Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Takana uneton yö. En vaan nukahtanut. Mikä itse hoitotuote toimii?

Vierailija
11.11.2021 |

Pakko nukkua ensi yönä.
Kun liikaa stressiä ja lasten sairastelua niin käy näin, en vaan nukahda.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla huononi yöunet lasten saannin jälkeen. Liian pitkään heräilyä öisin j ylikierroksilla olemista plus kaupan päälle sisäilmaongelmainen työpaikka. Kamalia valvomisen vuosia Nyt kun muuten saisi nukkua, olen joutunut opettelemaan itse taas unta. Tässä mun huomiota:

-Ei luontaistuotteita, mulla ei ainakaan ole auttanut

-iltaisin mangesium jauhe. Itse sekoitan plantforce jahetta kuplaveteen. Tästä lähti uni paranemaan. Nyt käytän joka ikinen päivä.

-iltaisin suussa hajoava melatoniini 1,9mg. Auttaa nukahtamaan.

-Jos olisi pakko nukkua, niin burana 400/600 auttaa

-Mulla pms aiheuttaa unettomuutta, voi olla loppukierrossa unettomia öitä. Lääkärit määräisi pillerit, mutta en halua sekottaa hormoneja.

-Vhh-ruokavalio auttaa. En vaan oikein pysty siihen pidemmän päälle😫 mutta jos illalla syö raskaasti tai juo alkoholia, on varma ettei nuku yöllä.

-nukun usein hyvin, jos olen käynyt saunassa ja kylmässä vedessä uimassa. Kylmä-kuuma vaihtelu rentouttaa Lisää huimasti rem-unta. Seuraan kellon avulla.

-painopeitto voi auttaa. Itse en pidemmän päälle tykännyt vaan siirryin tavalliseen peittoon.

-Nukkuminen ilman vaatteita. Pimeä ja hiljainen huone. Oltava aika optimaaliset olosuhteet, että saa nukuttua!

-Terveellinen ruokavalio pääosin.

-joskus ollut niskat jumissa ja kyllä lihasrelaksantti nukuttaa, mutta unen laatu on silloin huono.

Vierailija
22/27 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut juoda lasillisen maitoa

Seksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolet valvottaa, päteekö sinuun

Käydään hoitamaan sitä syytä, ei seurausta.

Vierailija
24/27 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni lääkkeistä tavallinen allergialääke setiritsiini. Mutta se riippuu ihmisestä, ei se läheskään kaikkia väsytä. Valeriana-tabletteja kokeilisin myös (Sedonium esimerkiksi).

Melatoniini ei toimi itselläni, koska kyse on stressistä lähtöisin olevasta unettomuudesta, se ei rauhoita mieltä.

Piikkimatto on toinen mikä auttaa, ja äänikirja korvanappiin. Saatan joskus nukkua piikkimaton päällä (sängyssä kuitenkin) suurimman osankin yötä, jossain vaiheessa havahdun ja otan sen pois. Piikkimattoa käytän vain silloin jos on huonompi tilanne, normaalisti nukun ilman.

Äänikirja auttaa siinä, ettei ajatukset pyöri päässä, tämä on mulla käytössä lähes joka ilta. Laitan uniajastimen päälle, ja yleensä olen nukahtanut varsin nopeasti. Aamulla huomaan, etten tiedä ko. kirjan tapahtumista yhtään mitään, joten sellaisia kirjoja joita oikeasti haluan lukea, tähän ei välttämättä kannata valita. Sama toimii myös vaikka Yle Areenan Podcasteilla, mutta kannattaa valita sellainen, missä ei ole kauhean riehakasta menoa, ettei yhtäkkiä herää johonkin kovaan ääneen.

Joo, tiedän ettei nämä ole virallisen suosituksen mukaisia tapoja, mutta ne ovat niitä jotka itselläni auttavat.

Vierailija
25/27 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ihan must-juttu on sinivalosuodatin puhelimeen / muihin laitteisiin joita illalla käyttää. Puhelimen asetuksissa yleensä on tällainen ominaisuus. Itselläni se napsahtaa päälle jo 18.30. Jos joskus otan sen pois esim valokuvien editoimisen ajaksi ja unohdan sen, sen huomaa heti, olen vielä puolelta öin pirteä kuin peipponen.

Sininen valo sekoittaa elimistön oman unihormonitoiminnan.

Vierailija
26/27 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipaskakännit.

Vierailija
27/27 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Histec pari tuntia ennen nukkumaanmenoa saa minulla silmät lurpsumaan.

Muuten tulee jonain yönä nukuttua ehkä 2 tuntia. Mutta jos valvon 1 yön, niin ei missään nimessä mitään päiväunia.. Kyllä se päivä siinä sujuu! Ja seuraavana yönä on makeat unet.

Jos yöllä herään ihan sähköjäniksenä, niin käyn vessassa, tuuletan ja pujahdan petiin. Jos jännittynyt olo jatkuu, sytytän valot, nousen, juen vaikka lehteä tai muuta oikein tylsää keskellä huonetta syntymäpuvussa, kunnes alkaa paleltaa. Jo maittaa uni.

Rentouta kasvot! Minulla tuppaa naama kiristymään.