Voisiko joku rukoilla lemmikkini puolesta?
En koskaan uskonut kirjoittavani tänne tällaista. Olen 14-vuotias tyttö, ja meidän perheellä on 5-vuotias koira. Se on ollut pääosin isälläni ulkokoirana, mutta nyt se on ollut meillä n. 1,5 kk äitini luona. Vanhempani ovat siis eronneet. Kummatkin vanhempani ovat "köyhiä", tai miten sen sanoisi, vähävaraisia. Kyllä meillä on varaa ruokaan, asuntoon, vaatteisiin juuri ja juuri mutta ei mihinkään ylimääräiseen. Koiramme ei ole koskaan käynyt eläinlääkärillä. Ei, sitä ei ole edes rokotettu. Tuntuu todella pahalta sen puolesta. Olen monesti yrittänyt saada vanhempiani lähtemään eläinlääkäriin, mutta ei, ei sitten millään. Koira läähättää sisällä (koska on tottunut olemaan ulkona), nuolee ja puree tassujaan ja osoittaa muitakin kivun merkkejä. Sen rinnassa on niin kauan kuin muistan, ollut jokin aika pehmeä patti, ehkä rasvapatti? Se on muuten ihan normaali ja eloisa.
Vanhempani eivät millään suostu viemään sitä eläinlääkäriin tarkastukseen.
Toivoisin että joku voisi rukoilla perheemme puolesta, ja varsinkin koiran. Se on lähes ainoa ystäväni ja erittäin tärkeä minulle. Toivoisin, että perheemme saisi jostain esim. sen verran rahaa että voisimme käyttää koiraamme eläinlääkärillä. Toivoisin muutenkin, että joku voisi rukoilla meille rahatilanteen paranemista ja että saisimme asiamme kuntoon. Kiitos.
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:53"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:47"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:33"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:32"]Tiedätkö että rukoilu hölynpölyä? Jos haluat rahaa voit jakaa mainoksia tai mainostaa lastenhoitopalvelua muutaman tunnin ajaksi. Tai tehdä lumitöitä, ulkoiluttaa jonkun koiria tai käydä jonkun vahuksen puolesta kaupassa tms. [/quote] Minua ei oikeastaan edes kiinnosta, onko se hölynpölyä vai ei. Saan siitä itse hyvää oloa ja voimaa, joten rukoilen. [/quote] Koiraa se ei kuitenkaan auta tippaakaan. [/quote] mistä sinä sen tiedät? [/quote] Niin, voihan se auttaa. Käynpä siis heittämässä rahaa toivomuskaivoon ja tanssin alasti täydenkuunvalossa, koska eihän sitä tiedä, jos siitä olisikin hyötyä. [/quote] Haistapa vittu <3
[/quote]
Jaa, niin, voihan siitäkin olla ihmeellisesti jotain hyötyä, että listaan vaan!
[/quote]
Häpeä, aikuinen lapsi, kun tulet tänne purkamaan omaa pahaa oloasi nuoreen.
Minäkin olen ateisti mutta toivon sinulle ja koiralle kaikkea hyvää.
Kuvauksestasi minulle tulee ensimmäisenä mieleen että koirallasi on stressiä,se usein ilmenee juuri läähättämisenä ja nuolemisena.
Koita järjestää koirallesi jotain kivaa tekemistä,
Vaikka namien piilotusta sisällä.
Kyllä se siitä ajan kanssa rauhoittuu varmasti,
Älä huoli.
Koita jaksella.
Vaikutat aivan ihanalta nuorelta josta vanhemmat saisivat olla onnellisia.
Harvassa ovat tuollaiset empaattiset ja huolehtivat nuoret.
Länsi-suomessa asun minäkin.
Missä päin tarkemmmin?
Jos voisin jotenkin olla avuksi.
Voisitko mahdollisesti kuitenkin itse tehdä jotain pikkutyötä, jolla voisit tienata hieman rahaa?
Mm juuri lehtien jakelu tai lumitöitä... Ei sinun kuuluisi tietenkään koiran lääkärikuluja kustantaa, mutta jos vanhempasi ovat noin mänttejä.
Ihanaa että edes sinä olet huolissasi! Varmasti koiralla kuitenkin kaikki hyvin <3 Auttaisin jos voisin...
Näytä tämä keskustelu vanhemmillesi, ja käsken niiden viedä koira lääkäriin. Sen verran pitäis aikuisen ihmisen tajuta. Vaikkei koiralla nyt selvästi hengenhätä ole..
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 01:14"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:05"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:53"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:47"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:33"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:32"]Tiedätkö että rukoilu hölynpölyä? Jos haluat rahaa voit jakaa mainoksia tai mainostaa lastenhoitopalvelua muutaman tunnin ajaksi. Tai tehdä lumitöitä, ulkoiluttaa jonkun koiria tai käydä jonkun vahuksen puolesta kaupassa tms. [/quote] Minua ei oikeastaan edes kiinnosta, onko se hölynpölyä vai ei. Saan siitä itse hyvää oloa ja voimaa, joten rukoilen. [/quote] Koiraa se ei kuitenkaan auta tippaakaan. [/quote] mistä sinä sen tiedät? [/quote] Niin, voihan se auttaa. Käynpä siis heittämässä rahaa toivomuskaivoon ja tanssin alasti täydenkuunvalossa, koska eihän sitä tiedä, jos siitä olisikin hyötyä. [/quote] Haistapa vittu <3 [/quote] Jaa, niin, voihan siitäkin olla ihmeellisesti jotain hyötyä, että listaan vaan! [/quote] Häpeä, aikuinen lapsi, kun tulet tänne purkamaan omaa pahaa oloasi nuoreen.
[/quote]
En usko, että tuossa oli sellainen tarkoitus. Itseäni huolestuttaa, että nyt ollaan hyvien ihmisten juhlahengessä porukalla lisäämässä nuoren ihmisen ahdistusta tarpeettomasti eläinrakkauden nimissä. Jos rahat ovat vähissä, niitä ei käytetä eläinlääkärikeikkaan sillä perusteella, että koira pureksii tassuja sisällä käydessään. Ne säästetään todellista tarvetta varten, ja jos teini haluaa harjoitella vastuullisuutta, hän kerää justiin vaikka töitä tekemällä hätärahastoa koiran viemiseksi eläinlääkäriin sitten, kun sillä on joku todellinen vaiva. Rokotustarpeen taas voi selvittää mieluummin kuukkelin kuin kuunylisen ukkelin avulla.
Eihän ihmisilläkään ole varaa hoidattaa todellisia vaivojaan, ja nyt on valitettavasti niin, että moni hoitaa synnintuntoaan käyttämällä eläintä eläinlääkärissä ikään kuin kosmetologilla, varmuuden vuoksi. Kun vielä hoidatetaan köyhän synnintuntoa julistamalla, että tottahan toki sinun niin on pakko toimia jos haluaa olla ihminenkään, niin se on kerta kaikkiaan väärin. Tässä maassa on koiria pidetty satoja ja tuhansia vuosia ilman eläinlääkäreitä. Kärsimyksen määrä ei tästä turresta oleellisesti maailmassa lisäänny, jos siihen taustaan verrataan, eikä siihen, mitä ideaalinen ihminen ideaalitilanteessa tekisi. Nyt ei olla siellä.
Hyvä juttu, että vanhemmilla on järki päässä tässä kohtaa. Toivottavasti hekin keräävät hätärahastoa. Lapsi rentoutukoon ja miettiköön tarkkaan, kannattaako syyllisyydentunteissa piehtaroimista ottaa tavaksi. Ja te mukamas aikuiset ihmiset, hävetkää kun menette ruokkimaan nuoren angstia ja asetutte vanhempia vastaan. Toimintanne on ajattelematonta, keskenkasvuista ja hajottavaa. Uskovaisen pitäisi miettiä motiivejaan tarkkaan ja varoa tekemästä syntiä, ja tämä on syntiä.
Terveisin entinen uskovainen, joka sai sentimentaalisuudesta tarpeekseen tuhlattuaan remonttirahat eläimen eläinsairaalalaskuun. Lapseni palelee vetoisessa talossa, koska minä halusin olla hyvä ihminen. No en ollut, vaan itsekeskeinen hölmö. Eläimellekin olisi ollut parempi päästä kerralla pois kuin kärsiä tarpeetonta kipua. Tämä on myös eläinlääkärimme punnittu mielipide, jonka hän valitettavasti kertoi vasta jälkikäteen, väärän asiakaspalveluhengen takia, koska ei halunnut vaikuttaa asiakkaan päätökseen, enkä minä paniikissani ymmärtänyt kysyä, mitä hän tekisi omalle eläimelleen vastaavassa tilanteessa ja millä perusteella. No nyt tiedän.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 04:02"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 01:14"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:05"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:53"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:47"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:33"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:32"]Tiedätkö että rukoilu hölynpölyä? Jos haluat rahaa voit jakaa mainoksia tai mainostaa lastenhoitopalvelua muutaman tunnin ajaksi. Tai tehdä lumitöitä, ulkoiluttaa jonkun koiria tai käydä jonkun vahuksen puolesta kaupassa tms. [/quote] Minua ei oikeastaan edes kiinnosta, onko se hölynpölyä vai ei. Saan siitä itse hyvää oloa ja voimaa, joten rukoilen. [/quote] Koiraa se ei kuitenkaan auta tippaakaan. [/quote] mistä sinä sen tiedät? [/quote] Niin, voihan se auttaa. Käynpä siis heittämässä rahaa toivomuskaivoon ja tanssin alasti täydenkuunvalossa, koska eihän sitä tiedä, jos siitä olisikin hyötyä. [/quote] Haistapa vittu <3 [/quote] Jaa, niin, voihan siitäkin olla ihmeellisesti jotain hyötyä, että listaan vaan! [/quote] Häpeä, aikuinen lapsi, kun tulet tänne purkamaan omaa pahaa oloasi nuoreen.
[/quote]
En usko, että tuossa oli sellainen tarkoitus. Itseäni huolestuttaa, että nyt ollaan hyvien ihmisten juhlahengessä porukalla lisäämässä nuoren ihmisen ahdistusta tarpeettomasti eläinrakkauden nimissä. Jos rahat ovat vähissä, niitä ei käytetä eläinlääkärikeikkaan sillä perusteella, että koira pureksii tassuja sisällä käydessään. Ne säästetään todellista tarvetta varten, ja jos teini haluaa harjoitella vastuullisuutta, hän kerää justiin vaikka töitä tekemällä hätärahastoa koiran viemiseksi eläinlääkäriin sitten, kun sillä on joku todellinen vaiva. Rokotustarpeen taas voi selvittää mieluummin kuukkelin kuin kuunylisen ukkelin avulla.
Eihän ihmisilläkään ole varaa hoidattaa todellisia vaivojaan, ja nyt on valitettavasti niin, että moni hoitaa synnintuntoaan käyttämällä eläintä eläinlääkärissä ikään kuin kosmetologilla, varmuuden vuoksi. Kun vielä hoidatetaan köyhän synnintuntoa julistamalla, että tottahan toki sinun niin on pakko toimia jos haluaa olla ihminenkään, niin se on kerta kaikkiaan väärin. Tässä maassa on koiria pidetty satoja ja tuhansia vuosia ilman eläinlääkäreitä. Kärsimyksen määrä ei tästä turresta oleellisesti maailmassa lisäänny, jos siihen taustaan verrataan, eikä siihen, mitä ideaalinen ihminen ideaalitilanteessa tekisi. Nyt ei olla siellä.
Hyvä juttu, että vanhemmilla on järki päässä tässä kohtaa. Toivottavasti hekin keräävät hätärahastoa. Lapsi rentoutukoon ja miettiköön tarkkaan, kannattaako syyllisyydentunteissa piehtaroimista ottaa tavaksi. Ja te mukamas aikuiset ihmiset, hävetkää kun menette ruokkimaan nuoren angstia ja asetutte vanhempia vastaan. Toimintanne on ajattelematonta, keskenkasvuista ja hajottavaa. Uskovaisen pitäisi miettiä motiivejaan tarkkaan ja varoa tekemästä syntiä, ja tämä on syntiä.
Terveisin entinen uskovainen, joka sai sentimentaalisuudesta tarpeekseen tuhlattuaan remonttirahat eläimen eläinsairaalalaskuun. Lapseni palelee vetoisessa talossa, koska minä halusin olla hyvä ihminen. No en ollut, vaan itsekeskeinen hölmö. Eläimellekin olisi ollut parempi päästä kerralla pois kuin kärsiä tarpeetonta kipua. Tämä on myös eläinlääkärimme punnittu mielipide, jonka hän valitettavasti kertoi vasta jälkikäteen, väärän asiakaspalveluhengen takia, koska ei halunnut vaikuttaa asiakkaan päätökseen, enkä minä paniikissani ymmärtänyt kysyä, mitä hän tekisi omalle eläimelleen vastaavassa tilanteessa ja millä perusteella. No nyt tiedän.
[/quote]
No mikä se sinä olet päättämään että lemmikki ei saisi olla tärkeä? Olet ilmeisesti aivopesty monen uskovan tavoin, ettei eläimillä muka ole merkitystä.
Meitä ihmisiä, jopa uskovia, kuitenkin on, joille ne ovat tärkeitä eikä sen pitäisi olla teiltä nillittäjiltä pois. Toisten tehtävä on enemmän ihmiset, toisten enemmän eläimet.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 04:02"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 01:14"]
[/quote]
[/quote]
Voisit itsekin vähän hävetä.
Jos tilanne menee kovin huonoksi, voit aina tehdä eläinsuojeluilmoituksen koirastanne. Sinähän et ole sen hoitokuluista vastuussa, vaan vanhempasi. Jos koira vaikuttaa siltä, että sillä on kovia kipuja, on parempi päästää se pois ja sen eläinsuojelu kyllä sitten hoitaa.
Hei,
Niin julmalta kuin se ehkä tuntuukin, kaikki me kuolemme joskus. Lemmikkien elämä on joskus hyvinkin lyhyt. Harmi, ettei teillä ole varaa tutkia vaivaa. Monesti kuitenkin on niin, että vaikka vaivan syy löytyisikin, sen hoitaminen ei ole mahdollista. Pidä koiraasi hyvänä ja toivotaan sille parasta!
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:09"]Jos tilanne menee kovin huonoksi, voit aina tehdä eläinsuojeluilmoituksen koirastanne. Sinähän et ole sen hoitokuluista vastuussa, vaan vanhempasi. Jos koira vaikuttaa siltä, että sillä on kovia kipuja, on parempi päästää se pois ja sen eläinsuojelu kyllä sitten hoitaa.
[/quote]
Näin varmasti tekisinkin jos se vaikuttaisi oikein sairaalta ja olisi kivuissaan, mutta kun ei ole.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:21"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:09"]Jos tilanne menee kovin huonoksi, voit aina tehdä eläinsuojeluilmoituksen koirastanne. Sinähän et ole sen hoitokuluista vastuussa, vaan vanhempasi. Jos koira vaikuttaa siltä, että sillä on kovia kipuja, on parempi päästää se pois ja sen eläinsuojelu kyllä sitten hoitaa. [/quote] Näin varmasti tekisinkin jos se vaikuttaisi oikein sairaalta ja olisi kivuissaan, mutta kun ei ole.
[/quote]
Joo, nuo kuvaamasi oireet eivät vaikuta mitenkään järin vakavilta. Läähätys tosiaan johtunee ihan siitä sisällä oloon tottumattomuudesta, mahdollisesti myös tassujen pureminen on samaan asiaan liittyvää sijaistoimintaa, jolla koira purkaa pitkästymiseen liittyvää stressiä. Tuollaiset patit ei useimmiten ole vakavia, ja jos se ei noepasti kasva tai mitenkään vaivaa niin lienee tosiaan rasvapatti. Omalla koirallani oli sellainen 6-vuotiaasta alkaen, vanhemmiten useampiakin, ja vasta 16-vuotiaana kuoli muuhun syyhyn.
Mutta toki, toivottavasti raha-asiat paranee ja koirallekin saadaan tavalla tai toisella parempi olla. Ihan ensiksi varmasti enempi lenkkeily tai aktivaatio olisi tarpeen, että koiran pitkästyminen ja ehkä muuttoon ja isännästään eroon joutumisen ahdistuskin helpottaisi.
Tiedätkö että rukoilu hölynpölyä?
Jos haluat rahaa voit jakaa mainoksia tai mainostaa lastenhoitopalvelua muutaman tunnin ajaksi. Tai tehdä lumitöitä, ulkoiluttaa jonkun koiria tai käydä jonkun vahuksen puolesta kaupassa tms.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:32"]Tiedätkö että rukoilu hölynpölyä?
Jos haluat rahaa voit jakaa mainoksia tai mainostaa lastenhoitopalvelua muutaman tunnin ajaksi. Tai tehdä lumitöitä, ulkoiluttaa jonkun koiria tai käydä jonkun vahuksen puolesta kaupassa tms.
[/quote]
Minua ei oikeastaan edes kiinnosta, onko se hölynpölyä vai ei. Saan siitä itse hyvää oloa ja voimaa, joten rukoilen.
Olen ateisti, mutta toivon parasta sulle ja koiralle! Munkin pennulla oli tuollainen patti, mutta se lähti kyllä omia aikojaan, rasvapatti kyseessä.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:33"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:32"]Tiedätkö että rukoilu hölynpölyä? Jos haluat rahaa voit jakaa mainoksia tai mainostaa lastenhoitopalvelua muutaman tunnin ajaksi. Tai tehdä lumitöitä, ulkoiluttaa jonkun koiria tai käydä jonkun vahuksen puolesta kaupassa tms. [/quote] Minua ei oikeastaan edes kiinnosta, onko se hölynpölyä vai ei. Saan siitä itse hyvää oloa ja voimaa, joten rukoilen.
[/quote]
Koiraa se ei kuitenkaan auta tippaakaan.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:33"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:32"]Tiedätkö että rukoilu hölynpölyä? Jos haluat rahaa voit jakaa mainoksia tai mainostaa lastenhoitopalvelua muutaman tunnin ajaksi. Tai tehdä lumitöitä, ulkoiluttaa jonkun koiria tai käydä jonkun vahuksen puolesta kaupassa tms. [/quote] Minua ei oikeastaan edes kiinnosta, onko se hölynpölyä vai ei. Saan siitä itse hyvää oloa ja voimaa, joten rukoilen.
[/quote]
Koiraa se ei kuitenkaan auta tippaakaan.
[/quote] mistä sinä sen tiedät?
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:48"]Haluaisin vielä kysyä, että miten eläinlääkärit suhtautuu jos sinne vie aikuisen koiran joka ei ole koskaan ollut eläinlääkärillä?
[/quote]
Selitä heille tilanne, eihän se sun vika oo :) pääasia että koira tulee kuntoon.