Montako piikkiä olette valmiita ottamaan?
Morjes haluaisin vähän kysellä, että montako te niitä olette valmiita ottamaan? Ihmettelen tätä, että täysin terveet ihmiset menee ottamaan näitä niinkö tikkareita. Niin monta otatte? Itse 0 otettu täällä ja hyvässä kunnossa. Rakkautta ja rauhaa.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Vielä en ole ottanut yhtään, kun elän tällä hetkellä lähes erakkona. Olin ajatellut, että ottaisin ne sitten, jos täytyy alkaa elää sosiaalisemmin. Oma 'gut feeling' kuitenkin sanoo, ettei mun elimistö kestä noita loputtomiin tykittää... Kannattaako lähteä tuohon leikkiin sitten lainkaan.
Ei minun mielestä kannata. Olen pärjännyt koko elämän ilman ylimääräisiä rokotteita lukuunottamatta vauvana saamiani. AP
Jos puolen vuoden välein pitää ottaa, niin otan. Ottaisin influenssapiikinkin, jos sen ilmaiseksi saisin. Mutta en ole riskiryhmää. Samoin otan muut rokotteet milloin tarvitsee. En pelkää rokotteita, ne on sentään ihmisten kehittämiä.
Niiin monta kuin tarvitaan.
Otan myös muut tehosterokotteet aikataulujen mukaan, sekä yleisen rokotusohjelman osalta (Jäykkäkouristus, dT) että omavalintaiset esim matkailijarokotteet. Influenssarokotukset haen aina jos ehdin.
Otan niin monta kertaa rokotuksen, kuin koronan välttämiseen tarvitaan. Olen ottanut myös influenssarokotuksen jo yli 10 kertaa. Ei ole iso vaiva mennä rokotettavaksi.
Tykitän jokapv subua hihaan nii kyl ainaki 10 000 tai ehkä enemmänki niin kauan ku henki pihisee
En yhtään. Nyt näille n*tseille pitää laittaa kova kovaa vastaan yhdessä, ja puolustaa perusoikeuksiamme ja vapauksiamme. Tämä sama tapahtuu kaikkialla maailmassa: Iranissa, Australiassa, Liettuassa, Kanadassa, USA:ssa, Saksassa, Latviassa jne. On aika pistää tälle hulluudelle ja ihmisoikeuksien kyykyttämiselle loppu! Jopa juutalaiset ja saksalaiset ovat jälkeenpäin toivoneet, että olisivat nousseet vastarintaan aiemmin. Tätä ei saa päästää enää yhtään pidemmälle, tai luisumme fasistiseen ja totalitaristiseen tyranniaan! Ruotsi ja Norja vielä näyttävät demokraattisilta valtioilta, me voimme saada saman tänne, kun emme hyväksy tätä ja nousemme vastarintaan.
jaa, et yt sitten kertonut mist piikistä on puhe, mutta otan esim tetanuspiikkejä ja ihan terveenä, en osaa sanoa kuinka paljon niitä tulen ottamaan, koska niissäkin suositukset vaihtuu, mutta otan kun se on parempi kuin olla ilma.
Vierailija kirjoitti:
Tykitän jokapv subua hihaan nii kyl ainaki 10 000 tai ehkä enemmänki niin kauan ku henki pihisee
Ny on kovaa settii! AP
Vierailija kirjoitti:
jaa, et yt sitten kertonut mist piikistä on puhe, mutta otan esim tetanuspiikkejä ja ihan terveenä, en osaa sanoa kuinka paljon niitä tulen ottamaan, koska niissäkin suositukset vaihtuu, mutta otan kun se on parempi kuin olla ilma.
Koronapiikistä, siitä mitä nyt paljon jaellaan tämän "viiruksen" takia.
Jos koronarokotetta tarkoitat niin en yhtäkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos koronarokotetta tarkoitat niin en yhtäkään.
Hyvä. AP
Influenssarokotetta olen ottanut jo 30 vuotta joka vuosi ja aion ottaa tulevaisuudessakin joten siinä samassa menee kyllä muutkin rokotteet. Rokotteita olen uusinut säännöllisin väliajoin muutenkin, eipä ole kulkutaudit iskeneet. Tosin kuulun kyllä perussairauden takia riskiryhmään mutta silti pysynyt hyvin terveenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Vielä en ole ottanut yhtään, kun elän tällä hetkellä lähes erakkona. Olin ajatellut, että ottaisin ne sitten, jos täytyy alkaa elää sosiaalisemmin. Oma 'gut feeling' kuitenkin sanoo, ettei mun elimistö kestä noita loputtomiin tykittää... Kannattaako lähteä tuohon leikkiin sitten lainkaan.
Ei minun mielestä kannata. Olen pärjännyt koko elämän ilman ylimääräisiä rokotteita lukuunottamatta vauvana saamiani. AP
Niin, koska et elä kehitysmaassa vaan Suomesssa jossa on varsin turvallista olla ilman (vielä) sen pahempia kulkutauteja, täällä kun ihmisiä rokotetaan. Olet pärjännyt koska valtaosa väestöstä on sinua fiksumpia ja uusivat rokotteitaan mutta ethän sinä sitä tajua.
Saisin syksyisin ilmaisen influenssapiikin, mutta en ole ottanut yhtään.
Otin ne kaksi koronarokotetta kun ajattelin, että on helpompaa kuin mennä aina testaukseen jos esimerkiksi matkustaa johonkin.
Nyt harkitsen tarkkaan otanko sitä kolmatta jos sellainen tulee ajankohtaiseksi.
Katsotaan nyt mitä tietoa asiasta on saatavissa. Jos kolmas ei vaikuta mihinkään rajoituksiin eli kaksi riittää niin en ota.
Enkä muitakaan mahdollisia koronapiikkejä jos kaksi edelleen riittää, että pääsee liikkumaan eri paikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ap ole ottanut mitään rokotteita?
Vauvana vain. En ole ottanut esim sikainfluenssa rokotetta ikinä tai normi influenssa rokotetta. Hyvin on mennyt nytkin 2 vuotta ilman sairastumista, en oikein usko piikkeihin.
No jäykkäkourustus kannattaisi nyt vähintään uusia. Etkä saanut rokotuksia edes koulussa?
Jos tänne tulee viennan meininki nii päivittäin voisin käydä ottamassa piikin tai kaks ;)
Niin monta kuin tarve vaatii. Mikä ongelma tässä sulla on?
Kohta saan kolmannen ja terve ja hyvässä kunnossa myöskin =)
En yhtään. En ota piikkiä mikä ei aikuisten oikeasti tehoa.