Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta A4 sivua sinun CV on?

Vierailija
10.11.2021 |

Yksi sivu itsellä 🤔

Kommentit (589)

Vierailija
101/589 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minun eteen tuotaisiin  2 sivuinen CV, niin roskiin menisi hakemus. Ketään ei kiinnosta sellainen jaarittelu. Oleellista CV:ssä on:

-koulutus (ei siis lueteltu lukioita yms. tyhjänpäiväisyyksiä, vaan työn kannalta relevantti. yksi rivi usein riittää)

-työkokemus HAETTAVAN TYÖN KANNALTA  - näistäkin lähinnä se tuorein/pari tuoreinta (ei kiinnosta pätkän vertaa jotkut kesätyöt tai osa-aikaiset siivojaan pestit joskus 15 vuotta sitten. Tähän menee maksimissaan pari riviä)

-osaaminen (kaikki osaa käyttää tietokonetta ja on hyviä toimimaan ryhmässä blaa blaa. jos sinulla on joku erityisosaaminen, mikä voisi auttaa hakemassasi työssä, niin semmoiset voi kertoa. max 2 riviä).

-muuta huomioitavaa (jos sinulla on 500 000 seuraajaa ig:ssä, niin se on ihan ok kertoa. siinähän voi vaivihkaa yritys saada näkyvyyttä)

Ei kenelläkään oikealla ammattilaisella ole tarvetta paisutella CV:tä. Se on lähinnä niiden hupia, kenellä ei oikeastaan ole osaamista mihinkään, mutta itse kuvittelevat olevansa tosi tärkeitä moniosaajia. Julkisen puolen metkuja, voisi sanoa.

Helpon elämän eläneillä on vain 1 työpaikka, ovat yhden viikon kuukaudesta lomalla tai sairaslomalla.

Järkyttävää mennä töihin, kun äidit on joka kuukausi 3 flunssapäivää lapsesta pois ja itsestä 2 ja veronmaksajat maksaa.

Miten ne veronmaksajan piikkiin menee?

No, kaupungin ja valtion työpaikat.

Ne menee veronmaksajien piikkiin joka tapauksessa. Typerä kommentti alunperin, hohhoijaa.

Kotona täydellä palkalla ja vielä sijaiselle palkka. Työttömät kiertää monessa työpaikassa ja kertoo kyllä, että sen niminen ihminen koko ajan saikuttaa. Koko kaupunki tietää lusmut.

Ai jaa sä olet matalapalkka-alalla schaissea lapioimassa.

esim. sairaalassa osastonsihteerin töitä tekemässä.

Vierailija
102/589 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät saa tunnukset sairaalassa potilasohjelmaan työkokeilussa, kun postittavat epikriisejä ja merkitsevät esim. diagnooseja. En tiennyt tuota ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/589 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät saa tunnukset sairaalassa potilasohjelmaan työkokeilussa, kun postittavat epikriisejä ja merkitsevät esim. diagnooseja. En tiennyt tuota ennen.

Lisäksi työttömät purkavat potilaskansioita, tekevät tilastointia ja kokousmuistioita.

Vierailija
104/589 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi työttömät purkavat potilaskansioita, tekevät tilastointia ja kokousmuistioita.

Työttömät tilaavat myös takseja ja laboratoriokokeita.

Vierailija
105/589 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä haukutaan palstoilla, mutta kelpaavat työpaikoilla mihin hommaan tahansa mitä vakituiset tekevät.

Vierailija
106/589 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ette osaa tiivistää työkokemusta yhdelle sivulle, ette todellakaan ole kykeneviä nykyajan työelämään.

Juuri näin. Hakemus yhdelle, CV toiselle. Se rekrytoija voi olla joku talouspäällikkö, joka katsoo ne 301 hakemusta oman työnsä ohessa. Ei hänellä ole resurssoituina aikaa romaaneille. 

Ei nyt puhuta hakemuksesta vaan pelkästään cv:stä

Niinhän siinä sanottiinkin, CV yhdelle sivulle. Vain yhdelle.

Otsikossa ei käsketty kirjoittaa hakemuksesta ollenkaan.

Ja ajatella, joku meni kirjoittamaan noin aiheen vierestä. Voi hyvänen aika sentään.

Niin, toivottavasti ei ole töissä, tekee siellä kaikkea muuta kuin käsketään.

Luehan otsikko uudelleen. Tätäkö kysyttiin? :)

Nyt on joku täysin sekopää tai muutama kommentoimassa: "Luehan otsikko uudelleen. Tätäkö kysyttiin? :)" Ensin yksi huomioi hakemuksen ja CVn pituudet ja toinen kritisoi. Sitten kun joku vielä spekuloi aiheesta poikkeavan ominaisuuksilla, sekin on keskustelussa kielletty? Toivottavasti ette ole rekrytoijia tai sellaisiksi pyrkimässä.

Oma CV:ni on 2 sivua, noin 15 vuoden työkokemus ja useita koulutuksia.

Vierailija
107/589 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri oli hölmistyneen näköinen, kun näki minut työttömän sairaalan osaston kansliassa, missä on myös hoitajia. Juu, me työttömät voidaan olla missä vaan ja myös meillä on työvaatteet, jos työpaikalla sellaisia käytetään.

Vierailija
108/589 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sivu, hiukan tekstiä. Kolmea paikkaa olen hakenut, ekan sain (jäin siitä rahakkaille eläkkeelle) kahta en saanut, onneksi, molemmat lakkautettiin alle vuoden kun olin hakenut. Olisin siis jäänyt työttömäksi.

Näin on hyvä.

Vierailija
109/589 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä haukutaan palstoilla, mutta kelpaavat työpaikoilla mihin hommaan tahansa mitä vakituiset tekevät.

Nämä ihmiset mitkä saavat suoraan työharjoittelusta työpaikan ovat ihan pihalla työttömien jutuista, samoin moni eläkeläinen.

Vierailija
110/589 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri oli hölmistyneen näköinen, kun näki minut työttömän sairaalan osaston kansliassa, missä on myös hoitajia. Juu, me työttömät voidaan olla missä vaan ja myös meillä on työvaatteet, jos työpaikalla sellaisia käytetään.

Hoitajat tekevät kolmivuoroa ja moni luulee työttömiä opiskelijoiksi.

Vierailija
111/589 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli sivua.

Vierailija
112/589 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan fontin koosta.

Vierailija
113/589 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden sivun mittainen hyvin jäsennelty ja otsikoitu CV. Sen idea ei ole olla työhakemus, vaan tiivistelmä sinusta ja merkitsevästä työhistoriastasi. Olen tehnyt siitä vielä graafisen siten, että katse löytää miltei vahingossa kaiken, mitä haluaa silmäillä. Ei kukaan ala lukemaan CV:tä, joka on monta sivua pitkä.

Vierailija
114/589 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tehnyt mm. rahakuljetuksia työttömänä. Vein yritysten käteiskassoja yösäilöön 9€ päivä. En tiedä tiesivätkö asiakasyritykset että heidän rahojaan ei käsittele ammattilainen.

Vierailija
115/589 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme. Jo pelkästään julkaisuluettelo on yhden sivun.

Vain?

Vierailija
116/589 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden sivun cv:llä olen aina saanut töitä. Ensimmäisellä sivulla työkokemus, yhteystiedot ja luottamustehtävät (toimin mm. oman alani järjestöissä), toisella sivulla koulutus ja taidot.

Vierailija
117/589 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tehnyt mm. rahakuljetuksia työttömänä. Vein yritysten käteiskassoja yösäilöön 9€ päivä. En tiedä tiesivätkö asiakasyritykset että heidän rahojaan ei käsittele ammattilainen.

On huvittavaa, kun ihmiset jotka eivät ole olleet työttöminä kirjoittelevat sitä sun tätä työttömistä, eivät tiedä mistään mitään.

Vierailija
118/589 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aukon täyttö: Mainittujen lisäksi olen tehnyt mm. alojen x ja y töitä ennen nykyisen alan opintoja. 

Kaikilla nyt ei vaan ole just sellaista tilannetta, että töiden ja/tai opiskelujen välin voisi noin kätevästi selittää. Mutta ilmeisesti sinäkin olet töitä saanut, vaikket ole penaalin terävin kynä. 

Vierailija
119/589 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firman pohjalla 2 sivua, mutta jos tekisin oman ja hakisin työpaikkaa, tiivistäisin yhteen sivuun.

Vierailija
120/589 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun CV on kaksi sivua pitkä. Siinä on kaikki työpaikat siitä lähtien kun olen aloittanut eli myös kaikki kesätyöpätkät. Miksikö? Siksi että rekrytoija näkee mitä kaikkea olen tehnyt ja että olen todellakin teen työtä.

Kesätyöpätkistä mainitsen ajanjakson ja työn mitä tein - vie noin rivin.

Muita työpaikkoja avaan hieman enemmän, ehkä kaksi riviä. Kerron myös jokaisen toimen jossa olen ollut esim yhdessä työpaikassa minulla oli kolme tointa.

Haettavan työpaikan kannalta olennaisimmista työpaikoista kerron sitten enemmän.

Näin opetettiin työnhakukurssilla noin 15 vuotta sitten. Opettiin tekemään myös hyvä hakemus. Kurssin opeilla olen saanut kaksi työpaikkaa (kaikki mitä olen hakenut) sekä olen tehnyt parille kaverille CVt ja hakemukset samoilla opeilla. Kavereista 75% on päässyt hakemaansa työhön.

Kesän jälkeen tapasin henkilön, jonka CV oli seitseman sivua pitkä ja teksti keskitetty. CV oli erittäin vaikealukuinen ja näytti epäsiistiltä. Korjasin sen samoilla ohjeilla ja nyt hänen CV:sä on noin 1,5 sivun mittainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän