Äidin Puheenvuoron Inari
Oletteko seuranneet somevaikuttaja Äidin Puheenvuoron Inaria? Itse kiinnostuin hänestä vuonna 2019, kun hän päätti perheineen muuttaa vuodeksi Helsingistä Sodankylään. Viikottaiset youtube-videot kertoivat kiinnostavalla tavalla kaupunkilaisten sopeutumisesta pieneen lappilaisyhteisöön kauniilla maisemakuvauksilla höystettynä. Perhe päättikin vaihtovuoden jälkeen olla palaamatta etelään. He ostivat vuokraamansa vanhan talon keskeltä ei mitään ja rupesivat nyt alkukesästä remppaamaan sitä.
Rempan kesto ja hinta vain yllättäen moninkertaistuivat. Valmista piti olla kesän jälkeen, mutta nyt arvioitu valmistumisaika on ensi vuoden puolella. Koko perhe on asunut puoli vuotta saunamökissä. Hermoja kiristää ja rahasta on puute. Tämä on johtanut epätoivoisiin tekoihin, kuten youtube-kanavan sisällön muuttumisen remonttipäiväkirjaksi (oikeesti, ketä kiinnostaa jonkun remontti ellet juuri itse ole samassa elämäntilanteessa?) ja nyt viimeisimpänä seinä- ja pöytäkalenterit ensi vuodelle. Kalentereiden kuvissa komeilevat Fernándezin perheenjäsenet. Oikeesti, kuka haluaa itselleen kalenterin, jonka mannekiinina toimii somevaikuttaja perheineen? Ihan vaan maisemakuvia mulle, kiitos! Ja nyt Inari vielä kertoi miksi youtube-videoissa on jatkuvasti mainoksia. Hän tarvitsee kaikki mahdolliset rahat talon remonttiin, kun vässykkämies ei ilmeisesti tuo rahaa taloon ollenkaan. Siinä on vain se ongelma, että kun yotube-videoiden sisältö on tyhjää täynnä ja katselu keskeytyy kokoajan mainoksiin, niin Inari menettää loputkin seuraajat eikä rahaa tule.
Lappiin muutto piti olla irtiotto oravanpyörästä, mutta taitavasti on Inari kehitellyt itselleen uuden oravanpyörän "Lapin rauhaan" sillä erolla, että ystävät ja sukulaiset ovat nyt kaukana. Pieni kyräilevä kyläyhteisö arvostelee perheen valintoja, nainen on ihan rikki, kärsii terveysongelmista ja on jumissa taloprojektissaan. Nuo viimeisimmät, hätäpäässä pykäistyt keinot tienata rahaa sekä reistaileva terveys kertovat omaa tarinaansa siitä oliko se "Lapin rauhaan" muutto niin hyvä idea sittenkään. Toivottavasti asiat ratkeavat jotenkin. Nykyinen stressi-Inari on vain varjo siitä puuha-Inarista joka keksi itselleen elinkeinon yhteistyöllä Sodankylän kunnan kanssa ja muutti perheineen vaihtovuodeksi Lappiin.
Kommentit (4484)
Seksuaalisuus on useimmille meistä privaattiasia ja luonnollinen osa elämää. Surullista, että asia on Inarille niin tabu, että hän katsoo teinien äitinä elämäntehtäväkseen jonkun kummallisen seksi-normaaliuden levittämisen. Tärkeä asia tietysti jos hänellä on ongelmia alueella mutta miksi se pitää tehdä vähäpukeisilla kuvilla? Juuri kun ne ovat poistuneet konepajojen seinältä.
Nyt väittää ettei ole alastonkuvia laittanut eikä puhunut seksielämästä. Hah hah. Eikä tarvii only fansia :D
Mitä nyt profiilikuvakin on nakuilua. Oisko rahat loppu ja kirjaa pitää mainostaa keinolla millä hyvänsä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt profiilikuvakin on nakuilua. Oisko rahat loppu ja kirjaa pitää mainostaa keinolla millä hyvänsä?
Näätkö, että hän on ilman vaatteita?
Kirjan kustantaja on INARIMedia OY. Kirjaa on myös myyty paljon eikä häneltä ole rahat loppu vaikka ilkeänä ihmisenä niin toivoitsitkin.
Seksi on osa elämää eikä niin kiinnostava puheenaihe, että siitä jaksas jauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Seksi on osa elämää eikä niin kiinnostava puheenaihe, että siitä jaksas jauhaa.
Mistä tiedät, että hän "jauhaa" seksistä? Seuraatko häntä?
