Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset jotka vertailee itseään muihin kun luulee että elämä on kilpailu, yhteistä näille on jatkuva tyytymättömyys (ali-ja ylisuorittajilla) johon olisi ihan helppo ratkaisu. Lopeta.

Vierailija
10.11.2021 |

Ei kukaan voi vertailla itseään toisiin millään rehellisellä tavalla. Voit olla Mensan jäsen, mutta joku toinen on jotain muuta. Minua kiinnostaa, jos kerrot että mitä se Mensan jäsenyys tarkoittaa sinun elämässäsi, ei miten mittailet sillä henkistä munaasi suhteessa muihin. 

Jostain syystä nämä omien henkseleiden paukuttelijat osaa reflektoida muita mutta ei itseään. "minä olen sitä ja sitä mutta se toinen ei" tulee ajatuksen tasolla hyvin liukkaasti.

Harvempi osaa sanoa esimerkiksi "minä olen mensan jäsen ja tuntuu että osaan vihdoin arvostaa itseäni paremmin vaikka en olekaan sosiaalisesti niin lahjakas, olen tuntenut siitä epävarmuutta". 

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ainoa mittari on raha ja yrittää näyttää kuinka hankkinut sitä esim. muita orjuuttamalla.. on eri asia kuin että olisi oikeasti tehnyt jotain muuta kuin kopioinut jotain.

siksi toisekseen, yleisesti on tiedossa vaika mitä joku mainittu testi mittaa ja mitä ei mittaa..

insta aikana yritetään esittää ..

Vierailija
42/48 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse olen oppinut näistä, niin en edes jaksa kirjoittaa henkisen kehityksen keinoja, koska näitä saisi vielä aikuisina kasvattaa vuosikausia kuin lasta, ja silti eivät oppisi kypsyyttä. Oma teoriani on, että kyse on tyhmyydestä ja alenen tälle haukkumisen tasolle itse, kun joidenkin ihmisten kanssa se on kommunikoinnissa ainoa toimiva tapa. Onneksi on korona eikä tarvitse livenä katsella. Sitä en ymmärrä, että miksi joku haluaa tulla muistetuksi siitä tai jäädä ihmisten mieleen siitä, että hän levittää ympärilleen negatiivisuutta ja käyttäytyy kuin moukka? 

Suomessa ja maailmassa rehtien ja älykkäiden pitäisi olla enemmän esillä ihmisp%kan sijaan.

Rehti ja älykäs joka haluaa olla "esillä"? Ehkä sellainen on perimmiltään paradoksi tai oksymoroni.

Kun se on se ongelma, että länkyttämisellä saa ja pääsee ja pätevyys on unohdettu sana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä koen itseni aivan mitättömäksi kasaksi sontaa, kun luen lehdistä miten joku opiskeli vuodessa maisteriksi saakka, kun luen muiden 90 000 000 euron tuloista, kun katselen kuvia täydellisistä tai edes siedettävistä vartaloista.

En kyllä myöskään koe noita saavutuksia niin motivoivina, että itse jaksaisin nähdä vaivaa.

En koe myöskään kateutta tai sellaista, että muiden saavutukset ovat minulta pois.

Olen aina ollut todella näköalaton, eikä minulla edes lapsena ollut mitään tulevaisuuden haaveita. Kun joku kysyi mikä minusta tulee isona, keksin äkkiä jonkun "siivoojan" vaikka.

Olen kuitenkin tavallaan ihan "lahjakaskin". Kognitiivisia kykyjäni on testattu ja niissä ei ole puutteita, päin vastoin. Pärjäsin koulussa hyvin, vaikken koskaan nähnyt mitään vaivaa.

Näköalat, motivaatio ja innostus puuttuu. Tiedostan jollain tasolla, että voisin pystyä parempaan elämässäni, mutta joku pidättelee minua tässä harmaassa juoksuhiekan kaltaisessa mähmässä, jossa olen ollut koko ikäni kaulaa myöten.

Tuossa on ristiriita. Tunnet itsesi mitättömäksi kun vertaat "onnistujiin", mutta "....tai sellaista, että muiden saavutukset ovat minulta pois".

Mä olen monissa kohtaa samankaltainen kuin sinä. Lahjoja kai olisi, mutta mielenkiintoa menestymiseen ei. Teen itselleni mukavia asioita silloin kuin huvittaa, mutta erona sinuun en koe olevani jossain juoksuhiekassa, vaan ihan onnellinen tässä yksinkertaisessa elämässäni. Se on joillekin lähipiiriläisilleni isokin ongelma. 

Niin siis en koe että muiden saavutukset on minulta pois. En ymmärrä miten ne voisi olla.

Ehkä tässä on sellainen ongelma, kun en halua mitään asiaa intohimoisesti elämääni, mutta koen että joku tavoite voisi tehdä minulle hyvää. Olisi kiva tavoitella jotain juttua ihan innoissaan, niin kuin lapsena ja nuorena. Tiedän vaan että mikään ei ole niin ihmeellistä loppujen lopuksi.

Olisi hyvä olla vähän naiivimpi ja epärealistisempi.

