Työttömät älkää lopettako työnhakua
eli muutu piilotyöttömiksi. Työpaikkoja pitää hakea vaikka niitä ei olisi tarjollakaan. Koska on omaa syytänne, että olette työttömänä.
Kommentit (16)
En minä hakenut yhtä ainuttakaan työtä kun olin työttömänä puoli vuotta ihan rehellisesti työtön-työtön ja vuoden opiskelin ansiosidonnaisella. Työllistyin opintojen harjoittelupaikkaani ja sillä tiellä olen edelleen vuoden päästä - hakematta yhden yhtäkään työpaikkaa koko aikana!
Ja ihan itse hankkiuduin työttömäksi irtisanoutumalla vakituisesta työpaikasta...
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:34"]
eli muutu piilotyöttömiksi. Työpaikkoja pitää hakea vaikka niitä ei olisi tarjollakaan. Koska on omaa syytänne, että olette työttömänä.
[/quote]
Muuten, kukaan ei minulta ole kysynyt, koska olen viimeksi hakenut töitä. Kukaan ei siis voi myöskään tietää olenko ns. piilotyötön vai en. Typerän määritelmän mukaan (ei ole neljään viikkoon hakenut töitä) olisin piilotyötön, mutta koska olen TE-toimiston listoilla työttömäksi ilmoittautuneena, olen mielestäni ihan oikea työtön - työnhakutahdistani riippumatta. Olisin oikea piilotyötön, jos poistuisin vapaaehtoisesti "työkkärin" listoilta.
Tilastollisesti oletetaan että kaikki jotka on työkkärin listoilla työttöminä myös hakee töitä. Piilotyöttömäksi pääsee vain jättäytymällä pois listoilta tai saamalla karenssin ja jättämällä muut tukiaiset hakematta muualta.
Aloituksessa ei siis ole paljoakaan järkeä. Jos jollakulla on varaa istua pönöttää kotonaan ilman mitään tukia niin mitä väliä?
Itse olen pyytänyt työkkäriltä yhteydenottoa neljä päivää sitten. Eipä soitella. Eikä sinne konttuuriinkaan saa niin vaan marssia. Joten pitäkääpä tunkkinne.
Miten se on mun syytä, että alallani moni on lomautettuna, eikä töitä sen takia saa? Tosin olen vasta kesäkuussa virallisesti työtön.
Miten on työttömän oma vika? Valmistuin juuri eikä töitä ole löytynyt. Entä YT-neuvottelujen uhrit? Täältä meni 1000 työpaikkaa alta samana päivänä... Ei ne toiset firmat samalla hetkellä avaa uusia työpaikkoja näille irtisanotuille...
No se nyt vaan on niin. Ei järjellä ajateltuna vaan lain mukaan.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:52"]No se nyt vaan on niin. Ei järjellä ajateltuna vaan lain mukaan.
[/quote]
Anna yksikin pykälä... Joudunko nyt vankilaan vai selviänkö sakoilla tai huomautuksella?
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:52"]No se nyt vaan on niin. Ei järjellä ajateltuna vaan lain mukaan.
[/quote]
Anna yksikin pykälä... Joudunko nyt vankilaan vai selviänkö sakoilla tai huomautuksella?
[/quote]
Sori! Kuolemantuomio näin vakavissa jutuissa rapsahtaa.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:52"]No se nyt vaan on niin. Ei järjellä ajateltuna vaan lain mukaan.
[/quote]
[/quote]
Sori! Kuolemantuomio näin vakavissa jutuissa rapsahtaa.
[/quote]
Ei ollu ees hauska...
No niinhän eilen uutisissa sanottiin, että työtön, joka ei ole kuukauteen hakenut itse aktiivisesti työtä, on piilotyötön. Minusta aika omituinen termi. Jos ei ole töissä ja nostaa työttömyystukea, on minusta ihan näkyvästi työtön, vaikkei töitä hakisikaan. Piilotyötön on minusta sellainen, joka ei nosta tukia eikä ole töissä, siis vaikkapa siippansa siivellä elävä.
Sitä en ymmärrä, miten näin pienellä kansalla on varaa ylläpitää niin paljon työttömiä. Pitäisi tehdä jotain ja paljon, jotta työttömät saataisiin mihin tahansa töihin. Vaikka tukea suuryrityksiä niin, että tuotanto pidettäisiin Suomessa ja pitäisi palkata vain ja ainoastaan suomalaisia ja Suomessa asuvia pakolaisia ym. eikä ottaa heti jotain puolalaisia alihankintana. Voihan sitä hakea oman alansa töitä, vaikka olisi siinä välissä jossain tehdaslinjastolla töissä.
[/quote]
Porvoossa se on työttömän syy.
No kuule just lähetin 4 tunnissa yhdeksän työhakemusta
Niinpä, tuotahan se työkkärin ja muiden asenne on meitä työttömiä kohtaan :(
[/quote]
Aloitus taisi olla sarkasmia, ainakin toivottavasti.