Että jaksaa jankata tuosta häpeästä. Minulle seksi kuuluu normielämään enkä häpeä. Minulla vain ei ole mitään tarvetta kertoa yksityisasioitani tai ottaa nakukuvia. On tää nykyaika kyllä kummallista, jos et jaa koko elämääsi ja alastonkuviasi someen sinut haukutaan tällaisten tyyppien somessa ja päätetään että häpeät jotain. Ei hemmetti
Taas valittaa kun kaikki ei olekaan samaa mieltä hänen kanssaan, on siinä hänellä työsarkaa kuulemma. Ilmeisesti kaikkien tässä maailmassa kuuluisi olla samaa mieltä kuin hän.
Vierailija kirjoitti:
Että jaksaa jankata tuosta häpeästä.
Ohje sinulle: Älä seuraa ja pääset ongelmastasi.
Vierailija kirjoitti:
Taas valittaa kun kaikki ei olekaan samaa mieltä hänen kanssaan.
Mistä tiedät,että valittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän koska katsoin hänen storynsä. Ja nyt haluat päästä sanomaan että miksi sitten katsot ja lopeta seuraaminen. No mä saan seurata jos haluan ja tää on keskustelupalsta jossa saa keskustella kunhan ei sano asiattomuuksia.
Mä oon aiemmin tykännyt kovasti Inarista mutta on nyt muuttunut, ja olenkin harkinnut lopettaa seuraamisen, mutta se on mun oma päätös milloin lopetan. Ihan kiva näistä asioita keskustella, toisaalta hänellä on hyviä keskustelunaiheita, mutta ei suostu ajattelemaan toisia kantoja kuin vain omiaan, heti dissaa jos joku on eri mieltä. Täällä voi keskustella puolueettomasti. Ja alastonkuvista en tykkää, se on huonoa esimerkkiä nuorille tytöille, naisen "voima" ei ole alastomuudessa eikä seksuaalisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän koska katsoin hänen storynsä. Ja nyt haluat päästä sanomaan että miksi sitten katsot ja lopeta seuraaminen. No mä saan seurata jos haluan ja tää on keskustelupalsta jossa saa keskustella kunhan ei sano asiattomuuksia.
Mä oon aiemmin tykännyt kovasti Inarista mutta on nyt muuttunut, ja olenkin harkinnut lopettaa seuraamisen, mutta se on mun oma päätös milloin lopetan. Ihan kiva näistä asioita keskustella, toisaalta hänellä on hyviä keskustelunaiheita, mutta ei suostu ajattelemaan toisia kantoja kuin vain omiaan, heti dissaa jos joku on eri mieltä. Täällä voi keskustella puolueettomasti. Ja alastonkuvista en tykkää, se on huonoa esimerkkiä nuorille tytöille, naisen "voima" ei
Mikä tekee nakuilevasta naisesta vahvan? Mun mielestä vahva on sellainen nainen joka huolehtii lapsistaan ja läheisistään. Leipoo pullaa ja halailee perhettään. Ja tienaa oman leipänsä.
Yllättäen riitaantunut myös lapsensa kanssa. Onpa kumma.
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalisuus on useimmille meistä privaattiasia ja luonnollinen osa elämää. Surullista, että asia on Inarille niin tabu, että hän katsoo teinien äitinä elämäntehtäväkseen jonkun kummallisen seksi-normaaliuden levittämisen. Tärkeä asia tietysti jos hänellä on ongelmia alueella mutta miksi se pitää tehdä vähäpukeisilla kuvilla? Juuri kun ne ovat poistuneet konepajojen seinältä.
Tuo viimeinen lauseesi on niin asiaa. Minustakin on ihanaa, että saan naisena kunnioitusta asiantuntijana ja ihmisenä ihan vaatteet päällä. Inari kertoo, että hän ei olisi pystynyt näistä asioista puhumaan vielä naimisissa ollessaan. Olisi ihan ok, jos hän kertoisi tästä seksuaalisesta vapautumisestaan henkilökohtaisena kasvutarinana. Se, mikä ärsyttää on tuo yhteiskunnallisen ulottuvuuden kaivaminen sieltä, missä sitä ei ole. Se, että Inarille seksi on ollut tabu ja häpeä ei tarkoita, että se suomalaisnaisille keskimäärin sitä olisi. Ainakaan alle kuusikymppisille. Terveellä seksuaalisuudella varustettu ihminen pitää nämä asiat omana tietonaan. Esim. Samin (Sykkö) ja Jorman (Uotinen) podcastissa Jorma kysyi Samin Pariisin matkaan liittyen, että oliko matkalla "sutsurellaa" ( = vipinää). Sami vastasi, kuten tyylikäs aikuinen vastaa: "Kaikki asiat eivät kuulu kaikille".
Bikinikuvien esiittely somessa edustaa todella ummehtunutta naiskuvaa.