Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi anoppi mollaa poikaansa?

Vierailija
28.01.2015 |

Tuli paha mieli mieheni (poikaystävän) puolesta, kun eilen käytiin anoppilassa. Jotenkin tuli puheeksi koulumenestys ym. ja anoppi alkoi kerskumaan muinaisilla ällillään, jotka sai tietenkin lukematta. Mieheni heitti vitsillä että "perinyt" äidiltään tavan olla juuri lukematta koulussa. Anoppi sitten kuittasi, että hän sentään oli menestyi elämässä, toisin kuin poikansa. En ymmärrä yhtään tuota kommenttia, mielestäni mieheni on hyvin pärjännyt ikäisekseen(22v.)! Ei ole ylioppilas, mutta amiksesta valmistunut hyvin arvosanoin, tehnyt töitä 16v:sta ja on nyt esimiesasemassa työpaikallaan. On paljon harrastuksia ja ei käytä juurikaan alkoholia. Ei ole hajuakaan mitä anoppi teki vastaavassa iässä, mutta viimeiset 10 vuotta ainakin ollut työtön. Niin ja ei ole ensimmäinen kerta kun huomaa anopin olevan katkera poikansa koulutuksesta.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olisin katkera, jos poikani olisi vaan surkea amis. Raha ei voita sivistystä (koulutusta).

Vierailija
2/43 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateutta, luultavasti ryyppäsi ja sekoili tuossa iässä minkä kerkesi vaikka olikin hieno ylioppilas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootteja kaikki

Vierailija
4/43 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:14"]Mäkin olisin katkera, jos poikani olisi vaan surkea amis. Raha ei voita sivistystä (koulutusta).
[/quote]Sinulta se sivistys näyttää ainakin puuttuvan.

Vierailija
5/43 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat sukupolvet on usein tittelinkipeitä. Varsinkin jos suvussa on kaikki ylioppilaita niin tuollaista mustaa lammasta kummastellaan. Ei siitä kannata loukkaantua. Luultavasti kateuttakin vähän ilmassa kun pojalla asiat "liian" hyvin jo nuorena.

Vierailija
6/43 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samoin. Jatkuvasti sivulauseessa morkkaa ja mollaa. Olen alkanut inhoaa anoppia siksi.

Vierailija
7/43 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyökkipsykologin analyysi: opiskelu yms ei tuonutkaan hienoa elämää anopille, mistä seurasi katkeroituminen. Kateellinen pojalle, joka saavutti hyvän elintason tekemättä "mitään". Siksi pitää todistella, että hän on sentään älykkäämpi.

Vierailija
8/43 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:14"]Mäkin olisin katkera, jos poikani olisi vaan surkea amis. Raha ei voita sivistystä (koulutusta).
[/quote]Törkeä kommentti, mutta lisään vielä että opiskelu tulevaisuudessa ei kylläkään ole mikään poissuljettu asia mieheni tapauksessa. Olisi kyllä ollut kapasiteettia lukioonkin, muttei nuorempana napannut. Ap.

Vierailija
9/43 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä äiti poikansa tuntee. Ei siinä miniän päsmäröintiä tarvita.

Vierailija
10/43 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tulevaisuudessa sanan säilä iskenee myös Ap:hen kunhan tutustumisajan jäykkyydestä päästään.. mulla samanlainen anoppi, poikaansa mollanut aina nyt myös arvostelee minun elämääni.

Vierailija
11/43 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:40"]Ja tulevaisuudessa sanan säilä iskenee myös Ap:hen kunhan tutustumisajan jäykkyydestä päästään.. mulla samanlainen anoppi, poikaansa mollanut aina nyt myös arvostelee minun elämääni.
[/quote]No ollaan seurusteltu jo useampi vuosi ja olen itsekin saanut joitain "piikikkäitä" kommentteja. Aiemmin pidin häntä kuitenkin pohjimmiltaan hyväsydämisenä joka puhuu ennen kuin ajattelee, mutta viimeisen vuoden aikana alkanut kelkka kääntymään. Itse olen (onneksi) ylioppilas erinomaisin arvosanoin, joten siltä osin olen saanut olla rauhassa...

