Lotta Yli-Hukkala-Siira luki myös romaaneja jo lukiossa viiden kirjan viikkotahtia opiskelun lisäksi
https://www.kaleva.fi/tyrnavalainen-lotta-yli-hukkala-siira-sai-lukuinn…
Hän on kuulunut mm. Nuori Aleksis -palkintoraatiin.
Kävi lukion 3 vuodessa, vaikka välissä oli vuoden Saksassa vaihto-oppilaana. Ja 9 laudaturia lukiosta.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan onko hän lestadiolainen? Ei kyllä varsinaisesti liity tähän huimaan opiskelutahtiin mitenkään, mutta ajattelin vain kun hän on Kempeleestä ja siellä on paljon lestadiolaisia.
Kulmaväriä reilusti :D Huvittaa nämä Oulun seudun ulkopuoliset, jotka kuvittelevat kaikkien Oulun seudulla asuvien olevan lestoja... Mua on myös luultu Tampereella lestaksi, vaikka oli värjätty tukka, kilo pakkelia naamalla ja rakennekynnet. Syy se että olen Kempeleestä itsekin.
Hän on selvästi jonkinlainen superihminen, jännähän näitä on seurata.
Hän vaikuttaa kyllä todella reippaalta ja itsessään viihtyvältä ihmiseltä, eli tuskin ahdistuu liiaksi siitä että joutuu elämään meidän tavallisempien talliaisten keskuudessa.
Okei, hengittääkö hän myös viisi kertaa tiheämmin kuin tavallinen kuolevainen?
Ihan normi, itsekin luin saman verran lukiossa. Nyt töissä ollessa ei enää ehdi..
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan onko hän lestadiolainen? Ei kyllä varsinaisesti liity tähän huimaan opiskelutahtiin mitenkään, mutta ajattelin vain kun hän on Kempeleestä ja siellä on paljon lestadiolaisia.
Kalevan jutun mukaan hän on Tyrnävältä, käynyt lukion Kempeleessä (Tyrnävällä ei ole lukiota, vaan sieltä kuljetaan naapurikuntiin). Mutta anyway, lestadiolaispitäjä sekin.
Vierailija kirjoitti:
Kempele, 21v ja jo yhdistelmänimi (-Siira). Ehkä seuraavaksi kuulemme toisenlaista ennätystahtia.
Kirjoitti lukiossa 10 ainetta. Eli yhdestä taisi jäädä laudatur saamatta. Hänellä oli myös pitkä matikka.
Nopeasta lukemisen taidosta on elämässä hyötyä!
Korkeakouluissa, periaatteessa ja keskimäärin, noin 100s suomenkielistä tai 60s enkunkielistä tekstiä on 1op (27h). Lukemisen lisäksi tuohon aikaan sisältyy siis myös luetun ymmärtäminen ja asian osaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kempele, 21v ja jo yhdistelmänimi (-Siira). Ehkä seuraavaksi kuulemme toisenlaista ennätystahtia.
Hän ei ole itse naimisissa kai kuitenkaan vaan nimi johtuu jotenkin hänen vanhemmistaan.
Tappoi myös karhun paljain käsin ja kirjoitti Raamatun alkuperäispainoksen. On se kova.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normi, itsekin luin saman verran lukiossa. Nyt töissä ollessa ei enää ehdi..
Ihan normi määrä vai?
Mites itse suoritit lukion?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyrnävältä. Ja ollut jo abina yhdistelmänimi, tuon aloituksen jutun mukaan (vuodelta 2019).
Googlettamalla löytyy muuten toinenkin Yil-Hukkala-Siira, joten voi olla joku näitä kummallisuusnimiä, jotka muovautuneet ajan kanssa tuohon muotoon, mutta eivät ole yhdistelmänimi samoin kuin avioliiton kautta saadut yhdistelmänimet.
Edes Putin tai Väykkä eivät ole noin kovia.
Vau, kyllähän tossa on poikkeuksellisista ominaisuuksistakin kyse. Lahjakkuus, voittanut geenilotossa :). Olisi ihana oppia ja omaksua tietoa noin nopeasti, tuollaisilla ominaisuuksilla en varmaan minäkään tekisi muuta kuin ahmisi tietoa jatkovalla syötöllä :D. Pidän uuden oppimisesta ja itseni kehittämisestä, olisipa tuollaiset geenit! Kaikkea hyvää hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Hän on selvästi jonkinlainen superihminen, jännähän näitä on seurata.
Hän vaikuttaa kyllä todella reippaalta ja itsessään viihtyvältä ihmiseltä, eli tuskin ahdistuu liiaksi siitä että joutuu elämään meidän tavallisempien talliaisten keskuudessa.
Hän itse väitti jo aiemmin että hän kirjoitti lukiossa niin monta ainetta pelkästään sen vuoksi, että häntä oikeasti kiinnosti nuo kaikki aineet tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normi määrä vai?
Mites itse suoritit lukion?
Mietin samaa. Minullakin meni vielä yläasteella helposti romaani päivässä + muut intohimoihin liittyvät lukemiset päälle, mutta ei lukiossa kyllä enää sitä tahtia mennyt.
Minä luin peruskouluikäisenä ison kassillisen kirjoja viikossa. Perjantaina koulun jälkeen kävin kirjastossa palauttamassa luetut ja hakemassa uudet kirjat. Sen verran kuin kassiin mahtui. Ihmettelin itsekin, miten lukunopeus kasvoi lukemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei ole itse naimisissa kai kuitenkaan vaan nimi johtuu jotenkin hänen vanhemmistaan.
Suomessa on vasta hyvin vähän aikaa (about pari vuotta sitten) ollut mahdollista tuo isän + äidin nimi, eikä hän kyllä mitenkään ole sitä ikäluokkaa, että olisi sen syntymästään saanut. Toki, nimeä voi muuttaa jälkeenpäin. Ei nyt kuitenkaan ole tuulesta temmattua, etenkään jos sinullakaan ei ole faktaa, etteikö hän voisi olla naimisissa.