Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään muulla tällaista väsymystä? Mistä voi olla kyse?

Vierailija
16.02.2015 |

Väsyttää taas ihan kamalasti, enkä mä muiden  mittapuulla ole  tehnyt vielä juuri mitään :( aamusta pari tuntia ulkoilua ja kävelyä ja kaupassa käynti. Sitten kotona ruoantekoa ja leipomista, hyvin minimaalista siivoamista ruoanteon jälkeen... Ja päivä on  jo ohi? Piti tänään vielä vetää lihastreeni mutta ei pystynyt. Tuollaisesta tavallisesta tekemisestä siis tulee jo kamala fyysinen väsymys ja muut tuntuvat jaksavan vaikka mitä normaalissa arjessaan? Nyt ärsyttää kaikki valo ja ääni ja ihmiset tän väsymyksen lisäksi, hyvä jos viimeisillä voimillani tästä perseeni saan nostettua ja  mentyä suihkuun, sitten simmahdan samantein ja nukun kymmenen tuntia ja huominen päivä on samanlainen. Mikä mua vaivaa, oon aina ollu samanlainen...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:13"]

Syötkö mitään allergialääkkeitä?

[/quote]

ihan Zyxalia mutta en päivittäin. Olen mm. kissoille allerginen ja äidilläni niitä on, ilman en siellä käydessä pärjää ja tämä kortisoninenäsuihkeen kanssa on ollut ihan hyvä apu.
[/quote]

Mulla allergialääkkeet aiheutti ihan älytöntä väsymystä.

Vierailija
2/15 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menehän terveyskeskukseen  ja pyydä verikokeet. Pyydä erityisesti ottamaan kilpirauhasarvot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 20:55"]

Menehän terveyskeskukseen  ja pyydä verikokeet. Pyydä erityisesti ottamaan kilpirauhasarvot.

[/quote]

Eli kyseessä voi siis olla se... Joku aika sitten olen lukenut vajaatoiminnoista sun muista mutten ajatellut asiaa sen pitemmälle. meen heti huomenna käymään!

Vierailija
4/15 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemoglobiini voi olla liian alhainen, käy verikokeissa.

Vierailija
5/15 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhaset, masennus, sydän peräiset oireet, stressi, uupumus, univelka, huono ateriarytmi, liikaa hiiilareita.....

Vierailija
6/15 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorsaatko? Uniapnea aiheuttaa väsymystä päivisin.

Vierailija
7/15 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/15 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:00"]

Kilpirauhaset, masennus, sydän peräiset oireet, stressi, uupumus, univelka, huono ateriarytmi, liikaa hiiilareita.....

[/quote]

Univelkaa ja masennusta ei ole ja kiitos lukuisien allergioiden ei hiilareita tule syötyä liikaa, ateriarytmi: 9:00 aamupala, 11.30-12.00 lounas, 15.00 kevyt välipala, 18.00 ruoka ja 20.30 iltapalaa, rytmi on aina ollut samanlainen? En tiedä olisiko siinä mitään muutettavaa? Sokeria en myöskään syö enkä kofeiinia käytä.

Vierailija
9/15 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:13"]

[/quote]

ihan Zyxalia mutta en päivittäin. Olen mm. kissoille allerginen ja äidilläni niitä on, ilman en siellä käydessä pärjää ja tämä kortisoninenäsuihkeen kanssa on ollut ihan hyvä apu.

Vierailija
10/15 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:12"]

Kuorsaatko? Uniapnea aiheuttaa väsymystä päivisin.

[/quote]

Olen kuulemma tasan kahdesti kuorsannut, siis 6 vuoden sisään. :D mutta nyt kun ajattelee niin mähän kyllä tavallaan herään aamuyöllä kerran  aina ja sitten onkin vaikea saada unenpäästä enää kiinni mutta pienen taistelun jälkeen (en tiedä kestääkö puoli tuntia vai kaksi tuskin enempää ainakaan?...) onnistuu kyllä, voisko tää selittää jotain?

Vierailija
11/15 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasenvajaatoiminta takuulla.

Vierailija
12/15 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua väsytti keliakia. Sain aivan uuden elämän, kun siirryin gluteenittomaan ruokavalioon. Mahaoireita minulla ei ollut. 

Vierailija
13/15 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ms-tauti. Minulla on ms. Tuollaista samanlaista oli jotain 10 vuotta ennen kuin sairaus tuli pintaan niin että tuli selkeitä oireita, joiden vuoksi sitten hakeuduin lääkärille.

Vierailija
14/15 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:46"]ms-tauti. Minulla on ms. Tuollaista samanlaista oli jotain 10 vuotta ennen kuin sairaus tuli pintaan niin että tuli selkeitä oireita, joiden vuoksi sitten hakeuduin lääkärille.
[/quote]
Minulla sama. Voi olla myös väsymysoireyhtymä tai mikä tahansa tuossa ylempänä mainittu juttu.

Vierailija
15/15 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:46"]

ms-tauti. Minulla on ms. Tuollaista samanlaista oli jotain 10 vuotta ennen kuin sairaus tuli pintaan niin että tuli selkeitä oireita, joiden vuoksi sitten hakeuduin lääkärille.

[/quote]

Kuinka voit? Ja mitä oireita sulla nyt sitten on? Olen lukenut MS-taudista ja se on kyllä todella rankka, tiedän yhden jolla  sitä  epäillään parhaimmillaan :( 

Menen ny ainakin ottamaan ne kaikenmaailman verikokeet ja suljen gluteenin kokonaan pois ruokavaliosta ja katsotaan onko apua ja näkyykö missään mitään. 

Hyvin laajalti erillaista sairautta/vaivaa vaihtoehdoiksi näköjään on väsymykseen ja uupumukseen oireena. Näitä  sitten poissulkemaan vaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme