Omistatko Oura-sormusta
Onko sinulla Oura-sormus? Mitä olet mieltä onko hyödyllinen? Melko hinnakas mutta harkinnassa.
Kommentit (83)
No, jos sulla on kerran rahaa, niin mitä meidän mielipiteitä kyselet.
Tää on se sormus, joka kertoo milloin oot valveilla ja milloin nukut. Kertoo paljonko liikut päivän aikana ja ootko kuinka aktiivinen ja vireä.
No, mä en tota kyllä tarvi. Askelmittarikin löytyy kännykästä, joten mä mitään sormuksia tarvi.
Eikö Oura-sormuksen voisi valita vuoden turhakkeeksi?
En harrasta itseni mittailua, minun mielestä ihan typerää.
Hinnakas, mutta erityisen ruma kaikissa väreissä.
Itsellä ei ole, muutamalla tutulla on ja he kyllä pitävät sitä hyödyllisenä. Nukkumisen kanssa ei ole ollut koskaan mitään ongelmaa, niin siksi en ole tuota hankkinut.
Vierailija kirjoitti:
Tää on se sormus, joka kertoo milloin oot valveilla ja milloin nukut. Kertoo paljonko liikut päivän aikana ja ootko kuinka aktiivinen ja vireä.
No, mä en tota kyllä tarvi. Askelmittarikin löytyy kännykästä, joten mä mitään sormuksia tarvi.
Miten toi Oura ja askelmittari liittyy toisiinsa?
Vierailija kirjoitti:
Kyselen kokemuksia tuotteesta, niin kuin usealla on tapana ennen hankintaa. Etenkin arvokasta hankintaa.
En mutta olen nähnyt monta koska isä valmistaa niitä.
Unenseuranta on hyvä. Yksinasuvana kun en tiedä sen tarkemmin kuinka levottomasti nukun. Paljasti että kärsin lievästä uniapneasta. Muutaman kerran yössä vereni happipitoisuus laski alle 80 prosentin. Muutenkin auttaa paremmin ymmärtämään untaan.
Ei se maksanut kuin vajaa kolmesataa, olisiko ollut ale-koodilla 270e. Tietty se timanttiversio maksaa maltaita. Taitaa älykellot olla yleensä kalliimpia. Itse seuraan unta ja palautumista, en niinkään liikunnanmäärää. Kertoohan se kaikkea mielenkiintoista, kehon lämpötila ja sykevälivaihtelu esim. ja tosi paljon muuta. Nyt tulee oura3, jossa lisää ominaisuuksia, päiväaikainen syke ym. En kadu mutta ei kaikkia kiinnosta varmasti, olen tyytyväinen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten toi Oura ja askelmittari liittyy toisiinsa?
No, eiks tää oura mittaile aktiivisuutta, ja samaa tekee tavallaan askelmittarikin.
Jolleen silleen.
Miettinyt ja houkuttaisi, mutta en voisi sitä treeneissä pitää kuitenkaan joten käytettävyys kärsisi. Älyrannekkeessa sama ongelma.
Mulle riittää kännykkä ja hieromasauva.
Olen tykännyt kovasti! Ei nyt mikään elintärkeä kapistus mutta minusta mielenkiintoinen. Itse pidän myös mielummin sormusta kuin kelloa, joten Oura on itselleni parempi kuin älykellot.
Varsinkin unen seuranta on Ourassa tosi hyvä. Itse olen huono nukkumaan ja varsinkin huono menemään ajoissa nukkumaan, joten se, että saat tarkat tiedot kuinka paljon (tai vähän!) ja miten nukut joka yö on ollut silmiä avaavaa. Tykkään myös katsoa päivän askeleet ja poltetut kalorit, mutta ymmärrän ettei kaikkia jatkuva mittaaminen ja laskeminen kiinnosta.
Uudessa Ourassa kiinnostaisi päiväsyke, mutta tuskin jaksan sen takia päivittää uuteen. Hieman myös ärsytti, että uudessa Ourassa appin käyttämisestä joutuu maksamaan joka kk.
Mulla on, seurailen palautumista kun urheilen paljon. On hyödyllinen. Siihen uuteen kuukausimaksulliseen en aio vaihtaa, en tarvitse niitä ominaisuuksia.
Oli työpaikan kautta pari viikkoa käytössä. Oli ihan mielenkiintoista nähdä, että missä kohtaa sitä stressaa ja mistä se voisi johtua.
Näin syksyllä laitamme yöksi jouluvalot korviin. En muista enää miten se vaikuttaa, mutta ilmeisesti sen sanottiin valaisevan ja tekevän jotain hyvää voinnille. Pitääkin hankkia varapatterit valosarjaan.
Todella hyvä sormus. Itsellä ollut kolme vuotta. Näkee kyllä hyvin miten edellisen päivän reenit vaikuttanut palautumiseen sekä mitä kehon lämpötilassa yöllä taphtunut. Näkee onko tulossa kipeäksi jo aikaisemmin. Uuden sukupolven sormus jo tilattu. Siinä uusia antureita ja lisä analyysiä jäsenyydellä. Toimii myös ilman jäsenyyttä mutta nyt saa 6 kuukautta ilmaiseksi.
Tässä ois -50€ alennus uuteen Ouraan, jos joku haluaa. Alennuksia on vain 3kpl.
https://ouraring.com/taf/f6a18272e1
Ei ole, en aio hankkiakaan, minusta ei ole hyväksi ihmiselle tarkkailla koko ajan elintoimintojaan ja mitata kaikkea.