Bensa-auton muuttaminen kaasuautoksi maksaa noin 1000 euroa.
Tuo summa mainittiin eilen uutisissa. Tuo olisi nopein ja halvin tapa pudottaa liikenteen päästöjä. Aivan hullua että eu pitää vain sähköautoja vaihtoehtona. Läheskään kaikilla ei ole varaa uuteen sähköautoon. Eikä niidenkään valmistus ole saasteetonta. Siis jos tosiaan tonnilla voi muuttaa nykyisen autonsa kaasuautoksi niin sehän on käytännöllinen ratkaisu. Siksi se ei vissiin kelpaa eu poliitikoille?
Kommentit (25)
Olis myös isänmaallisin teko, joten tuskin kelpaa oppositiolle. Biokaasu kun tuotetaan kotimaassa ja jakelusta vastaa suomalaiset yhtiöt.
Vierailija kirjoitti:
Autoiluun on ihan älytöntä tuhlata. Tuo tonni olisi suunnilleen puolet tämänhetkisen auton arvosta .
Joskus tutkinut yksityisleasingin hintoja, kun kaveri harkitsi sellaista. Aika kallis oli .
Vaikka puolet autosi arvosta niin paljon halvempi kuin sähköauto käytettynäkin. Sitä en tiedä säästäisikö kaasun hinnalla sen tonnin takaisin? Bensa on jo pirun kallista ja hinta varmasti nousee.
Tämä on just niitä asioita missä poliitikkojen puheet ei muutu teoiksi ilmastonmuutoksen torjunnassa. Jos ihan tuettaisi kaasuautoiksi muuttamista niin sen voisi tehdä paljon nopeammin kuin odottaa autokannan uusiutumisella sähköautojen yleistymistä.
Bioetanolille muutos maksaa 500 e ja trafilta saa 200 e hyvitystä.
Kaikkiin autoihin ei onnistu.
Olemme tosi tyytyväisiä ja päästöt 0.
Vierailija kirjoitti:
Autoiluun on ihan älytöntä tuhlata. Tuo tonni olisi suunnilleen puolet tämänhetkisen auton arvosta .
Joskus tutkinut yksityisleasingin hintoja, kun kaveri harkitsi sellaista. Aika kallis oli .
Minä olen ajanut halpoja muutaman satasen autoja. Kunhan on leimassa ja liikkuu. Miksi tosiaan tuhlata autoon rahaa?
Sukulaismies osti vanhan auton parilla tonnilla ja teetti siihen muutostyöt.
On oikein tyytyväinen ratkaisuunsa.
Hän ostaa kaatopaikalta kompostoinnin yhteydessä talteen otettua biokaasua. Ei ole kallista eikä edes saastuta.
Tuleeko tuollaisesta lainkaan päästöjä eli säästääkö autoverossakin joka vuosi pari sataa?
Aika halvalta kuulostaa nuo muutostyöt, täytyy ehkä kokeilla laitaa omasta autosta autojerryyn tajouspyyntö ja katsoa mikä se hinta oikeasti on???
Meillä muutettiin bensa-auto kaasuautoksi. Valtion tuen jälkeen jäi 2000e maksettavaksi siitä muutostyöstä. Jäljelle jäävä maksettava osuus voi kuulemma vaihdella 1000-3000e välillä riippuen autosta.
Vierailija kirjoitti:
Saako tankattua normaalisti bensa-asemilla?
Gasumin kaasuasemilla voi tankata. Joillakin yksittäisillä bensa-asemilla voi olla kaasutankkauskin.
Vierailija kirjoitti:
Saako tankattua normaalisti bensa-asemilla?
Jos sieltä saa kaasua niin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Bioetanolille muutos maksaa 500 e ja trafilta saa 200 e hyvitystä.
Kaikkiin autoihin ei onnistu.
Olemme tosi tyytyväisiä ja päästöt 0.
Minun autoon on tehty tämä syyskuun puolivälissä. Laitoin silloin traficomille hakemuksen tuosta 200e muuntotuesta, mutta eipä ole rahoja näkynyt? Koska näkyy tilillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoiluun on ihan älytöntä tuhlata. Tuo tonni olisi suunnilleen puolet tämänhetkisen auton arvosta .
Joskus tutkinut yksityisleasingin hintoja, kun kaveri harkitsi sellaista. Aika kallis oli .
Vaikka puolet autosi arvosta niin paljon halvempi kuin sähköauto käytettynäkin. Sitä en tiedä säästäisikö kaasun hinnalla sen tonnin takaisin? Bensa on jo pirun kallista ja hinta varmasti nousee.
Tämä on just niitä asioita missä poliitikkojen puheet ei muutu teoiksi ilmastonmuutoksen torjunnassa. Jos ihan tuettaisi kaasuautoiksi muuttamista niin sen voisi tehdä paljon nopeammin kuin odottaa autokannan uusiutumisella sähköautojen yleistymistä.
Meillä tuli vuodessa 2000e takaisin kun kaasu on ainakin vielä halvempaa kuin bensa. Tulevaisuudessa kaasukin kallistuu kun verot nousee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bioetanolille muutos maksaa 500 e ja trafilta saa 200 e hyvitystä.
Kaikkiin autoihin ei onnistu.
Olemme tosi tyytyväisiä ja päästöt 0.Minun autoon on tehty tämä syyskuun puolivälissä. Laitoin silloin traficomille hakemuksen tuosta 200e muuntotuesta, mutta eipä ole rahoja näkynyt? Koska näkyy tilillä?
Kysele sieltä, jos ei kohta ala kuulua.
Vierailija kirjoitti:
Olis myös isänmaallisin teko, joten tuskin kelpaa oppositiolle. Biokaasu kun tuotetaan kotimaassa ja jakelusta vastaa suomalaiset yhtiöt.
Juuri näin. Sähköautoilu ei tulevaisuudessa ole todellakaan edullista ja vielä vähemmän ympäristöystävällistä. Sähköauton valmistus on todella saastuttavaa. Itse ajan biokaasulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako tankattua normaalisti bensa-asemilla?
Meillä on ainakin erikseen bensa-asema ja kaasuasema. Tosin ne on tien eri puolin (ja eri yrityksiä), ettei sen suurempaa eroa kuin tie välissä.
Vierailija kirjoitti:
Olis myös isänmaallisin teko, joten tuskin kelpaa oppositiolle. Biokaasu kun tuotetaan kotimaassa ja jakelusta vastaa suomalaiset yhtiöt.
Oppositiolle? Tietääkseni hallitus sitä vihreää siirtymää Suomesta ulos ajaa...
Mihin ne kaasusäiliöt asennetaan henkilöautossa, jos menee teettämään sen muutostyön tavalliseen bensa-autoon?
Takakontin tavaratilaa en ainakaan haluaisi uhrata niille säiliöille.
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne kaasusäiliöt asennetaan henkilöautossa, jos menee teettämään sen muutostyön tavalliseen bensa-autoon?
Takakontin tavaratilaa en ainakaan haluaisi uhrata niille säiliöille.
Vararenkaan syvennykseen.
Vieläkö bioetanolimuutos pitää teettää "valtuutetuilla asentajilla"?
Palikan asentaa itse kymmenessä minuutissa.
Autoiluun on ihan älytöntä tuhlata. Tuo tonni olisi suunnilleen puolet tämänhetkisen auton arvosta .
Joskus tutkinut yksityisleasingin hintoja, kun kaveri harkitsi sellaista. Aika kallis oli .