Isä tehohoidossa. Pelottaa.
Olen täysin rokotettu. Vanhempani, yrityksistäni huolimatta, eivät halunneet "vielä" rokottautua. Heitä pelotti sivuvaikutukset ja muut pitkäaikaiset haitat, pääosin kaiken misinformaation takia jota heidän sukulaisensa ja muut epäluotettavat medit jakoivat. He koittivat vielä "selvitellä" että oliko se rokote turvallinen vai ei. No, nyt noin kaksi viikkoa sitten kummatkin saivat koronan ja nyt isäni on ollut teholla jo viikon. Hänellä on myös tyypin.2.diabetes.
Hän on hengityskoneessa ja jopa intubaatiosta ollaan puhuttu. Onneksi näyttää, että hänen keuhkonsa ovat puhdistumassa kiitos lääkkeiden ja lisähappea aletaan hieman vähentää, pikkuhiljalleen, koska keho on vielä vaurioituneesa tilassa.
Lääkärien mukaan tilanne on mennyt parempaan suuntaan, mutta eivät halua antaa väärää toivoa, koska hänen tilansa voisi yhtäkkiä mennä heikomakksi. Äidilläni oli vain lieviä oireita ja näyttää olevan kunnossa.
Nämä ovat olleet elämäni pelottavampia ja kauheita hetkiäni koskaan. Olen hänen ainut lapsensa enkä ole valmis menettämään häntä. Hän taistelee elämästään kovati ja toivoo kovasti pääsävänsä ulos ja olla kanssamme taas. Tässä tilanteessa voin vain rukoilla vaikka en ole edes uskonnollinen.
Kiitos lukemisesta.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Teho-osastolla ei käsittääkseni enää puhuta eikä muutenkaan kauheasti olla tajuissaan, eli ilmeisesti aloittaja vain arvailee isänsä alitajuisia toiveita?
Toivoisin, että tänne kirjoitettaisiin tositarinoita. Mulla oli ihan oikeasti sukulainen teholla koronan vuoksi ja hän ei valitettavasti tullut sieltä takaisin. Ei myöskään tullut tajuihinsa ennen loppua.
Kyl sielä ollaan tajuissaan ja puhutaan, joskus kovinkin äänekkäästi (känninen en oo juonu alkoholia ja joo tiedän että haima on rikki.. lonkeroa enkä mitään alkoholia).. itse siellä koska verenpaine 330/240, ja munuaiset paskana. Veridialyysijuttu oli ommeltu kaulaan..
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen IDIOOTTI alapeukuttaa ap:n kirjoitusta, saisitte hävetä!
Häpeä itse tyhmyyttäsi kun et tajua että kirjoitti nyyhkytarinan jotta ihmiset menisivät piikille.
Jos kyseessä olisi tuplarokotetut niin et huutelisi alapeukuttajia idiooteiksi.
Vierailija kirjoitti:
Apn esimerkki on hyvä kuvaus siitä että suomen hallitus ja THL on epäonnistuneer lähes täysin siinä että ne väärät tiedot pitäisi KUMOTA.
Olen ”pro-vaxxer” ja kiinnostuksesta tutkinut paljon antivaxxer tietoja ja sivustoja. Siellä on valtavasti sellaisia väitteitä joita THL ei ole kumonnut ja joista joistain on jopa (ristiriitaista) tutkimustietoa.
Esim nämä :
-rokotereaktio ei ole paikallinen
- rokoteen valmistamaa proteiinia kiertää veriplasmassa
- veriplasmasta se pakkautuu sisäelimiin
- saattaa kulkeutua ja jäädä munasarjoihin (lapsettomuus)En ota kantaa onko nämä totta vai ei mutta nää väitteet olisi pitänyt TAKLATA niin ettei jää epäselvää että onko ne totta vai ei.