Vierailija
44/48 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse olen oppinut näistä, niin en edes jaksa kirjoittaa henkisen kehityksen keinoja, koska näitä saisi vielä aikuisina kasvattaa vuosikausia kuin lasta, ja silti eivät oppisi kypsyyttä. Oma teoriani on, että kyse on tyhmyydestä ja alenen tälle haukkumisen tasolle itse, kun joidenkin ihmisten kanssa se on kommunikoinnissa ainoa toimiva tapa. Onneksi on korona eikä tarvitse livenä katsella. Sitä en ymmärrä, että miksi joku haluaa tulla muistetuksi siitä tai jäädä ihmisten mieleen siitä, että hän levittää ympärilleen negatiivisuutta ja käyttäytyy kuin moukka? 

Suomessa ja maailmassa rehtien ja älykkäiden pitäisi olla enemmän esillä ihmisp%kan sijaan.

Rehti ja älykäs joka haluaa olla "esillä"? Ehkä sellainen on perimmiltään paradoksi tai oksymoroni.

Kun se on se ongelma, että länkyttämisellä saa ja pääsee ja pätevyys on unohdettu sana.

Olen huomannut saman. Selittelemällä, määkimällä ja itseään kehumalla saa kaikkea, ja sitten kun osaa ja pystyy vielä oikein mallikkasti mielistelemään jotain oikeaa tyyppiä, samalla kun mustamaalaa oikeasti parempia tyyppejä, niin jo on.

Vierailija
45/48 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos ainoa mittari on raha ja yrittää näyttää kuinka hankkinut sitä esim. muita orjuuttamalla.. on eri asia kuin että olisi oikeasti tehnyt jotain muuta kuin kopioinut jotain.

siksi toisekseen, yleisesti on tiedossa vaika mitä joku mainittu testi mittaa ja mitä ei mittaa..

insta aikana yritetään esittää ..

Tuo on ihan totta. Pelkkä raha tekee tietynlaisen porukan silmissä kadehdittavaksi. Keinot sen kerryttämiseen on lakaistu maton alle. Mitään hyvää ei tehdä omaisuudella. Elämä on pelkkä numero. Oma elämä on omaisuuden arvo ja jonkun toisen elämä on vain numero ja se luku, jonka verran omaisuutta voi kerryttää jonkun toisen kustannuksella, pahimmillaan terveyden ja hengen kustannuksella.

Vierailija
46/48 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä koen itseni aivan mitättömäksi kasaksi sontaa, kun luen lehdistä miten joku opiskeli vuodessa maisteriksi saakka, kun luen muiden 90 000 000 euron tuloista, kun katselen kuvia täydellisistä tai edes siedettävistä vartaloista.

En kyllä myöskään koe noita saavutuksia niin motivoivina, että itse jaksaisin nähdä vaivaa.

En koe myöskään kateutta tai sellaista, että muiden saavutukset ovat minulta pois.

Olen aina ollut todella näköalaton, eikä minulla edes lapsena ollut mitään tulevaisuuden haaveita. Kun joku kysyi mikä minusta tulee isona, keksin äkkiä jonkun "siivoojan" vaikka.

Olen kuitenkin tavallaan ihan "lahjakaskin". Kognitiivisia kykyjäni on testattu ja niissä ei ole puutteita, päin vastoin. Pärjäsin koulussa hyvin, vaikken koskaan nähnyt mitään vaivaa.

Näköalat, motivaatio ja innostus puuttuu. Tiedostan jollain tasolla, että voisin pystyä parempaan elämässäni, mutta joku pidättelee minua tässä harmaassa juoksuhiekan kaltaisessa mähmässä, jossa olen ollut koko ikäni kaulaa myöten.

Pystytkö olemaan kiitollinen? Edes hetken häivähdys mielessä, että tyhjästä tullaan ja tyhjään mennään, elämä on pieni hetki. Ja sinullakin on oikeus olla täällä se aika mikä on annettu. Ilon avain on kiitollisuus.

Pystyn todellakin olemaan. Olen joka päivä kiitollinen jos on siedettävää olla.

Tässä pitää muuten tietää, että osaan vertailla itseäni myös noiden  9 miljoonaa tienaavien, vuodessa maisteriksi ja täydellinen huippu-urheilijan kroppaisten lisäksi myös sellaisiin ihmisiin kenellä on aivan helvetillinen elämä.

En oikein pysty käsittämään miten ihminen voisi olla täydellisesti vertailematta itseään ikinä kehenkään muuhun. En usko siihen.

Vierailija
47/48 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa oikeuteen itselleen juristin, nuoren naisen, jonka suurin meriitti on se, että hän on suorittanut oikiksen vuodessa ?

Miten varten tälläisestä pelleilystä edes uutisoidaan ?!? 

On aivan sama, onko juristi vai tietokoneohjelmoija, tai vaikka elokuvaohjaaja.

Jos sinulla on esim. max 2 vuotta alaa takana, SINÄ ET VIELÄ TIEDÄ MISTÄÄN MITÄÄN, VAIKKA OSAISIT ASIAN TÄYSIN TEORIASSA.

Vierailija
48/48 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto