä ja samalla kuvitellaan, että tämä saa naisen "kilpailemaan" ja tavoittelemaan tätä idioottia. Negaamista voi olla:
Kehuiksi naamioidut loukkaukset ja vertailu (kuten ap:lla)
"Rakentava" kritiikki ("kommenttisi oli huono, mutta sen ymmärtää kun et tajua aiheesta mitään")
Jatkuva hienovarainen, kehun tai kritiikin varjolla nöyryyttäminen ja alentaminen ylipäätään kaikilla osa-alueilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin erään tyypin kanssa, suhde loppui. Sitten tyypin veli soitti jakertoi olleensa muhun ihastunut jne ”Et sä kyllä yhtä nätti ole kuin x (hänen entinen tyttöystävä) mutta muuten mukavampi”. Miksi tuo piti sanoa? Ei tullut lähentymisestä muutenkaan kyllä mitään.
Miksi se oli niin kova pala sinulle kuulla totuus?
ei se ollut kova pala, oli kiva kuulla olevansa mukava sentään. Minulla oli nuorena miehiä huolimatta ulkonäöstäni. Mietin vain, että miksi tuo piti kertoa mulle.
Itselleni sanottua:
"Näytät aika lailla samalta kuin suurin osa suomalaisista"
"Mä en oikeasti edes haluaisi seurustella kauniin naisen kanssa"
Pitkällä aikavälillä noin käyttäytyviä ihmisiä vaivaa yksinäisyys
... eikä mitään käsitystä miksei kukaan tykkää pitemmän päälle...
Vierailija kirjoitti:
Miehille nyt ei kelpaa mikään.
Täysin shaibaa, vain sille vähemmistö-prosentille ikäluokan premium-miehistä ei kelpaa kuin instabeibit ja fittnesskissat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa siinä on jos haluaa hyvän naisen eikä mitää rumilusta? 😔
No sitten lähestyy vain niitä naisia, joita pitää hyvinä tai kauniina ja jättää lähestymättä niitä mielestäsi rumia. Mikä tarve on lähestyä niitä rumia haukkuakseen? Mitä hyvää siitä oletat seuraavan, jos siitä ei pahaa sinusta seuraa?
Parempi kaunis ja viisas kuin ruma ja...
Ne on lukenu inceloppaita naisten iskemiseen, niissä on oikeasti tuollaista paskaa : D
Vierailija kirjoitti:
Se on manipulaatiota, negaamista. Kehutaan, mutta samalla loukataan. Näin alennetaan naisen itsetuntoa ja osoitetaan naiselle, ettei hän ole mitään ihmeellistä ja samalla kuvitellaan, että tämä saa naisen "kilpailemaan" ja tavoittelemaan tätä idioottia. Negaamista voi olla:
Kehuiksi naamioidut loukkaukset ja vertailu (kuten ap:lla)
"Rakentava" kritiikki ("kommenttisi oli huono, mutta sen ymmärtää kun et tajua aiheesta mitään")
Jatkuva hienovarainen, kehun tai kritiikin varjolla nöyryyttäminen ja alentaminen ylipäätään kaikilla osa-alueilla.
Mä olen tähän kerran törmännyt. Baarissa täysin tuntematon tyyppi tuli puristamaan käsivarresta ja sanoi "Onhan tässä vähän liikaa, mutta kyllä sä mulle kelpaat" Joo ei kelvannut mulle se idiootti.
Voi sanoa vaikka että oli kiva tavata mutta et nyt näe tästä kehittyvän mitään ja toivota hyvää loppuelämää. Ei tarvitse mennä henkilökohtaisuuksiin. .