Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko mökin, jos vanhemmillasi olisi siihen elinikäinen käyttö- ja hallintaoikeus?

Vierailija
11.11.2021 |

?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallintaoikeus tarkoittaisi sitä, että vanhempi saa esim. vuokrata mökkiä ulkopuolisille ja pitää rahat itsellään.

Vierailija
22/26 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä mä ostaisin mitään, mikä joku päivä on mun jokatapauksessa? Ihan vaan perintöveron hinnalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä minä silloin ostaisin jos mökin käyttö ja hallinta on vanhemmillani?

No sen mökin tontteineen.

Ei niitä omista jos niitä ei halutessaan voi myydä itse. En keksi mitään syytä miksen voisi käyttää jo nyt vanhempieni mökkiä kuin omaani?

Vierailija
24/26 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elinikäinen ei missään tapauksessa. 

Vanhempien ikään sopiva määräaikainen käy kyllä ja sillä saavutetaan se mitä sillä tavoitellaankin - verotusarvon alentuminen.

Vierailija
25/26 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein tuollaisen sopimuksen 90-vuotiaan kanssa. Hän olisi halunnut lahjoittaa sen minulle, halusi että pidän huolta hänen rakkaasta paikastaan hänen jälkeensä. Mutta halusin maksaa mökistä, koska on muitakin perillisiä. Hallintaoikeuden kanssa sain "alennusta" kauppahinnasta, koska enhän hallitse sitä ennenkuin hän kuolee. Käytännössä hänellä ei ollut autoa, joten kävimme siellä yhdessä ja pystyin vapaasti käyttää mökkiä, milloin halusin. Toki remonteista oli kuultava hänen mielipidettään, en halunnut loukata hänen tärkeitä asioitaan. 

Hyödyt:

- eläessä voi järjestää mökille mieluisan jatkajan ja välttää kenties perikunnan riidat/ulkopuolisille myymisen

- uusi omistaja saa alennusta hinnasta

Vierailija
26/26 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi näin omien vanhempieni kohdalla. Parilla kaverilla on sellaiset vanhemmat, että heidän tilallaan voisin harkita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi