36v ja tuntuu että elämä ohi. Palvelijana vaan kotona, ruuanlaittoa ja siivousta. Mitä te muut keski-ikäset harrastatte?
Mennyt toivo tulevaisuudesta, mikään ei muutu vaikka yrittää :( kaiken lisäksi ikää vaan tulee lisää, ja ulkonäkö rumenee.
Mistä saatte voimavaroja?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tää sama "iäkäs 36/37v" :D
Ei 36/37 v ole iäkäs eikä ap vissiin niin väittänytkään. Tuon ikäinen on keski-ikäinen, ei iäkäs. Ainakin normaalit ihmiset ovat, eri asia vanhenemisen pelkoiset wanna be -nuoret.
Keski-ikäinen on aikaisintaan 40-vuotiaana. Useimpien määritelmien mukaan vasta 45-60-vuotiaana.
Ai 60 vuotias on elämän puoli välissä? Niin, mehän elämme 120 vuotiaaksi monet.. Not
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on täysin sun oma valinta olla tuossa tilanteessa. Itse olen 40v ja nautin elämästä. Ihana mies, hyvä työpaikka ja taas pystyy matkustelemaan, joka on rakas harrastus. Keho pysyy kuosissa, kun käy käy salilla ja harrastaa juoksua.
Helppo se on teillä laihoilla lällätellä, kuinka elämä on ihanaa. Toista se on meillä, jotka ei saa ylipainoa pois
Ap
Sulla on jokaikinen päivä aikaa keskittyä itseesi ja painonpudotusprojektiisi. Se on aniharvojen herkkua. Suunnittele itsellesi aikataulu ja ruokavalio, jossa pysyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei 36/37 v ole iäkäs eikä ap vissiin niin väittänytkään. Tuon ikäinen on keski-ikäinen, ei iäkäs. Ainakin normaalit ihmiset ovat, eri asia vanhenemisen pelkoiset wanna be -nuoret.
Keski-ikäinen on aikaisintaan 40-vuotiaana. Useimpien määritelmien mukaan vasta 45-60-vuotiaana.
Höpsis, keski-ikäistyminen alkaa 35-vuotiaana. Nelikymppisenä ollaan jo tukevasti keski-iässä, olisi aika naurettavaa sen ikäistä väittää nuoreksi :) Vai meinaatko vakavissasi että sen ikäinen on nuori? Monet ovat jo ajallisestikin 35-vuotiaana siinelämänsä puolessa välissä, kuolleisuus nousee huikeasti ihmisen täytettyä 70, näin se vain on. Ihmisen elämä on lyhyt.
Koska olin hereillä koulussa, tiedän että nuoruudesta ei siirrytä suoraan keski-ikään. Nyt tiedät sinäkin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai 60 vuotias on elämän puoli välissä? Niin, mehän elämme 120 vuotiaaksi monet.. Not
Sinustako sitten kuolemme kaikki jo ennen 75v ikää? Not.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikä ei tarkoita samaa kuin elämän puolivälissä (huom! puoliväli on yhdyssana). Keski-ikä on vaihe ennen vanhuutta. Se kestää kauemmin kuin vuoden tai kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun logiikallasi 10-vuotiaskin on keski-ikäinen. Kun osahan kuolee 20-vuotiaana tai jopa alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, varsinkin kun kuolleisuus nousee aika lailla jo 70 ikävuoden jälkeen, puhumattakaan fyysisestä rapistumisesta. Ihminen on jo urheilussakin ikämies-sarjassa 35-vuotiaasta lähtien. Miksiköhän :)
Olen myös elämääni turhautunut.
Joka päivä samat työt ja toimet, aamusta iltaan.
Yritän piristää parisuhde-elämää, mutta puoliso viihtyy lasten nukkumaan mentyä lähinnä kännykkä kädessä. Kaikki arki-illat menevät joko kotitöissä tai lapsia harrastuksiin kuskatessa. Viikonloppuisin ehkä käydään koko perheen kesken retkeilemässä tai mökillä.
