Mikä sanonta sua ärsyttää?
Minua ärsyttää sana "sylettää" merkityksessä, että joku asia on vastenmielinen.
Kommentit (42)
Tekstin lopussa ugh tai ugh olen puhunut.
Jaahans!
Tää on ihan 5/5!
Se joka ei osaa, opettaa!
"Yks pää kesät talvet"...epätoivoinen yritys peittää tyhmyys.
Kyllähän monet ovat "saaneet" kärsittäväkseen enemmän kuin ovat kestäneet. Ongelmia ym. vaikka muille jakaa.
Itse en kanssa ymmärrä tuota sanontaa, minkä mukaan ihminen ei saisi riipakseen enempää kuin mitä voi kestää. Elämän kohtuuttomuuksien takana on pikemminkin itse piru kuin mikään Jumala.
Vierailija kirjoitti:
Joo, toi "pojat on poikia"! Miten unohdinkaan sen, kun se on maailman ärsyttävin!
Lisätäänpä siihen vielä: "Ja äidit tekee toisia!" - tätä työkaverini hoki alvariinsa.
Vierailija kirjoitti:
Sen minkä taakseen jättää sen edestään löytää.
Arrghhh
Tuo on ärsyttänyt mua aina. Ainoa mihin tuo oikeasti sopisi on eksynyt joka kiertää kehää.
"Don't hate the player, hate the game"
eli älä vihaa pelaajaa, vihaa peliä. Tällä perusteltiin mun nuoruudessa se ettei kundit olleet uskollisia, vaan olivat "playereitä".
Öö kyllä vihaan kaikkia jotka vapaaehtoisesti valitsevat tuon pelin pelaamisen, eli players.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen minkä taakseen jättää sen edestään löytää.
ArrghhhTuo on ärsyttänyt mua aina. Ainoa mihin tuo oikeasti sopisi on eksynyt joka kiertää kehää.
No mutta sopiihan se moneen.
Poltat siltasi jonkun ihmisen kanssa ja joudut sen haastattelemaksi työhaastattelussa.
Jätät laiskuuttasi kotityön tekemättä nyt -> joudut tekemään sen myöhemmin.
Yms.
Curly Girl -ryhmässä käytetään koko ajan ilmausta "olen ollut metodilla" niin ja näin monta kuukautta. En tiedä, mikä siinä niin ärsyttää, mutta kyllä jaksaa ärsyttää.
"Ei se ole tyhmä joka pyytää." En voi sietää tuota. Todella usein se pyytäjä juurikin on tyhmä.
"Pojat on poikia." Puolustellaan huonoa käytöstä kun pojat nyt vain hieman jekkuilee yms. Eikös sitä kissan kiduttajaa puolusteltu juuri noin. "Poikien kolttosia" tai muuta tuohon suuntaan.
Itse asiassa kaverit olivat tanskalaisia.
Ooke!
Isossa kuvassa.
Näillä mennään.
Mut hei, rakkaudest lajiin!
Dodii!
Jepa, juuh, jeps...
Näitä käyttävät keski-ikäiset, jotka yrittävät puhua nuorekkaasti, mutta saavat aikaan ainoastaan myötähäpeää.
Sääli on sairautta. Ei ole. Säälimättömyys on sairautta. On tervettä tuntea empatiaa ja myötätuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Lähti ku Sirkesalo rantatuolista.
Lähti kuin talonmies jäiseltä peltikatolta. Ennemminkin hauska kuin ärsyttävä kyllä :)
Vierailija kirjoitti:
Curly Girl -ryhmässä käytetään koko ajan ilmausta "olen ollut metodilla" niin ja näin monta kuukautta. En tiedä, mikä siinä niin ärsyttää, mutta kyllä jaksaa ärsyttää.
Siis millä metodilla?
Oikeastaan kaikki ei-yleispätevät sanonnat, jos niitä käytetään epäsopivissa tilanteissa. Esim. "rakkaudesta se hevonenkin potkii", kun joku kiusaa toista vihamielisesti pyrkien satuttamaan, pelkän leikkimielisen kiusoittelun/härnäämisen sijaan.