Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku rukoilla lemmikkini puolesta?

Vierailija
26.01.2015 |

En koskaan uskonut kirjoittavani tänne tällaista. Olen 14-vuotias tyttö, ja meidän perheellä on 5-vuotias koira. Se on ollut pääosin isälläni ulkokoirana, mutta nyt se on ollut meillä n. 1,5 kk äitini luona. Vanhempani ovat siis eronneet. Kummatkin vanhempani ovat "köyhiä", tai miten sen sanoisi, vähävaraisia. Kyllä meillä on varaa ruokaan, asuntoon, vaatteisiin juuri ja juuri mutta ei mihinkään ylimääräiseen. Koiramme ei ole koskaan käynyt eläinlääkärillä. Ei, sitä ei ole edes rokotettu. Tuntuu todella pahalta sen puolesta. Olen monesti yrittänyt saada vanhempiani lähtemään eläinlääkäriin, mutta ei, ei sitten millään. Koira läähättää sisällä (koska on tottunut olemaan ulkona), nuolee ja puree tassujaan ja osoittaa muitakin kivun merkkejä. Sen rinnassa on niin kauan kuin muistan, ollut jokin aika pehmeä patti, ehkä rasvapatti? Se on muuten ihan normaali ja eloisa.
Vanhempani eivät millään suostu viemään sitä eläinlääkäriin tarkastukseen.
Toivoisin että joku voisi rukoilla perheemme puolesta, ja varsinkin koiran. Se on lähes ainoa ystäväni ja erittäin tärkeä minulle. Toivoisin, että perheemme saisi jostain esim. sen verran rahaa että voisimme käyttää koiraamme eläinlääkärillä. Toivoisin muutenkin, että joku voisi rukoilla meille rahatilanteen paranemista ja että saisimme asiamme kuntoon. Kiitos.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sen kanssa pitkiä lenkkejä, ja jos mahdollista, päästä se juoksemaan irti vaikka johonkin lumiselle pellolle.

Vierailija
22/37 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:33"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:32"]Tiedätkö että rukoilu hölynpölyä? Jos haluat rahaa voit jakaa mainoksia tai mainostaa lastenhoitopalvelua muutaman tunnin ajaksi. Tai tehdä lumitöitä, ulkoiluttaa jonkun koiria tai käydä jonkun vahuksen puolesta kaupassa tms. [/quote] Minua ei oikeastaan edes kiinnosta, onko se hölynpölyä vai ei. Saan siitä itse hyvää oloa ja voimaa, joten rukoilen. [/quote] Koiraa se ei kuitenkaan auta tippaakaan. [/quote] mistä sinä sen tiedät?

[/quote]

Niin, voihan se auttaa. Käynpä siis heittämässä rahaa toivomuskaivoon ja tanssin alasti täydenkuunvalossa, koska eihän sitä tiedä, jos siitä olisikin hyötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilemme puolestanne . Jeesus on Herra.

Vierailija
24/37 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko missä? Jos PK seudulla niin voin yhden lekurikäynnin kustantaa. Tulen siis itse mukaan

Vierailija
25/37 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuuko koira rennosti vai onko liikkeessä jäykkyyttä? Aristaako jotain kehonosaa jos kosket tai liikutat tai onko liikeradoissa jäykkyyttä? Yksi kipulääkekuuri voisi auttaa, jos on joku lihasjumi iskenyt päälle.

Vierailija
26/37 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:54"]Asutko missä? Jos PK seudulla niin voin yhden lekurikäynnin kustantaa. Tulen siis itse mukaan
[/quote]

Valitettavasti todella kaukana sieltä, Länsi-Suomessa.

Vierailija
27/37 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:01"]Liikkuuko koira rennosti vai onko liikkeessä jäykkyyttä? Aristaako jotain kehonosaa jos kosket tai liikutat tai onko liikeradoissa jäykkyyttä? Yksi kipulääkekuuri voisi auttaa, jos on joku lihasjumi iskenyt päälle.
[/quote]

Ihan tavallisesti liikkuu, eikä arista mitään kohtaa. Lähinnä se patti huolestuttaa.

Vierailija
28/37 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:53"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:33"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:32"]Tiedätkö että rukoilu hölynpölyä? Jos haluat rahaa voit jakaa mainoksia tai mainostaa lastenhoitopalvelua muutaman tunnin ajaksi. Tai tehdä lumitöitä, ulkoiluttaa jonkun koiria tai käydä jonkun vahuksen puolesta kaupassa tms. [/quote] Minua ei oikeastaan edes kiinnosta, onko se hölynpölyä vai ei. Saan siitä itse hyvää oloa ja voimaa, joten rukoilen. [/quote] Koiraa se ei kuitenkaan auta tippaakaan. [/quote] mistä sinä sen tiedät?

[/quote]

Niin, voihan se auttaa. Käynpä siis heittämässä rahaa toivomuskaivoon ja tanssin alasti täydenkuunvalossa, koska eihän sitä tiedä, jos siitä olisikin hyötyä.
[/quote]

Haistapa vittu <3

Vierailija
29/37 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen puolestasi. Jeesus, tapahtukoon sinun tahtosi.

Itse tiedän miten rakas lemmikki on. Surullista näiden joidenkin kommentit. Mutta älä välitä, se vain kertoo siitä kuinka paatuneita he ovat itse sisältä. Surullista.

Vierailija
30/37 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:53"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:47"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:33"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:32"]Tiedätkö että rukoilu hölynpölyä? Jos haluat rahaa voit jakaa mainoksia tai mainostaa lastenhoitopalvelua muutaman tunnin ajaksi. Tai tehdä lumitöitä, ulkoiluttaa jonkun koiria tai käydä jonkun vahuksen puolesta kaupassa tms. [/quote] Minua ei oikeastaan edes kiinnosta, onko se hölynpölyä vai ei. Saan siitä itse hyvää oloa ja voimaa, joten rukoilen. [/quote] Koiraa se ei kuitenkaan auta tippaakaan. [/quote] mistä sinä sen tiedät? [/quote] Niin, voihan se auttaa. Käynpä siis heittämässä rahaa toivomuskaivoon ja tanssin alasti täydenkuunvalossa, koska eihän sitä tiedä, jos siitä olisikin hyötyä. [/quote] Haistapa vittu <3

[/quote]

Jaa, niin, voihan siitäkin olla ihmeellisesti jotain hyötyä, että listaan vaan!

Vierailija
31/37 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:33"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:32"]Tiedätkö että rukoilu hölynpölyä? Jos haluat rahaa voit jakaa mainoksia tai mainostaa lastenhoitopalvelua muutaman tunnin ajaksi. Tai tehdä lumitöitä, ulkoiluttaa jonkun koiria tai käydä jonkun vahuksen puolesta kaupassa tms. [/quote] Minua ei oikeastaan edes kiinnosta, onko se hölynpölyä vai ei. Saan siitä itse hyvää oloa ja voimaa, joten rukoilen.

[/quote]

Koiraa se ei kuitenkaan auta tippaakaan.
[/quote]

Sähän sen tiedät, voit todistaa kaiken ns saduksi ja täällä masentaa muita

Vierailija
32/37 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että sinä et ole vastuussa perheesi raha-asioista. Harmi, että eläimiä otetaan jos niitä ei ole varaa pitää ja maksaa eläinlääkärikuluja..

Tee koiran kanssa pitkiä lenkkejä, hoida sitä niinkuin voit kotona (leikkaa kynnet, anna kunnollista ruokaa ja luita, harjaa). Jos koiraa ei ole rokotettu, ei sen kanssa kannata mennä kuitenkaan esimerkiksi koirapuistoon. Jos koira järsii tassujaan, se saattaa olla hermostunut tai tassussa saattaa olla haava tms. Kannattaa vilkaista tassuja ja anturoiden välejä, jos ne punoittavat tai näyttävät aroilta voi niihin laittaa hajustamatonta rasvaa (tummeli, bepanthen) ja koittaa pidellä koiraa niin ettei se nuole rasvoja pois :)

(kappalejako ei varmaan taaskaan toimi mobiililla)

Vierailija
33/37 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira pitää saada kuntoon! Yritä vielä puhua vanhemmillesi. Onko sinulla omia säästöjä/viikkorahaa mitä voisit säästää ja viedä koiran rokotuksiin? Vanhempiesi tulisi hävetä, ei koiraa saa jättää hoitamatta. Jos ette pysty koirasta huolehtimaan, olisko teillä jotain sukulaista tai ystävää, joka voisi koirasta huolehtia? Ihan kuitenkin, että sinä olet huolissasi koirasta. Yritä viettää sen kanssa paljon aikaa, leikkiä ja lenkeillä. Jos tassuissa on jotain ongelmaa, apteekista saa melko edullistakin tassujen pesuainetta, mikä voi kutinaan helpottaa.

Vierailija
34/37 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän eläimen pitoon kuuluvat myös terveystarkastukset, joihin tulisi olla varaa, jos eläimen päättää ottaa. Voisitko ehdottaa koirasta luopumista sen parasta ajatellen, että jos löytäisitte jonkun, jolla on kokemusta ulkokoiran pidosta ja käsitys siitä, että lääkärilläkin käydään ja asiat hoidetaan kuntoon? Näin ainakin voi osoittaa pyyteetöntä rakkautta. Toivottavasti koti löytyisi niin läheltä, että voisitte käydä katsomassa. Siitäkin voisi sopia, ja oikeanlainen uusi omistaja olisi varmaan mielissäänkin, ettei koiran tarvitse kokonaan teistä luopua.

Vierailija
35/37 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:12"]Muista, että sinä et ole vastuussa perheesi raha-asioista. Harmi, että eläimiä otetaan jos niitä ei ole varaa pitää ja maksaa eläinlääkärikuluja..

Tee koiran kanssa pitkiä lenkkejä, hoida sitä niinkuin voit kotona (leikkaa kynnet, anna kunnollista ruokaa ja luita, harjaa). Jos koiraa ei ole rokotettu, ei sen kanssa kannata mennä kuitenkaan esimerkiksi koirapuistoon. Jos koira järsii tassujaan, se saattaa olla hermostunut tai tassussa saattaa olla haava tms. Kannattaa vilkaista tassuja ja anturoiden välejä, jos ne punoittavat tai näyttävät aroilta voi niihin laittaa hajustamatonta rasvaa (tummeli, bepanthen) ja koittaa pidellä koiraa niin ettei se nuole rasvoja pois :)

(kappalejako ei varmaan taaskaan toimi mobiililla)
[/quote]

Kiitos. :)
Tosiaan tuo koira on otettu meille pentuna 5 vuotta sitten ja rahatilanne oli silloin ihan erilainen.
Voisin käydä omilla rahoillani hakemassa vaikka Tummelia, jos se auttaisi tuohon tassujen pureskeluun.

Vierailija
36/37 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 10:38"]

Kyllähän eläimen pitoon kuuluvat myös terveystarkastukset, joihin tulisi olla varaa, jos eläimen päättää ottaa. Voisitko ehdottaa koirasta luopumista sen parasta ajatellen, että jos löytäisitte jonkun, jolla on kokemusta ulkokoiran pidosta ja käsitys siitä, että lääkärilläkin käydään ja asiat hoidetaan kuntoon? Näin ainakin voi osoittaa pyyteetöntä rakkautta. Toivottavasti koti löytyisi niin läheltä, että voisitte käydä katsomassa. Siitäkin voisi sopia, ja oikeanlainen uusi omistaja olisi varmaan mielissäänkin, ettei koiran tarvitse kokonaan teistä luopua.

[/quote]

Ei suuri osa koiranomistajista koiria missään terveystarkastuksissa juoksuta, kaupunkilaisten hömpötyksiä semmoiset ;) Useimmat vie koiran eläinlääkäriin vain jos sillä on joku vaiva. 

En muuten itsekään ap:n tapauksessa veisi, ellei se patti sitten kasva nopeasti tai vaivaa koiraa. Ja nuo muut oireet viittaavat enemmän pitkästymiseen, kodinvaihtoon liittyvään eroahdistukseen, jne. henkiseen puoleen kuin fyysisiiin vaivoihin. Kai se koira saa tarpeeksi ulkoilua, mieluiten myös vapaana?

Vierailija
37/37 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin vielä kysyä, että miten eläinlääkärit suhtautuu jos sinne vie aikuisen koiran joka ei ole koskaan ollut eläinlääkärillä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä