Kuinka monta A4 sivua sinun CV on?
Kommentit (589)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 1-sivuinen versio, jossa on koulutukset ja työpaikat viimeisen 20 vuoden ajalta lyhyesti ilman aukkoja ja 2-sivuinen versio, jossa lisäksi mm. stipendit, tunnustukset ja tärkeimmät julkaisut. En ole listannut kesätyöpaikkoja, koska on riittävästi oman alan kokemusta.
Teen CV:n aina erikseen jokaista työnhakua tai muuta tarvetta varten. Julkaisut voi olla hyvä listata, jos ne liittyvät haettavaan paikkaan.
Stipendien ja tunnustusten luetteleminen saattaa joko huvittaa tai ärsyttää lukijaa.
Paitsi seallaisilla aloilla, joilkla ne kuuluvat asiaan. Esim tiedealoilla stipendit ja akateemiset palkinnot ovat tärkeitä.
1 sivu, jossa yksirivi. Aina toiminut vakuutusasiamiehenä ja palkka 10000-20000€ /kk.
Joten ei tarvetta lisäillä rivejä :D
Pyrin pitämään yhdessä sivussa, vielä mahtuu, varsinkin kun sitten niputtaa sellaiset (tyyliin rooli, firma aikajana) joilla ei ole siihen työhön merkitystä, johon haen. Ja ne on vain tiedoksi, että olen koko aikuisikäni ollut töissä, katkoja ei ole työhistoriassa.
Varmaan kaksi sivua. Enpä ole tarvinnut kohta 20 vuoteen, kun oma toimisto ollut tuon verran.
Mutta merkitsisin ammatin kannalta olennaiset koulutukset ja työt (auskultoinnin, syyttäjätehtävät, oikeusaputoimisto, yksityinen, edunvalvontatoimisto ja sitten tämä toimisto) plus kielitaidon.
asianajaja
2-3 tilanteesta riippuen.
Se on tosi kiva, kun rekrytoinnissa vaaditaan syöttämään käsin koko työkokemus erilliseen taulukkoon. Menee vähintään tunti. Yhdessä rekrykoulutuksessa vaadittiin täyttämään koko työkokemus kahteen eri taulukkoon ja lisäksi CV liitetiedostona. Ehkä hienovarainen vinkki, että iäkkäämpiä hakijoita ei kaivata.
Puolikas A4, siinä on yhteystiedot, koulutus ja työkokemus. Turhaan tekee pitkää ja koristeellista kun kukaan ei sitä kuitenkaan lue.
-työtön
1 sivuun mahtuu, 8 vuotta taxissa ja 10 vuotta työtöntä, suunnilleen.
Olen siinä tapauksessa, että niillä on jotain merkitystä haettavaan työhön. Esimerkiksi marjastus ja sienestys 4H-neuvojan tehtävään tai johonkin luonnovara-alan kouluttajan työhön. Silloin merkitään myös muinainen kauppasieni- ja yrttineuvojan koulutus, jota muuten ei kannata merkitä.