Omaa aikaa on tasan kaupassa, lyhyiden hölkkälenkkien ajan ja kerran viikossa, jolloin kävelen lähikirjastoon, luen pari lehteä ja talsin takaisin.
Ainut pelastus arjen harmauteen on nainen, johon työpaikallani olen vähän ihastunut. Näen häntä ehkä parina päivänä viikossa ohimennen, joskus juttelen hänen kanssaan. Hän on suunnilleen itseni ikäinen perheenäiti, joten mitään tosielämän säpinää on aivan turhaa edes kuvitella, mutta onpahan ainakin mielikuvitukselle töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikä ei tarkoita samaa kuin elämän puolivälissä (huom! puoliväli on yhdyssana). Keski-ikä on vaihe ennen vanhuutta. Se kestää kauemmin kuin vuoden tai kaksi.
Se on pitkä aikakausi nuoruuden ja vanhuuden välillä. Alkaa pikkuhiljaa noin 35 vuoden paikkeilla ja kestää sinne työiän loppuun n. 65 vuotiaaksi. Sitten alkaa vanhuus kolkutella.
Vierailija kirjoitti:
Olen oikeasti keski-ikäinen, toisin kuin ap, olen jo 51v. Työt lopetin pari kuukautta sitten, minulla oli ankea työ joka tuntui pilaavan muunkin elämän. Tiesin, että voi olla hasardi liike ja ehkä en enää ikinä pääse töihin, mutta olo helpottui kun tajusin, että ei minun ole pakko sinne jäädä kärsimään ja irtisanouduin.
Mökillä olen ollut, mies on täällä etätöissä. Täällä on puuhaa vaikka kuinka ja olen tehnyt vähän kaikenlaista, mitä nyt päähän on pälkähtänyt. Tässä olisi paljon opeteltavaa, harmi vain kun ei tuo kiinteistötekniikka kauheasti jaksa kiinnostaa. En ole myöskään puutarhaihminen, metsä kiinnostaa enemmän ja siihen puoleen olen yrittänyt vähän tutustua. Kaikenlaista puuhaa on niin paljon, että hädin tuskin muistan että olen työtön ja pitäisi jotain töitäkin yrittää miettiä.
Paljon aikaa menee myös netissä. Pyörittelen välillä ties minkälaisia asumiskuvioita päässäni. Lapsi on jo muuttanut pois ja ollaan kahdestaan miehen kanssa. Ja jos puolet vuodesta menee mökillä, niin houkuttaisi vaihtaa vähän halvempaan asuntoon. Tai sitten isompaan ja ottaa vuokralaisia :-D
Excelin kanssa menee myös paljon aikaa, siellä on kaikki lainat ja sijoitukset.
Minulla on arjen hallinnassa ongelmaa, sain keväällä ADHD-diagnoosin. Olen pakon edessä opetellut ajattelemaan, että vähän on parempi kuin ei ollenkaan. Jos en jaksa imuroida, kaavin lattialastalla sängyn alta pölypalleroita ja ajattelen, että parempi sekin kuin ei mitään. Tai jos (niin kuin eilen) minulla on suunnitelmissa katsella työpaikkoja ja päädynkin pihalle tekemään jotain ihan muuta, ajattelen, että tuleepahan ulkoiltua ja tehtyä edes jotain, eikä vain notkuttua Netflixin ääressä.
Mutta projektit pitää mielen virkeänä! Sellaista suosittelen ap:lle. Minä olen tykännyt asunnonostoprojekteista ja mökin ostokin oli jonkinlainen projekti. Siinä aina jotenkin herää eloon, kun mietitään ja sitten tehdään ostopäätös ja sitten aletaan katsella, että mitenkäs tämä saadaan maksettua. Ihan parhautta! Ja uudessa asunnossa on sekin, kun mietitään niitä muutostöitä, mietitään parkettia ja laattoja ja tarvitaanko jonnekin sähkötöpseleitä lisää yms.
Ap:n kannattaisi miettiä joku projekti, mistä itse innostuu! Tuo yhden kertoma koira oli selkeästi sellainen. Ap:n pitää löytää se oma juttunsa. Ehkä pitää jopa selvittää, kuka minä olen, jos unohdetaan mies ja lapset. Moni hukkaa itsensä sinne äitiyden syövereihin eikä enää hahmota, kuka edes on ilman niitä lapsia.
