Aarrepaja OFFICIAL
Maikkarilla alkaa tänään uusi ohjelma. En vaan ottanut selvää että onko vieraana vain julkkiksia (plääh jos on)? Mutta vanhat tavarat ja niiden entisöinti kiinnostaa joka tapauksessa. Oon nähnyt muutamia pätkiä UK:n Repair Shop -ohjelmasta ja se on ainakin tosi hyvä.
Muita kiinnostuneita? Laitoin jo valmiiksi official-ketjun tulille kuten AV:n etikettiin kuuluu 😅
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo tavaran tuojat on valikoitu ohjelmaan? Onko ollut joku haku, johon on voinut ehdottaa entisöitäväänsä ja valittu sen perusteella. Poikkeuksena varmaan julkimot, joita kyselty. Saavat kallista käsityötä ilmaiseksi.
Onko todella ilmaista? Kyllähän noissa remonttiohjelmissakin, pihanlaitto ym asiakas maksaa kulut. Oletan, että tuossakin jokin korvaus on.
Minä olin mukana kuvauksissa ja kyllä se korjaus oli ilmainen.
Viime keväänä MTV:llä pyöri hakumainos ja kanavan sivulla oli seikkaperäinen lomake joka täytettiin ja lähetettiin valokuvien kera. Parin puhelinkeskustelun jälkeen ilmoitettiin valituille. Muistaakseni sanottiin, että tuli yli kolme sataa hakemusta.
Me tavikset ja julkkikset saimme siis yhtä lailla ilmaisen entisöinnin. Kahvikin ruli talon puolesta.
Mitkä on teidän lempiesineitä tähän asti? Ite tykkäsin Sormusten herrasta, kengistä ja nallesta. Hissun sohvalla oli viihdearvoa, mutta en tykännyt lopputuloksesta.
Timberi kirjoitti:
Repair Shop kirjoitti:
Minulla on näköjään jäänyt väliin jotain telkkarijuontajien kehityksessä, koska hädin tuskin tunnistin Jenni Pääskysaarta! Minulla oli mielikuva, jostain sorjasta sanavalmiista nuoresta naisesta. Mutta kun jätin huomiotta ne lisäkilot ja suomalaiselle naiselle, ah niin, pakolliset tuhrutatskat, niin kyllähän se Jenni sieltä löytyi. Niin se aika kuluu!
Oon katellu sitä brittiversiota ja täytyy sanoa, että oon pettynyt tähän. Pienempi budjetti näkyy. Mitä seuraavaksi: vaihdetaan patteri taskulamppuun + bonuksena ekspertti putsaa polttimon lasin tms?!
OTna noista tuhrutatuoinneista. Ei ne tuhruja alkujaan ole, mutta kun ihmisestä tulee lihava niin iho venyy ja kuva sen mukana.
Pienempi budjetti ja yksinkertaisesti meillä on lyhyt historia. Lisäksi suomalaiset on kummaa porukkaa hävittämään paljon vanhaa, kun uutta on tarjolla.
Ei täältä tavisten kaapeista löydy 1700 luvulta olevia tavaroita. Tai jos löytyy, niin se on joku ruostunut kolikko tai puinen lusikka. Briteissä samalta kaudelta taviksen kaapissa olisi muutamalta hovilta peritty kunniakirja ja jämä astiasto tai kirstu tms.
En ymmärrä tätä vertaus, kun eihän meillä historiaakaan ole paljon mitään. Käykää Kansallismuseossa katsomassa niitä aarteita, ei kovin kummosia sielläkään. Joten tavikset tuo mitä tuo ja Saulikin toi kengät - jep, omassa käytössään olleet kengät - ei mitkään tsaarin aikaiset. Se on tämän suomalaisen ohjelman taso ja sillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Musta sen sohvan kunnostus oli ihan kauhea. Olisi pitänyt kunnioittaa sitä, millainen se on alunperin ollut, eikä tehdä siitä mitään nykyaikaista maskun kopiota. Luulinkin, että tässä on ideana kunnostaa vanhaa alkuperäistä olomuotoa kunnioittaen, eikä "modernisoida" niitä pilalle. Ehkä sitten oon ymmärtänyt konseptin väärin.
(En jaksanut katsoa ohjelmaa kunnolla, vaan hyppelin sinne tänne. Mistä se Taru Sormusten Herrasta-kirjan kunnostaja sai siihen koteloonsa sen kartan? Ei kai tuhonnut sinne sitä alkuperäistä karttaa, joka tuli kirjan mukana?)
Mutta eikö se nyt alunperinkin ollut maskusohva? Ei ollut mitään tosi vanhaa sohvaa entisöitävänä, joten sellainen siitä sitten tuli.
Näytti kyllä juurikin niiltä ysärisohvilta, joita kaikilla on yhä jossain nurkassa. Ehkä vähän paremmassa kunnossa, mutta Pancho oli itselleen pedin pedannut mieleisekseen.
Taru Sormusten herrasta kartta oli se sama kontaktoitu kartta siellä taskussa, minkä äiti ja tytär toi. Eli alkuperäinen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä Koskinen tekee työkseen? Etsii työtä, muttei löydä vai?
Personal Trainer ja käy telkkarissa mielellään, kun kutsu käy.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni häiritsee se, että Pääskysaarella on takki päällä. Miksi? Otettu mallia Sillasta, ehkä.
Ei varmaan kylmän takia, koska muilla ei päällysvaatteita ole.
Näkisin myös mielelläni työn tekemistä enemmän kuin näitä tarinoita, tekijöiden nimet ruutuun - saisivat varmaan muitakin töitä pienesti mainostamalla.
Kukahan oli tämä Sauli Koskinen, ilmeisesti joku julkku - kun niin tuttavallisesti Jenni vastaanotti hänet?
Suutari oli sympaattinen, ujostutti varmaan tv.
Koska sponsori vaatii. Aivan perustelkkaria tuommoiset asiat.
Pääskusaarella on myös pipo päässä.
Miksi tämä ohjelma on tehty?
Parempi ohjelma oli ollaan huolissaan
Vierailija kirjoitti:
Katsoin vähän kauhistuneena sen Ihanan norsuhahmon nylkemistä mutta onneksi sentään säilytettiin se vanha kangas siinä päällä...
Joo. Ihmettelin, että veivät sen norsun entisöitäväksi. Eihän se ole enää sama norsu. Alkuperäisessä näkyi ajan kuluttamat jäljet ym. muistot norsun elämän vaiheista. Nyt se on kuin mikä tahansa norsu ilman menneisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Timberi kirjoitti:
Repair Shop kirjoitti:
Minulla on näköjään jäänyt väliin jotain telkkarijuontajien kehityksessä, koska hädin tuskin tunnistin Jenni Pääskysaarta! Minulla oli mielikuva, jostain sorjasta sanavalmiista nuoresta naisesta. Mutta kun jätin huomiotta ne lisäkilot ja suomalaiselle naiselle, ah niin, pakolliset tuhrutatskat, niin kyllähän se Jenni sieltä löytyi. Niin se aika kuluu!
Oon katellu sitä brittiversiota ja täytyy sanoa, että oon pettynyt tähän. Pienempi budjetti näkyy. Mitä seuraavaksi: vaihdetaan patteri taskulamppuun + bonuksena ekspertti putsaa polttimon lasin tms?!
OTna noista tuhrutatuoinneista. Ei ne tuhruja alkujaan ole, mutta kun ihmisestä tulee lihava niin iho venyy ja kuva sen mukana.
Pienempi budjetti ja yksinkertaisesti meillä on lyhyt historia. Lisäksi suomalaiset on kummaa porukkaa hävittämään paljon vanhaa, kun uutta on tarjolla.
Ei täältä tavisten kaapeista löydy 1700 luvulta olevia tavaroita. Tai jos löytyy, niin se on joku ruostunut kolikko tai puinen lusikka. Briteissä samalta kaudelta taviksen kaapissa olisi muutamalta hovilta peritty kunniakirja ja jämä astiasto tai kirstu tms.
En ymmärrä tätä vertaus, kun eihän meillä historiaakaan ole paljon mitään. Käykää Kansallismuseossa katsomassa niitä aarteita, ei kovin kummosia sielläkään. Joten tavikset tuo mitä tuo ja Saulikin toi kengät - jep, omassa käytössään olleet kengät - ei mitkään tsaarin aikaiset. Se on tämän suomalaisen ohjelman taso ja sillä mennään.
Voihan tavarat olla ihmisille rakkaita vaikka eivät olisi jostain satojen vuosien takaa! Olisi tylsää katsoa jotain antiikin entisöintiä joka jaksossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin vähän kauhistuneena sen Ihanan norsuhahmon nylkemistä mutta onneksi sentään säilytettiin se vanha kangas siinä päällä...
Joo. Ihmettelin, että veivät sen norsun entisöitäväksi. Eihän se ole enää sama norsu. Alkuperäisessä näkyi ajan kuluttamat jäljet ym. muistot norsun elämän vaiheista. Nyt se on kuin mikä tahansa norsu ilman menneisyyttä.
Erimieltä. Kyllä itse ainakin mielellään vaihtaisin sisukset tommoseen, mihin imeytyy ties mitä vuosikymmenien saatossa, sama sen nojatuolin kanssa, olis voinut olla vaikka kuivunu hiiri sisuksissa, että vaihtoon, kiitos. Olennaista on, että sen esine myös tulee käyttöön oikeasti ja jatkaa elämää uusin varaosin.. Eriasia jos johkain museoon menee, mutta käyttöesineissä olennaista, että voi myös oikeasti käyttää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta sen sohvan kunnostus oli ihan kauhea. Olisi pitänyt kunnioittaa sitä, millainen se on alunperin ollut, eikä tehdä siitä mitään nykyaikaista maskun kopiota. Luulinkin, että tässä on ideana kunnostaa vanhaa alkuperäistä olomuotoa kunnioittaen, eikä "modernisoida" niitä pilalle. Ehkä sitten oon ymmärtänyt konseptin väärin.
(En jaksanut katsoa ohjelmaa kunnolla, vaan hyppelin sinne tänne. Mistä se Taru Sormusten Herrasta-kirjan kunnostaja sai siihen koteloonsa sen kartan? Ei kai tuhonnut sinne sitä alkuperäistä karttaa, joka tuli kirjan mukana?)
Mutta eikö se nyt alunperinkin ollut maskusohva? Ei ollut mitään tosi vanhaa sohvaa entisöitävänä, joten sellainen siitä sitten tuli.
Näytti kyllä juurikin niiltä ysärisohvilta, joita kaikilla on yhä jossain nurkassa. Ehkä vähän paremmassa kunnossa, mutta Pancho oli itselleen pedin pedannut mieleisekseen.
Taru Sormusten herrasta kartta oli se sama kontaktoitu kartta siellä taskussa, minkä äiti ja tytär toi. Eli alkuperäinen.
Oli italialainen sohva. Hissukin mykistyi kun näki miten sohva oli pilattu. Eikös sanonut että tykkäävät siitä. Oli kyllä pohkanoteeraus.
Vierailija kirjoitti:
No, ompelukone kyllä pilattiin.
Ei pilattu, koska sitä ei semmosenaan kukaan halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä kohtuu huono ohjelma, itkemiseen taas keskittynyt ja tunteita pumpataan vaikka väkisin pintaan. Puuseppä ei osannut itse sävyttää öljymaalia ja veti pintaan kaupan muovimaalin, kävi oikein sääliksi vanhaa huonekalua. Fantin korjaaja ja kirja porukka vaikutti ammattilaisilta mutta niistä aloista en kyllä tiedä mitään. Ei paljon tekemistä näytetty, jokuhan olisi voinut jotain oppiakin. Puuseppä ei ainakaan ollut mikään entisöijä, mistä lie halvin vapaaehtoinen napattu.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tassa-ovat-aarrepaja-uutuusohjelman…
Menikö mulla jotain ohi vai miksi linkki?
Vierailija kirjoitti:
Timberi kirjoitti:
Repair Shop kirjoitti:
Minusta on juuri ihanaa, kuinka arkisia meidän suomalaisten aarteet ovat! Ei mitään hovista tai aatelistolta perittyä - eihän Suomi ole ollut eikä ole nytkään samanlainen monarkistinen luokkayhteiskunta kuin Iso-Britannia. Meillä korjautetaan aarteina puhki kävellyt kengät ja koiran syömä sohva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norsu tuli uuden sukupolven käyttöön (?) niin tuskin se olisi kestänyt lasten leikeissä pitkään ilman uutta verhoilua.
Lopettaisitte tämän typerän OFFICIAL-villityksen.
Allu Pyhtäällä kirjoitti:
Lopettaisitte tämän typerän OFFICIAL-villityksen.
Moi Winner
Vierailija kirjoitti:
En ole tätä vielä katsonut mutta kiinnostaa. Jossain lehdessä esiteltiin Kari Hietalahden koiran sohva, joka oli ainakin minun silmääni tyritty täysin tällä kunnostuksella. Muotokieli pilattu tyylitajuttomilla muutoksilla ja vielä vaihdettu kuolleen värinen nahka konjakinruskean tilalle. Minua itkettäisi saada tuollainen takaisin.
Oli naurettavaa tuoda siinä kunnossa oleva sohva korjattavaksi.
Kaatopaikalle olisi osoite ollut.
Mietin ihan samaa. Jousien laittaminen "vanhaan malliin" ei ole entisöintiä, jos muuten niitataan ja naulataan koneellisesti. Olisivat voineet kertoa senkin, että tuolla työllä on hintaa vähän yli 2000 e, joten vaikka tuoli on hieno, niin samaan hintaan saisi kunnon sohvan.