Kuinka paljosta koiran haukkumisesta saa valittaa?
Alkaa pikkuhiljaa mennä hermo naapurin koiraan. Joka yö haukkuu lehdenjakajan ja päivällä postinjakajan, haukkuu aina kun joku kulkee rapussa ja tänä aamuna heräsin siihen että piski räkytti puoli tuntia putkeen. Ikinä en kuule omistajien kieltävän. Ongelmana on vain se, että tässä kerrostalossa on yli 60 asuntoa enkä tiedä mistä näissä koira asuu. Voiko isännöitsijälle valittaa vai pitäisikö minun itse ruveta metsästämään missä koira asuu?
Kommentit (6)
Kannattaa varmaan bongata se omistaja ja sanoa sille että sun koira haukkuu nii se osaa tehdä ongelmalle jotain. Mut varo ettei se koira tuijota.
Voit ottaa yhteyttä isännöitsijään, jos et tiedä, missä koira asuu. Juttele muiden naapureiden kanssa. Häiritseeko koira heitä? Jos häiritsee, olisi hyvä, jos mahdollisimman moni ottaisi isännöitsijään yhteyttä.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:18"]
Kannattaa varmaan bongata se omistaja ja sanoa sille että sun koira haukkuu nii se osaa tehdä ongelmalle jotain. Mut varo ettei se koira tuijota.
[/quote] Juu, heh. En ajatellut meneväni samaan kastiin kuin se tuijottavasta koirasta valittava hullu. Ap
Entäpä perinteinen lappu ilmoitus taululle? Ystävälliseen sävyyn kirjoitettu ja reilusti että Terveisin naapuri asunnosta xx
En suosittele ottamaan yhteyttä koiran omistajaan. Itse meinasin turpaani saada, kun kauniisti kerroin, että koirasi ikävöi, ulisee ja haukkuu päivät. Sattui olemaan entinen linnanvenkula, pahoinpitelystä tuomio. Mulle neuvoi isännöitsijä ottamaan muihin naapureihin yhteyttä ja koota jengiä asian taakse, silloin uskotaan. Yksin on paha taistella, eikä tiedä seurauksista. Autonrenkaat puhkotaan tai jotain. Ja tämä oli kunnan vuoratalo.
Tästä on kai ennakkotapauksia, kun lain mukaan saa koita haukkua sen pari, kolme tuntia/vrk. Ainakin meillä oli ilmoitustaululla joku tällainen lakipykäläpaperi laitettu isännöitsijän toimesta.
Saa valittaa vain siinä tapauksessa jos koira katsoo vaarallisesti.