Vierailija
12/43 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse on poikansa kasvattanut, joten katsoisi peiliin!

Vierailija
13/43 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini on tuollainen minua kohtaan. Kiinnostaisi tietää, miksi joidenkin vanhempien kasvatusstrategiana on lapsen valintojen mollaaminen?

Vierailija
14/43 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:34"]Kyllä äiti poikansa tuntee. Ei siinä miniän päsmäröintiä tarvita.
[/quote]Samaa mieltä. Mammat innoissaan kun pääsevät lempiaiherseen, eli anoppien haukkumiseen.

Vierailija
15/43 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:14"]Mäkin olisin katkera, jos poikani olisi vaan surkea amis. Raha ei voita sivistystä (koulutusta).
[/quote]Törkeä kommentti, mutta lisään vielä että opiskelu tulevaisuudessa ei kylläkään ole mikään poissuljettu asia mieheni tapauksessa. Olisi kyllä ollut kapasiteettia lukioonkin, muttei nuorempana napannut. Ap.
[/quote]

En ihmettelekään ettei napannut, jos on saanut kuulla piikittelyä ja lukiopaasausta pienestä saakka. En ymmärrä lapsiaan mollaavia vanhempia. Kaikkea hyvää teille.

Vierailija
16/43 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:57"]

Minun äitini on tuollainen minua kohtaan. Kiinnostaisi tietää, miksi joidenkin vanhempien kasvatusstrategiana on lapsen valintojen mollaaminen?

[/quote]Varmaan halutaan ehkäistä se karmea "ylpistyminen", mikä seuraa jos vahingossakaan on elämäänsä tyytyväinen. Menneen ajan kasvatusta!

Vierailija
17/43 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 10:08"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:57"]

[/quote]Varmaan halutaan ehkäistä se karmea "ylpistyminen", mikä seuraa jos vahingossakaan on elämäänsä tyytyväinen. Menneen ajan kasvatusta!

[/quote]Minusta on kummallista, kun anoppi on muuten aatteiltaan hyvin suvaitsevainen ihminen, mutta sitten pinnan alla kuplii tälläinen vanhanaikanen suhtautuminen omiin lapsiin. Ap. 

Vierailija
18/43 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus näinkin päin. Yleensähän ne anopit ovat kaameita miniälle, mutta ihania pojalle (kuten meillä). Ap olet onnekas! 

Vierailija
19/43 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä keskusteluissa asiat käännetään aina KATEUDEKSI. Eiköhän anopilla tuolla elämänkokemuksella ole ihan syytäkin puuttua poikansa elämään. Kiva, että asiat on hyvin, mutta parempaankin voisi pyrkiä. En itsekään halua, että lapseni etenevät sielä mistä aita on matalin, haastamatta itseään. Ymmärrän tätä äitiä täysin, vaikka ilmaisikin asian ehkä vähän tökerösti. 

Vierailija
20/43 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 10:24"]

Näissä keskusteluissa asiat käännetään aina KATEUDEKSI. Eiköhän anopilla tuolla elämänkokemuksella ole ihan syytäkin puuttua poikansa elämään. Kiva, että asiat on hyvin, mutta parempaankin voisi pyrkiä. En itsekään halua, että lapseni etenevät sielä mistä aita on matalin, haastamatta itseään. Ymmärrän tätä äitiä täysin, vaikka ilmaisikin asian ehkä vähän tökerösti. 

[/quote]Sen motivaation "parempaan elämään" pitäisi lähteä omasta itsestä eikä äidin nalkutuksesta. Miksei saa olla tyytyväinen itseensä, vaikka sitten hieman vaatimattomallakin koulutuksella? Entä jos Ap:n mies kokee, ettei tarvitse "parempaa" elämää?