Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin Puheenvuoron Inari

Vierailija
11.11.2021 |

Oletteko seuranneet somevaikuttaja Äidin Puheenvuoron Inaria? Itse kiinnostuin hänestä vuonna 2019, kun hän päätti perheineen muuttaa vuodeksi Helsingistä Sodankylään. Viikottaiset youtube-videot kertoivat kiinnostavalla tavalla kaupunkilaisten sopeutumisesta pieneen lappilaisyhteisöön kauniilla maisemakuvauksilla höystettynä. Perhe päättikin vaihtovuoden jälkeen olla palaamatta etelään. He ostivat vuokraamansa vanhan talon keskeltä ei mitään ja rupesivat nyt alkukesästä remppaamaan sitä.

Rempan kesto ja hinta vain yllättäen moninkertaistuivat. Valmista piti olla kesän jälkeen, mutta nyt arvioitu valmistumisaika on ensi vuoden puolella. Koko perhe on asunut puoli vuotta saunamökissä. Hermoja kiristää ja rahasta on puute. Tämä on johtanut epätoivoisiin tekoihin, kuten youtube-kanavan sisällön muuttumisen remonttipäiväkirjaksi (oikeesti, ketä kiinnostaa jonkun remontti ellet juuri itse ole samassa elämäntilanteessa?) ja nyt viimeisimpänä seinä- ja pöytäkalenterit ensi vuodelle. Kalentereiden kuvissa komeilevat Fernándezin perheenjäsenet. Oikeesti, kuka haluaa itselleen kalenterin, jonka mannekiinina toimii somevaikuttaja perheineen? Ihan vaan maisemakuvia mulle, kiitos! Ja nyt Inari vielä kertoi miksi youtube-videoissa on jatkuvasti mainoksia. Hän tarvitsee kaikki mahdolliset rahat talon remonttiin, kun vässykkämies ei ilmeisesti tuo rahaa taloon ollenkaan. Siinä on vain se ongelma, että kun yotube-videoiden sisältö on tyhjää täynnä ja katselu keskeytyy kokoajan mainoksiin, niin Inari menettää loputkin seuraajat eikä rahaa tule.

Lappiin muutto piti olla irtiotto oravanpyörästä, mutta taitavasti on Inari kehitellyt itselleen uuden oravanpyörän "Lapin rauhaan" sillä erolla, että ystävät ja sukulaiset ovat nyt kaukana. Pieni kyräilevä kyläyhteisö arvostelee perheen valintoja, nainen on ihan rikki, kärsii terveysongelmista ja on jumissa taloprojektissaan. Nuo viimeisimmät, hätäpäässä pykäistyt keinot tienata rahaa sekä reistaileva terveys kertovat omaa tarinaansa siitä oliko se "Lapin rauhaan" muutto niin hyvä idea sittenkään. Toivottavasti asiat ratkeavat jotenkin. Nykyinen stressi-Inari on vain varjo siitä puuha-Inarista joka keksi itselleen elinkeinon yhteistyöllä Sodankylän kunnan kanssa ja muutti perheineen vaihtovuodeksi Lappiin.

Kommentit (4486)

Vierailija
1161/4486 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo maailmaa minäminä-asenteella tässä tulos. Muut ovat väärässä :D

Vierailija
1162/4486 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä kannattaa vähintään kerran päivässä kuuluttaa maailmalle, että Inari on vihdoin saanut munaa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/4486 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viime kesänä Inarin luona. Aivan ihana ihminen.

Vierailija
1164/4486 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siitä kannattaa vähintään kerran päivässä kuuluttaa maailmalle, että Inari on vihdoin saanut munaa!!

Mitä ihmettä? Oletpa ilkeä.

Vierailija
1165/4486 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva. Olitko hänen rakastajansa?

Vierailija
1166/4486 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Oletpa ilkeä.

Miten niin? Inarihan itse toimii juuri näin.

Vierailija
1167/4486 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva. Olitko hänen rakastajansa?

Outoa, että ajattelet noin. Olisi vissiin pitänyt kirjoittaa, olimme perheenä siellä. Kaikenlaisia hölmöjä täällä kirjoitteleekin. Pakko teidän on vaan päästä ilkeilemään.

Vierailija
1168/4486 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt profiilikuvakin on nakuilua. Oisko rahat loppu ja kirjaa pitää mainostaa keinolla millä hyvänsä?

Näätkö, että hän on ilman vaatteita? 

