Kuinka monta A4 sivua sinun CV on?
Kommentit (589)
Räätälöin cv:n jokaiseen hakemaani työpaikkaan spesifioidusti. Tuon esiin vain sen osaamisen, jonka katson hyödylliseksi juuri hakemaani työhön. Yksi sivu, kukaan rekrytoija ei lue pidempää.
Itselläni oleva kaikenkattava pohja on monen monta sivua. Siitä voi oleelliset jutut laittaa sitten lähetettävään.
Juuri oli asiantuntijan juttu, ettei CV:tä tarvitse yhdelle sivulle mahduttaa, tärkeämpää on, että se on personoitu ja siellä on olennaiset tiedot kyseistä työpaikkaa varten. https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000008394472.html
Vierailija kirjoitti:
Räätälöin cv:n jokaiseen hakemaani työpaikkaan spesifioidusti. Tuon esiin vain sen osaamisen, jonka katson hyödylliseksi juuri hakemaani työhön. Yksi sivu, kukaan rekrytoija ei lue pidempää.
Sitäpä ei voi ikinä tietää mikä sitä hyödyllistä on juuri siihen työhön. Pudottaa ne venäjän opinnot pois, kun ei niitä tähän tarvita, ja saa kuulla, että valittu valittiin siksi, kun se osaa venäjän alkeet.
En ole ikinä tehnyt CV:tä mutta olisiko puolikas A4.
T. Työtön
CV pitäisi mahduttaa yhdelle sivulle. Jos sulla on sata pätkätyöpaikkaa niin ei niitä jokaista kannata erikseen listata. Tai ehkä julkisella täytyy jotta parantaa omia mahiksiaan pätevintä valittaessa? Muuten ketään ei kiinnosta. Tärkeintä on listata tehtävän kannalta relevantti työkokemus, osaaminen ja koulutus. Niillä pääsee haastatteluun ja tulee valituksi.
2 sivua itsellä.
Työnhaku on sellaista pelleilyä että ei mitään väliä. "Nämä virheet tekee moni työhaastattelussa" otsikoiden alla "rekryammattilaiset" kertovat miten karsivat pois hakijoista jos ei osaa pelata rekrypeliä eli valehdella ja kaunistella totuutta. Luulisi, että rekryammattilaisen hommaan kuuluisi nimenomaan jättää tuollaiset "virheet" huomiotta ja etsiä paras tekijä ei parasta rekrypelin pelaajaa, mutta näinhän ei todellakaan ole.
Tyhymä kymysys, sinnehän voi jaaritella vaikka kuin mahoton.
Ei ole KOSKAAN OLLUT AINUTTAKAAN CV:tä ja olen AINA päässyt siitä huolimatta töihin. Nytkin olen töissä 3480e/kk palkalla eikä sopparissa päättymispäivää ole.... jatkakaa... Nimim: "täysin turha paperi"...
Yhdelle sivulle mahtuu. Tosin opiskeluaikojen kesätyöpaikat ja joitain muita vähäpätöisiä juttuja karsittu pois.
Koko CV (jossa ihan kaikki työhistoria) on 2 sivua pitkä. Työkokemusta on jo 30 vuotta, ja tuossa listassa ihan kaikki työt n. 16 v alkaen muistissa.
Jos vaihtaisin työpaikkaa, niin sinne menee sitten muokattu CV, riippuen vähän tapauksesta, ehkä vain tietyn ajan taaksepäin tarkemmin eriteltynä, sitten loppunippu lyhyesti vain (tässä ne valmistumisen jälkeen tehdyt työt, ei mitään opiskeluajan kesätöitä (ellei osu haettuun paikkaan hyvin): työpaikka, tehtävänimike, ajanjakso. Silloin CV mahtuu kyllä yhteen sivuun.
Tähän ei voi antaa mitään yleispätevää vastausta, sillä tilanteet ovat täysin erilaiset.
30 vuoden työkokemus yhdestä firmasta mahtuu yhdelle sivulle, vaikka tehtävät olisivat vaihtuneetkin. Samat tehtävät viidessä eri firmassa ei mahdu. Ei ole järkevää niputtaa töitä yhdelle riville, tyyliin "salkunhoitajana Nordeassa ja OP:ssa", kun todennäköisesti on hoitanut tehtäviä joko eri tasolla tai eri tuotteiden parissa.
Minulla on kaksisivuinen kattava CV, josta näkee olennaisen (koulutuksen ja työtehtävät) yhdellä vilkaisulla ja jää lukijan itsensä päätettäväksi lukeeko perusteellisemmat selvitykset työtehtävistä vai ei.
Hyvin on toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitäpä ei voi ikinä tietää mikä sitä hyödyllistä on juuri siihen työhön. Pudottaa ne venäjän opinnot pois, kun ei niitä tähän tarvita, ja saa kuulla, että valittu valittiin siksi, kun se osaa venäjän alkeet.
Ja sitten heräsin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole KOSKAAN OLLUT AINUTTAKAAN CV:tä ja olen AINA päässyt siitä huolimatta töihin. Nytkin olen töissä 3480e/kk palkalla eikä sopparissa päättymispäivää ole.... jatkakaa... Nimim: "täysin turha paperi"...
Itselläni on CV, mutta en ole koskaan päässyt töihin sillä. Työt olen saanut tuurilla tyyliin kuulemalla kavereilta että täällä ois tämmöstä. Jotenkin omituinen arpajaismeininki noissa CV-spämmäyksissä, en usko että niitä kukaan oikeasti lukee. Näennäistouhua koko homma.
En minä ainakaan listaa CV:hen jotain työpaikkoja jotka eivät ole relevantteja hakemaani paikkaan nähden. Yksi vuokrafirman rekryäjä rupesi sitten työhaastattelussa tenttaamaan syyttävästi, että mitäs näinä vuosina sitten on tapahtunut. Kerroin hänelle niiden aikojen koulunkäynneistä ja työpaikoista, mutta jäi sen verran paska maku tuosta että poistin kaikki tietoni firman hakuprofiilista, kun en saanut hakemaani paikkaa. Ärsyttää sellainen asenne, että jos on joskus ollut x ajan työtön, ei voi olla työkykyinen tai ansaitse enää työpaikkaa tulevaisuudessakaan. Tuollainen asennehan pitää yllä pitkäaikaistyöttömyyden ongelmaa.
Olisiko 14 sivua ja kaikki liittyy uraan, vaikea pudottaa mitään pois. Koulutukseen liittyy jo 10 Sivua
Tykkään käyttää copy toimintoa.. Kun täällä puhutaan kaikkea muutakin paskoja eikä tuota mitä kysyttiin.. 🤣🤣😂 Olen se lääkäri 🤪 jolla ei ole todistuksia mutta rahaa on pojat.. Tosiaan voit käyttää hasbag ja bägää mua.. Ja jos löytyy ig.. Snap tai jotain ni voi että.. Otetaan selfie 😘
Yhdelle riville kelan työtävieruksivien nimi listassa
Jos on yli 2 sivua, niin ei sitä kukaan lue.