Kylläpä kirpaisee, kun vakituinen paikka meni taas jollekin muulle :(
Pidän itseäni hyvänä ja ahkerana työntekijänä, ja olen saanut aina kehuja myös työnjohdolta ja kollegoilta. Koskaan vaan en ole saanut vakkaripaikkaa, vaikka niitä vuosien varrella on ollut tarjolla. Tällä viikolla yksi määräaikaisista sai vakkaripaikan, minä en, vaikka työhistoriani on tuossakin talossa pitempi. Kivaa.
Kommentit (27)
Vakkaripaikat menee hyville tyypeille eikä niinkään hyville työntekijöille.
Meillä valitaan hakijoista paras. Ei auta, että on ollut määräaikaisena vuosia, jos ei kykene hakemuksessaan ja haastattelussa osoittamaan, että on muita parempi. Pitkä työkokemus ei tarkoita sitä, että on osaavin ja tehokkain.
Vierailija kirjoitti:
Meillä valitaan hakijoista paras. Ei auta, että on ollut määräaikaisena vuosia, jos ei kykene hakemuksessaan ja haastattelussa osoittamaan, että on muita parempi. Pitkä työkokemus ei tarkoita sitä, että on osaavin ja tehokkain.
Osoittamaan hakemuksessa ja haastattelussa??? Eikö noi parhaiten näe kyseisen henkilön työnteosta, kun kerran talossa on jo pitkään työskennellyt?
Miksi ei keksisi elämälleen muuta tarkoitusta kuin työ? Miksi niin moni hakemalla hakee töitä? Miksi työpaikkoja havitellaan kuin harvinaisia muumimukeja? Miksi sopulilaumana taistella vähistä resursseista eli työpaikoista ja pettyä vaikka niukkuus on itseaiheutettua?
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Mulla lähtee vuoden alusta käyntiin 10. vuosi pätkätöissä kaupungilla. Olen ollut kaikki nämä 9 vuotta yhtäjaksoisesti töissä. En viitsi enää edes yrittää. Seuraava hakemus lähtee muuhun paikkaan. Kaikki muut ovat saaneet vakituisen paikan nopeasti, joten pidän lähes varmana, etten tule saamaan vakituista työtä tältä työnantajalta. Suosittelen sinuakin katsomaan töitä muualtakin. Joku toinen esimies arvostaa sinua ja ammattitaitoasi enemmän kuin nykyinen.
Tuossa tilanteessa saat vakipaikan välittömästi, kun ilmoitat amnattiliitollesi. Toisaalta miten elämä muuttuisi, vaikka saisit vakipaikan?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei keksisi elämälleen muuta tarkoitusta kuin työ? Miksi niin moni hakemalla hakee töitä? Miksi työpaikkoja havitellaan kuin harvinaisia muumimukeja? Miksi sopulilaumana taistella vähistä resursseista eli työpaikoista ja pettyä vaikka niukkuus on itseaiheutettua?
En halua kituuttaa köyhyydessä.
Ap
Kannattaa kuitenkin ottaa se riski, että tämä hyvä sijainen kyllästyy ja häipyy kokonaan?
Ap