En yhtään ihmettele että apn vanhemmat ja muut iäkkäät on ihan sekaisin.
rokotereaktio ei ole paikallinen. Mikä kysymys tuo on? Rokote ei hyppää naapurin Penaan.
- rokoteen valmistamaa proteiinia kiertää veriplasmassa. Tietysti kiertää. Kuka nyt kuoliota haluaisi lihakseen ja valkosolujen tehtävä on kiertää elimistö.
- veriplasmasta se pakkautuu sisäelimiin. Ei järkevää kysymystä.
- saattaa kulkeutua ja jäädä munasarjoihin (lapsettomuus). kenen munasarjat on avattu tutkimukselle jotta voidaan eristää niistä vasta-aine? Ei kenenkään.
Vierailija kirjoitti:
Hengityskoneessa on aina intuboitu tai trakhean kautta letkutettu. Maskit on lisähapelle.
LH
Lähäriä ei teholle päästetä tappamaan potilaita.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä ei ole provo. Toinen vanhempani sairastaa vakavaa syöpää ja toisen hautasin puoli vuotta sitten.
Korona on ollut meille oikeasti kuoleman asia koko ajan ja tulen vihaiseksi, jos joku vain leikkii tällä aiheella. Meille tänä on totisinta totta.
Uskon. Tiedän ihmisiä, jotka ovat samassa tilanteessa kuin te. Kaikki rokotettuja, mutta vaara ei riskiryhmäläisillä ole silti ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tejo-osastolla puhutaan, jis kyetään. Kshta läheistä käynyt siellä katsomassa.
Oma vanhempani on tuota kohtaloa kohti menossa. Terveyskeskuksessa eivät osanneet sanoa, voiko ottaa rokotteen. Hänellä verisuonitukoksia.
Olivatko he siellä koronan takia? Koronassa ne hengitysvaikeudet ovat teho-osastovaiheessa niin kovat, että puhuminen tuskin onnistuu. Ja hengityskonetta varten ihminen nukutetaan.
Jos tilanne on parantunut, kuten kirjoittaja sanoo, kai ne voi ottaa pois hengityskoneesta ja voi puhua
Vierailija kirjoitti:
Fake news. Jos ollaan hengityskoneessa on silloin jo intubaatio putki laitettu tai sitten vaihtoehtoisesti trackheostomian kautta.
Keksi parempi
Jotkut luulevat, että lisähappi tarkoittaa, että ollaan hengityskoneessa. Sellaisia ihmisiä, jotka eivät tiedä juuri mitään sairaanhoidosta ja lääketieteestä, on kuule paljon.
Vierailija kirjoitti:
Fake news. Jos ollaan hengityskoneessa on silloin jo intubaatio putki laitettu tai sitten vaihtoehtoisesti trackheostomian kautta.
Keksi parempi[/quote
Hengityskonetta voidaan käyttää myös tiiviin maskin kanssa ja nykyään usein käytetäänkin, koska se ei ole kajoavaa hoitoa, kuten intubaatio, joka tehdään vasta siinä vaiheessa, kun muut vaihtoehdot ei riitä.
3/5 yrityksestä saada loppuja ottamaan rokote. Jäi kuitenkin vain yritykseksi.
Hmmm... empatiakyvyttömiä on maailma täynnä. Joskus ihmistä auttaa toisten myötätunto ja lohdutus, vaikkei murhetta pois veisikään. Täällä myöskin arvosteltiin rukoiluun turvautumista, mutta omakohtaisesta kokemuksesta voin kertoa, että tavallinen pulliainenkin voi turvautua rukoukseen äärimmäisessä hädässä, jos ei muita keinoja enää ole.
Toisekseen... pysykää aiheessa jos on vähänkään ymmärrystä.
Ymmärtäkää myös ettei maallikko hallitse teho-osaston välineitä, tapoja tai hoitotoimia. Voi tulla joku virhe niistä kertoessa.
Voimia aloittajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hengityskoneessa voi olla myös naamarin kautta, ei tarvitse välttämättä intuboida.
Ei voi.
SH
Kyllä todellakin voi.
CPAP, BiPAP
Eivät ole hengityskoneita. Esim CPAP-laite voi olla työssäkäyvällä uniapneapotilaalla kotonakin ja hän itse käyttää sitä öisin, mutta hengityskoneessa oleva potilas ei tosiaankaan käy töissä eikä voi hoitaa itse itseään.
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani puolestasi. Toivotaan että hän vielä paranee ja toivottavasti ottaa opiksi. Nämä ovat todella surullisia tapauksia jotka voisi melkein kaikki välttää.
Isäni joutui sairaalaan toisen rokotteen saatuaan.
Nämä ovat todella surullisia tapauksia jotka voitaisiin kaikki välttää. Toivottavasti ottaa opikseen eikä ota kolmatta piikkiä.
Hei, sinulle etenkin voimia. Muistutan, että tehohoito on hyvin korkeatasoista Suomessa. Tehohoidosta suuri enemmistö selviää. Ymmärrän silti pelkosi. Minun lasteni isä oli tehohoidossa vakavan leikkauksen jälkeen ja teho-osasto on pelottava paikka vierailla jopa meille aikuisille. Uskon, että selviätte tästä ❤️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hengityskoneessa voi olla myös naamarin kautta, ei tarvitse välttämättä intuboida.
Ei voi.
SH
Kyllä todellakin voi.
CPAP, BiPAP
Ei nämä hengitystä tukevat laitteet ole hegityskoneita sanan varsinaisessa mielessä. Mulla itsellä cpap -laite öisin käytössä uniapnea takia ja en todellakaan ole silloin hengityskoneessa. Teho-osastojen hengityskoneessa ollaan aina intuboituna tai trakeostomian kautta.
T. Toinen sh
Hengityskoneessa kone hengittää potilaan puolesta. Hengityskonetta käytetään teho-osastojen lisäksi leikkaussaleissa yleisanestesian aika. Hengityskonetta ei käytetä tavallisella sairaalaosastolla saatikka kotona (kuten esim. Cpap / bpap-laiteitta voi käyttää). Potilaan laittaminen hengityskoneeseen tapahtuu joko intuboiden tai pitkäaikaisissa tapauksissa tehdään trakeostomia. Intubaation suorittaa anestesialääkäri. Hoitoa ei voi koskaan toteuttaa maskin kautta. Hengityskonehoitoa valvoo sh, jolla on siihen erityiskoulutus kuten anestesia- tai tehohoitaja.
Toivotaan, että hän paranee! Minun isoäitini on myös parhaillaan sairaalassa koronan vuoksi. Hänen tilansa on hyvin vakava. Hänet on rokotettu kahdesti, itse kävin häntä koipien välissä ottamassa ensimmäisen rokotuksen alkuviikosta.
Muistatteko miten uutissa on ollut puhetta hengityslaitepulasta? Ja siitä miten kalliita koneet ovat ja ne vaativat erityiskoulutettua henkilökuntaa? Jos joku nyt ajatettee hengityskoneina cpap- tai bpap- laitteita (suht. edullisia ja hyvin yksinkertaisia), niin miten nämä uutiset olisi ymmärrettävä.
Miksi rokotevastaiset ylipäätään lukevat näitä? En tajua. Pysykää poissa ja pitäkää linjanne, mutta ei teidän tarvii muita nokittaa eikä alapeukuttaa.
Menikö perille?
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset vaikuttamiset hybridikeskukselta tälle päivää. Tiedoksenne, että näillä palstoilla pyörii tätä sakkia ihan työkseen.
Ensi kerralla parempi yritys.
Ehkä. Mutta rokotevastaisia lobbareita on kyllä av:lla moninkertaisesti.
Minkälainen IDIOOTTI alapeukuttaa ap:n kirjoitusta, saisitte hävetä!