Kissaihmiset älykkäämpiä kuin koiraihmiset
Näin se menee:
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:42"]
Yksi tutkimus ei vielä vahvista asiaa. Tämä on iltalehtien ja muiden ongelma. Ne uutisoi yksittäisistä tutkimuksista ihan faktatietona. Vasta kun samaan tulokseen on päätynyt vähintään kaksi eri tahoa eri keinoin, voidaan tulos tulkita todeksi.
[/quote]
Eeen tuota ihan faktatietona markkinoisi, kun edelleen sanamuotona on "tutkimus väittää".
Ihmettelin miksi edesmennyt kissani oli välillä niin läheisriippuvainen minua kohtaan - no, sehän piti minua ilmeisesti emonaan.
Minustakin tuo on kyllä ihan huuhaata. Riippuu niin monista asioista, minkä lemmikin valitsee, esim. elämäntilanteesta ja asuinympäristöstä... Minulla on ollut koiria ja nyt on kissa. Olisin ottanut jonkun aikuisen löytökoiran, mutta en löytänyt sopivaa, pienikokoista aikuista koiraa, ja pentua en halunnut. Oli helpompi löytää aikuinen kissa, kohdalle osui tosi seurallinen ja ihmisrakas tapaus, joten otin sen. Eikä harmita yhtään. Olen tosi kiintynyt kissaani ja se minuun. Minuakin ärsyttää, kun jotkut jaksavat jauhaa sisäkissojen onnettomasta kohtalosta!!! Luuletteko tosiaan, että on järkevämpää päästää se kissa vapaaksi ulos kaikenlaisten idioottien armoille, jotka heittelevät kissaa kivillä, tai että kissa pääsee jonnekin ajotielle ja jää auton alle, ja ehkä siinä vielä kituu kauan ennen kuin lopulta kuolee? No ei käy minulle tuollainen! Ei myöskään se, että joku antaisi kissalleni jotain rotanmyrkkyä, koska kissa olisi eksynyt hänen pihalleen, kaivellut kukkapenkkejä yms! Kyllä sen mirrikullan on ihan hyvä olla täällä kämpässä, syödä puhtaita raksuja, leikkiä pingispalloilla ja katsella maisemia ikkunasta. Jos kissa tottuu ulkoilemaan valjaissa, siinä ei tietty ole mitään vikaa, mutta siihen pitäisi varmaan pennusta asti totuttaa. Tämä minun kattini oli sen verran vanha tullessaan minulle, ettei onnistunut valjaisiin opettaminen.
Kissat voivat tosiaan levittää toksoplasmoosia, mutta tietääkseni tartunta aiheuttaa usein niin vähäisiä oireita, että jää jopa huomaamatta. Toksoplasmoosin voi myös saada huonosti kypsennetystä lihasta, epäpuhtaasta vedestä, hedelmistä joita ei ole kunnolla pesty jne. Toksoplasmoosin vaarasta varoitetaan lähinnä raskaana olevia, joten ehkä siitä on jotain vaaraa sikiölle.
Kismett
Minulla oli ensin kissa 19 vuotta ja olin ehdoton kissaihminen. Nyt minulla on ollut kaksi koiraa 11 ja 10 vuotta. Olenko jotenkin taantunut älyllisesti mutta samalla leppoistunut ;)
Meidän koirille olen muuten selkeästi emo (ihan kuten aikoinaan kissallekin) enkä mikään johtajajohtaja.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:33"]
No meidän koirilla on ihan yhtä lailla palvelijat kuin kissallakin :) Alamaisia ei ole (ainakaan lemmikkeinä)
[/quote]Niin meilläkin! Ihmiset on (hyvällä tavalla) lemmikkiensä "alamaisia" :D
On aika samaa luokkaa kuin oranssista väristä pitävät ihmiset ovat älykkäämpiä kuin vaaleanpunaisesta..
Tässä aiheesta loistava video http://www.viikonloppu.com/?p=21661
Lukeudun itse kissaihmisiin enkä voi mitään mutta tää video on musta hauska ja tuo koiratyyppi näyttää mun silmiin niin rasittavalta! :D
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:13"]
Mun kissalle mä olen kyllä enemmän emo kuin henkilökuntaa, vaikka ennen kissan hankintaa luulin asian olevan toisin. Tää rakastaa mua ihan hirmuisesti ja minä tätä. En lähde kommentoimaan mitään kissat vs. koirat fiksuusväitteitä. Typeriä tollaset.
[/quote]
Typeriä? Ehkä. Tutkittuja? Kyllä! Ap:n linkin takaa löytyy tutkittua tietoa, jonka mukaan kissaihmiset ovat älykkäämpiä kuin koiraihmiset.
6&11
[/quote]
Yksi tutkimus ei vielä vahvista asiaa. Tämä on iltalehtien ja muiden ongelma. Ne uutisoi yksittäisistä tutkimuksista ihan faktatietona. Vasta kun samaan tulokseen on päätynyt vähintään kaksi eri tahoa eri keinoin, voidaan tulos tulkita todeksi.