Kirjan kustantaja on INARIMedia OY. Kirjaa on myös myyty paljon eikä häneltä ole rahat loppu vaikka ilkeänä ihmisenä niin toivoitsitkin.

No tuo selittää. Ihmettelinkin, että mikä kustannusyhtiö enää tänä päivänä julkaisee kirjaa aiheesta, joka oli ajankohtainen 70-luvulla, kun hormonaalinen ehkäisy tuli laajasti naisten saataville. Itse kustantamalla tietysti voi kirjoittaa ja julkaista mitä vain.

Vierailija
1169/4486 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt profiilikuvakin on nakuilua. Oisko rahat loppu ja kirjaa pitää mainostaa keinolla millä hyvänsä?

Kirjan kustantaja on INARIMedia OY. Kirjaa on myös myyty paljon eikä häneltä ole rahat loppu vaikka ilkeänä ihmisenä niin toivoitsitkin.

No tuo selittää. Ihmettelinkin, että mikä kustannusyhtiö enää tänä päivänä julkaisee kirjaa aiheesta, joka oli ajankohtainen 70-luvulla, kun hormonaalinen ehkäisy tuli laajasti naisten saataville. Itse kustantamalla tietysti voi kirjoittaa ja julkaista mitä vain.

Mitä ihmettä hormonit kuuluu kirjan julkaisemiseen?

Vierailija
1170/4486 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä hormonit kuuluu kirjan julkaisemiseen?

Siten, että hormonaalinen ehkäisy vapautti raskaudenpelosta, jolloin naiset saattoivat vapaammin harrastaa seksiä. 70-luvulla kirjoitettiin paljon tuollaisia kirjoja, joita Inari nyt kirjoittaa.

Vierailija
1171/4486 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä 80 luvulla syntyneenä olen saanut vapaasti harrastaa seksiä, ei kai tuossa mitään uutta ole. Eikös se vapautuminen tapahtunut jo 70- luvulla tosiaan.... Nykyäänhän seksistä puhutaan joka paikassa, on only fansia yms. Että ei mitään ihmeellistä 

Vierailija
1172/4486 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin

Vierailija
1173/4486 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinpä.

Vierailija
1174/4486 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höhöhöhöhö

Vierailija
1175/4486 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että jaksaa jankata tuosta häpeästä. Minulle seksi kuuluu normielämään enkä häpeä. Minulla vain ei ole mitään tarvetta kertoa yksityisasioitani tai ottaa nakukuvia. On tää nykyaika kyllä kummallista, jos et jaa koko elämääsi ja alastonkuviasi someen sinut haukutaan tällaisten tyyppien somessa ja päätetään että häpeät jotain. Ei hemmetti 

Miksi sua sitten häiritsee, että Inari käsittelee asiaa omassa somessaan? 😘

Vierailija
1176/4486 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että jaksaa jankata tuosta häpeästä. Minulle seksi kuuluu normielämään enkä häpeä. Minulla vain ei ole mitään tarvetta kertoa yksityisasioitani tai ottaa nakukuvia. On tää nykyaika kyllä kummallista, jos et jaa koko elämääsi ja alastonkuviasi someen sinut haukutaan tällaisten tyyppien somessa ja päätetään että häpeät jotain. Ei hemmetti 

Miksi sua sitten häiritsee, että Inari käsittelee asiaa omassa somessaan? 😘

En ole ap mutta Inarissa ihmisiä ärsyttää se, että hän asettaa itsensä ja oman mieleipiteensä muiden yläpuolelle ja ala-arvioi muita ihmisiä. Ei siitä kannata ärsyyntyä mutta se muiden opettaminen ei tunnu ihmisistä hyvältä.

Vierailija
1177/4486 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä.

Inari elää elämäänsä niin kuin olisi toivonut äitinsä eläneen. Hän olisi toivonut, että vanhempansa olisivat eronneet aiemmin ja tämä seksuaalisuus kuulostaa myös hänen äitinsä aikalaisten jutuilta.

Vierailija
1178/4486 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä.

Inari elää elämäänsä niin kuin olisi toivonut äitinsä eläneen. Hän olisi toivonut, että vanhempansa olisivat eronneet aiemmin ja tämä seksuaalisuus kuulostaa myös hänen äitinsä aikalaisten jutuilta.

Haluaa opettaa myös äitiään?

Vierailija
1179/4486 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee. 

Inari on tosi mukava ihminen.

Vierailija
1180/4486 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: