Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasiluokkalaisten parisuhteet..

Vierailija
26.01.2015 |

Millaisia seurusteluviritelmiä teidän noin 14-vuotiailla on? Millainen seurustelu on mielestänne ok? Miten suhtaudut teinisi romanttisiin viritelmiin, ja onko hän tyttö vai poika? Kannustatko esimerkiksi tapaamaan eri kaupungissa olevaa seurustelukumppania, onko jopa yökyläilyt sallittu?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa lukea näitä teidän juttujanne! Kuka on sanonut että tuon ikäiset ovat ensimmäisenä paneksimassa/tulossa raskaaksi.

nimim. 14 vuotiaana nykyisen emäntäni kanssa seurustelemaan alkanut (nyk. 20-v.)

Vierailija
22/34 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:12"]Poika yritti saada samanikäistä tyttöystäväänsä toiselta paikkakunnalta meille yökyläilemään... Ei todellakaan tullut. Tämän katon alla ei lapset paneskele, eikä meillä teinit teinejä tiineeksi laita. Kuitenkin kämmäävät sen kortongin kanssa ja rikkovat sen tms.

Tämä tyttö oli myös melkoinen tyrkky ja kotonaan ei vissiin kovin tarkkoja oltu asianmukaisesta seksuaalikasvatuksesta, pikemminkin löyhä(ala)päistä sakkia sekä äiti että isä. Tuli vaikutelma, että mitä nuorempana paksuksi sen parempi.

Onneksi puhutuksen jälkeen poika tajusi itsekin neidin agendan ja jätti homman sikseen.
[/quote]

Se että on yötä ei tarkota että sitten heti seksiä harrastetaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei lapsia vielä ole, mutta aloin aikanaan seurustella 15-vuotiaana, poikaystäväni oli tuolloin 14. Esittelin hänet pian vanhemmilleni ja kyläilimme toistemme luona. Onneksi vanhempani suhtautuivat asiaan oikein hyvin, koska muuten olisin varmaan joutunut tapailemaan poikaa salaa. Hän oli minulle todella tärkeä ja pystyin puhumaan hänelle kaikista teiniajan murheista. Jos emme olisi saaneet seurustella, minulla ei olisi ollut ketään kaveria, jolle voisi puhua samalla tavalla kaikesta. Melko viatontahan se oli, katsottiin yhdessä elokuvia tai tehtiin läksyjä, käytiin kaupungilla kuten sen ikäiset nuoret yleensäkin. Toki myös suukottelimme ja halailimme, mutta emme harrastaneet seksiä ennen kuin olin itse 16. Tästä ei ollut meillä mitään periaatepäätöstä, se vaan sattui tapahtumaan silloin eikä meillä ollut mikään kiire asian suhteen. Äitini antoi muistaakseni reilun vuoden seurustelun jälkeen suostumuksensa yökyläilyyn, tosin vähän vastahankaisesti. Pian kuitenkin asiaa suhtautuminen muuttui ja aina esimerkiksi vanhempien lähtiessä reissuun varmisteltiin "onko poikakaveri tulossa seuraksi yöksi, ettei pelota olla yksin kotona?". Erosimme, kun poikaystäväni jätti minut ollessani 21-vuotias. Koskaan en ole päivääkään katunut tuosta ajasta, vietimme oikein mukavat teinivuodet yhdessä. Jos asia olisi minusta kiinni, saattaisimme seurustella edelleen. Kumpikaan meistä ei ollut menevää tyyppiä ja tuossa iässä monilla koulukavereilla alkoi humalahakuinen juominen ja bileissä hilluminen. Itseäni ei tuollainen kiinnostanut, joten oli ihanaa, että olin löytänyt ystävän, jonka kanssa viettää aikaa ilman päihteitä ja paineita niiden käyttämisestä.

Sanoisin siis, että seurustelusuhteita aloittelevaa teiniä kannattaa valistaa ja tukea, mutta asian totaalinen kieltäminen johtaa vaan salailuun eikä teini uskalla välttämättä kertoa muistakaan asioistaan avoimesti. Kaikki teinien seurustelusuhteet eivät ole vakavia, osa voi ollakin. Kannattaa kutsua teini seurustelukumppanineen kylään ja tutustua sekä ottaa uutta tyttö-/poikaystävää mukaan perheen yhteiseen ajanviettoon. En tarkoita, että uusi sulhas-/morsiankandidaatti pitäisi heti kutsua suvun joulupöytään, mutta itse teininä pidin siitä, kun meidät otettiin yhteisiin tekemisiin mukaan, esimerkiksi yhteiset kesälomareissut, uimarannalle lähteminen, keilaamassa käyminen, elokuvien katsominen, lautapelien pelaaminen tms. Vanhemmillakin on varmaan turvallisempi olo, kun nuoret viettävät viikonloppuiltoja perheen kanssa.

Vierailija
24/34 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelu ja pussailu jne on ok mutta ei seksi tai yökyläily.

Vierailija
25/34 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ysiluokalla, meidän koulussa monet seiskaluokkalaisetkin seurustelee. Yhet seurusteli kaks vuotta. Jotkut muutamia viikkoja tai kuukausia.
Itse en ole koskaan seurustellut.

Vierailija
26/34 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alettiin seurustella mun ollessa 14-v, poikaystävä oli 17-v, seksi tuli kuvioihin 2v myöhemmin ja nyt oon 17-v, poikaystävä 19-v, asutaan yhdessä ja meillä on kaksi hamsteria :)

Vierailija
27/34 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:28"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:12"]Poika yritti saada samanikäistä tyttöystäväänsä toiselta paikkakunnalta meille yökyläilemään... Ei todellakaan tullut. Tämän katon alla ei lapset paneskele, eikä meillä teinit teinejä tiineeksi laita. Kuitenkin kämmäävät sen kortongin kanssa ja rikkovat sen tms. Tämä tyttö oli myös melkoinen tyrkky ja kotonaan ei vissiin kovin tarkkoja oltu asianmukaisesta seksuaalikasvatuksesta, pikemminkin löyhä(ala)päistä sakkia sekä äiti että isä. Tuli vaikutelma, että mitä nuorempana paksuksi sen parempi. Onneksi puhutuksen jälkeen poika tajusi itsekin neidin agendan ja jätti homman sikseen. [/quote] Se että on yötä ei tarkota että sitten heti seksiä harrastetaan

[/quote]

Eikä vanhempien tarvitse sitä mahdollistaakaan, vaikka teinit kuinka kirkkain silmin väittäisivät, että juuei harrasteta seksiä. Jos on vielä tyrkky tyttönen siinä teinipojan vieressä kiehnäämässä yösydännä, niin mitäpä luulet, että VOISI tapahtua? Menkööt muualle touhuilemaan jos mieli tekee, meidän katon alla ei kiitos.

Vierailija
28/34 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mitään.

Vierailija
29/34 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna noin nuorten vielä seurustella.

Vierailija
30/34 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 14:39"]

En anna noin nuorten vielä seurustella.

[/quote]

Eli et anna lapsesi kertoa sinulle. 

Vierailija
31/34 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin seurustelun 2 kk ennen kuin täytin 15. Juha (nimi muutettu) oli puoli vuotta vanhempi. Kävelimme kaupungilla, istuimme kahviloissa ja kunnollisina nuorina kävimme tietenkin näytillä vanhempiemme luona. Noin 2 kk seurustelun jälkeen riisuimme paidat ja pari viikkoa sen jälkeen housut. Oli se niin ihanaa aikaa, muistelee nyt jo kovin vanha (19 v.) romantikko.

Vierailija
32/34 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 14:39"]En anna noin nuorten vielä seurustella.
[/quote]

Hyvä juttu. Samat nuoret päättävät aikoinaan missä laitoksessa vaihdetaan vaippasi.

Vierailija
33/34 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mitkä? Parisuhteet?

Kunhan seukkailevat, käyvät elokuvissa. En nimittäisi vielä parisuhteeksi sitä, että olla tyttö- ja poikakavereita keskenään.

Vierailija
34/34 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nuoret eivät ole vielä tuossa iässä seurustelleet, toki ihastuksia on ollut. Ja pidän oikein hyvänä, että energia on suunnattu muuhun. Jos seurustelua olisi ollut, olisin tuonut esille kantanai, ettei seksin aika ainakaan viel 14-vuotiaana ole. Seksuaalivalistus meillä on kyllä hoidettu, ja nuoret ovat taatusti tienneet raskauden ehkäisystä, tunteiden huomioon ottamisesta jne. Oikeasti suurin osa tuon ikäisistä ei suinkaan seurustele saati harrasta yhdyntöjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi