Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ni paljonko pitseriasta itsenoudettuna tai paikan päällä syötynä 10 euron pitsa maksaa Woltilla kotiin tuotuna?

Vierailija
11.11.2021 |

Kertokaa sedälle.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole oikein kehdannut tilata mitään kun aina puhutaan miten nämä tekevät hommia nälkäpalkalla. Tuoko ne ovelle ja jäävät odottelemaan sitten tippiä? Paljonko tippiä pitäisi maksaa? Jos ei anna tippiä niin sylkevätkö ruokaan seuraavalla kerralla? Jotenkin vaan tuntuu mukavammalta itse hakea niin ei tule mitään sählinkiä ja ongelmia.

Se tippi maksetaan samalla kun maksetaan se tilaus, eli ennakkoon. Ei ne kuskit tiedä kuka antaa tippiä ja kuka ei.

Vierailija
22/54 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarissa sanottiin tänään, että ravintolat subventoivat Wolttia eli maksavat kuljetuksesta merkittävän osan. 25-30% jopa annoksen hinnasta menee ravintolan kassasta Woltille (eli tuon parin euron lisäksi?).

Ymmärsiköhän oikein? Sehän tarkoittaisi käytännössä sitä, että itse noutopitsansa hakevat käytännössä maksavat sohvaperunoiden pitsakuljetukset.

Ymmärsit oikein. Tai kuten lähikiinalaiseni omistaja sanoi: "Mielummin kyllä tiskaisin kuin maksaisin Woltille 25%" Mutta pakko maksaa, jos meinaa pysyä pystyssä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesarissa sanottiin tänään, että ravintolat subventoivat Wolttia eli maksavat kuljetuksesta merkittävän osan. 25-30% jopa annoksen hinnasta menee ravintolan kassasta Woltille (eli tuon parin euron lisäksi?).

Ymmärsiköhän oikein? Sehän tarkoittaisi käytännössä sitä, että itse noutopitsansa hakevat käytännössä maksavat sohvaperunoiden pitsakuljetukset.

Ymmärsit oikein. Tai kuten lähikiinalaiseni omistaja sanoi: "Mielummin kyllä tiskaisin kuin maksaisin Woltille 25%" Mutta pakko maksaa, jos meinaa pysyä pystyssä. 

MIkä pakko ravintolan on Woltille mitään maksaa? Tuohan muistuttaa mafian suojelurahaa.

Vierailija
24/54 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asun keskustan alueella ja keskustan ruokapaikoista kuljetusmaksu 1,90€. Halutessaan voi myös lisätä tipin lähetille. 

Jotta tästä saataisiin tulovirta, jolla voisi maksaa asetusten ja velvoitteiden mukaiset maksut + minimipalkkaa työsuhteessa olevalle ruokalähetille, pitäisi duunarin tehdä 20 keikkaa tunnissa.

Eli kuluttajan näkemä hintalappu kuljetukselle on vain osa totuutta.

Itsestä nämä kuljetuspalvelut ovat hypeä. Jos näyttää siltä maksaa 1.90e kotiin kuljetuksesta, niin on helppo uskoa maailman valloitukseen. Jos miettii todellisia kustannuksia, niin herää kysymys, mikä on maksuvalmius, kun niitä aletaan ottaa. Vaikka on minkälainen leviämishype, niin jossain kohtaa yrityksen pitää alkaa tuottaa muutakin kuin tappiota.

Paljonkohan noista sijoitusmiljoonista on itseasiassa käytetty maksamaan näitä kustannuksia? Ravintoloiden ja lähettifirman sopimukset ovat pääosin salaisia. Tämä on kupla.

Kai tämä on välivaihe odotellessa sitä kun saadaan droonit läheteiksi, ja nyt lähettifirmat vain valloittavat markkinaosuuksia itselleen valmiiksi?

Toivottavasti droonit eivät koskaan korvaa lähettejä. Olisi se melkoinen näky kun talvisena sunnuntai-iltana taivaalla leijuisi räntäsateen seassa muutama tusina pitsoja ja kebabeita krapulaisille asiakkaille :)

Miten muuten droonilähetys vastaanotettaisiin? Ei niillä ole juuri asiaa rappukäytäviin lentelemään.

Varmaan maksamalla lisää saa ihmisen kuljettamaan. Muuten drooni tuo vain lähimmälle 10m x 10m laskeutumispaikalle, josta lunastat tilauksesi näyttämällä puhelimestasi koodia droonin lukijalle ja ruuma avautuu tai jotain :)

Vierailija
25/54 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIkä pakko ravintolan on Woltille mitään maksaa? Tuohan muistuttaa mafian suojelurahaa.

Mafiahan on huippumenestyvä yritys

Vierailija
26/54 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se firma voittoa tee, vaan tolkuttomasti persnettoa. Eli selvästi kuljetus on hinnoiteltu liian halvaksi.

Vierailija
27/54 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kävelyetäisyydellä kahdesta hampurilaspaikasta, 3 kebab/pizzapaikasta, yhdestä italialaisesta, raxista ja intialaisesta. Kotipizzakin siihen. Ja grillikioski. Miksi maksaisin woltille. Olen jo kotona syömässä ennen kuin saan tilauksen tehtyä.

Vierailija
28/54 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulispa droneja. Ois kiva räpsiä alas vaikka ritsalla.

Vierailija
29/54 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000007724916.html

Wolt -kuski voi tienata paremmin kuin lääkäri.

Vierailija
30/54 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ravintoloilla on woltissa annoksilla eri hinnat kuin paikan päällä tilattuna.

Mutta kuljetuskustannukset riippuvat ihan omasta sijainnista. Mitä kauempana keskustasta ja ravintoloista, sitä suuremmat kuljetusmaksut.

Tässä on selvästi jotain vialla.

Tarkoittaa että paikan päällä syövä kustantaa noita kuljetuksia. 

Onko laillista tämmöinen?

Vierailija
31/54 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se firma voittoa tee, vaan tolkuttomasti persnettoa. Eli selvästi kuljetus on hinnoiteltu liian halvaksi.

Selvästi tarkoitus ottaa kuristusote ravintoloitsijan palleista, ja on viitteitä jo siitä, kuten ketjun hinnoitteluesimerkit osoittaa.

Vierailija
32/54 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole oikein kehdannut tilata mitään kun aina puhutaan miten nämä tekevät hommia nälkäpalkalla. Tuoko ne ovelle ja jäävät odottelemaan sitten tippiä? Paljonko tippiä pitäisi maksaa? Jos ei anna tippiä niin sylkevätkö ruokaan seuraavalla kerralla? Jotenkin vaan tuntuu mukavammalta itse hakea niin ei tule mitään sählinkiä ja ongelmia.

Ne millään nälkäpalkalla tee töitä, voisin itse tilata jos sieltä saa valittua toimittajan.

Vierailija
33/54 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tippi maksetaan samalla kun maksetaan se tilaus, eli ennakkoon. Ei ne kuskit tiedä kuka antaa tippiä ja kuka ei.

Ei Suomeen mitään tippikulttuuria kaivata. On selvä että verottajan pitää olla kovana tätä vastaan.

Vierailija
34/54 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en maksa koskaan ennakkoon, vaan annan vitosen setelin kuskille kun saan ruokani. Ilahtuneista ja usein epäuskoisista reaktoista päätellen suuri osa ei anna tippiä. 

Vierailija
35/54 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 000 e/kk vaatii tekijänsä mukaan 13-15-tuntisia työpäiviä.

Vierailija
36/54 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"8 000 e/kk vaatii tekijänsä mukaan 13-15-tuntisia työpäiviä."

Ja HOX: ei vapaapäiviä!

Vierailija
37/54 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ravintolan ole pakko olla Woltissa? Mitä ihmettä nyt.

ohis

Vierailija
38/54 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"8 000 e/kk vaatii tekijänsä mukaan 13-15-tuntisia työpäiviä."

Ja HOX: ei vapaapäiviä!

No, tekee sitten puolet vähemmän jos ei halua tuota palkkaa

Vierailija
39/54 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuljetus 1.9-4.9e etäisyydestä riippuen. Joskus on ilmaisia kuljetuksia.

Meillä kuljetukset 3.90-7.90€ kantakaupungin ulkopuolella.

Vierailija
40/54 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foodoralla 0€ paikallisesta. Toki saahan siinä liikuntaa jos käy itse