Vaikka oma lapsi on jo aikuinen ja omillaan, niin minulle on jäänyt vähän sellainen helikopterivaihde päälle. Lapsen lukioaikoina tutustuin muutamiin hänen koulukavereihinsa ja pidän heihin vieläkin yhteyttä välillä. Kyselen opiskeluista ja kesätöistä ja sellaisesta. Ja välillä tulee puitua myös opintolainan nostamista ja ASP-säästämistä. Tämä voi johtua siitä, kun on vain yksi lapsi, niin tulee paimennettua vähän toistenkin lapsia :-D
Taas joku rikas antaa vinkkejä elämään, hohhoijaa
Monet saa ihan asumistukea palkan päälle, ja mikään ei muutu vaikka yrittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on kuin viivaa vetäisi. Samat kotihommat, siivoukset, pyykinpesut jne joka päivä/viikko. Toki kumppani käy kaupassa ja ruokaa laittaa mutta muuten ei tee kodin eteen mitään. Sama lenkki, sama kauppareissu. Kaippa huonomminkin voisi olla mutta kun tekee samat asiat 365 kertaa vuodessa usean vuoden ajan niin kyllä saa välillä kaivaa motivaatiota noihin hommiin. Lapsia ei ole, että siltä osin helpommalla pääsee mutta vaikea ymmärtää mikä on oma "arvo" elämässä. Kotiorjatar??
Tätä juuri tarkoitan!
Ollapa nuori ja laiha 18v,niin voisi hommata jonku varakkaan 40v sugardaddyn ja matkustaa ja nauttia elämästä.
Mutta ei, vanha ja läski, mitään toivoa, että elämä muuttuisi
Ap
Jos haaveilet matkustamisen kustantamisesta seksiä myymällä, niin senkun alat myymään itseäsi läskinfetissin omaaville miehille ja lopeta valitus. Mikset muuten 18-vuotiaana hankkinut sugardaddya? Niinpä, seksin myynti on vielä ankeampaa kuin köyhyys.
Lopeta olemasta uhri ja oman elämäsi objekti. Kuulostat ihan ulimiehiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, varsinkin kun kuolleisuus nousee aika lailla jo 70 ikävuoden jälkeen, puhumattakaan fyysisestä rapistumisesta. Ihminen on jo urheilussakin ikämies-sarjassa 35-vuotiaasta lähtien. Miksiköhän :)
Juu ei ole :D Jääkiekon SM-liigassa esimerkiksi pelaa useampiakin yli 35-vuotiaita. Eikä tuo 43-vuotias Riitta-Liisa Roponenkaan missään ikämies/naissarjassa kilpaile :D Olympialaisissa vanhin osallistuja oli yli 50-vuotias. Muistaakseni 56.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis, keski-ikäistyminen alkaa 35-vuotiaana. Nelikymppisenä ollaan jo tukevasti keski-iässä, olisi aika naurettavaa sen ikäistä väittää nuoreksi :) Vai meinaatko vakavissasi että sen ikäinen on nuori? Monet ovat jo ajallisestikin 35-vuotiaana siinelämänsä puolessa välissä, kuolleisuus nousee huikeasti ihmisen täytettyä 70, näin se vain on. Ihmisen elämä on lyhyt.
Koska olin hereillä koulussa, tiedän että nuoruudesta ei siirrytä suoraan keski-ikään. Nyt tiedät sinäkin :)
Okei, en tiennyt. Mikäs se vaihe siinä välissä on? En oikeasti ole kuullutkaan, vaikka kouluja olen käynyt. Kerrotko?
Vierailija kirjoitti:
Työt, lapset, parisuhde, liikunta. Ihanaa, kun lapset ei ole enää ihan pieniä ja jää hieman enemmän aikaa itselle! Toisaalta lapsista on loputtomasti iloa, tykkään viedä heitä harrastuksiin ja nähdä heidän kehittyvän ja onnistuvan. Ja harrastaa myös yhdessä lasten kanssa, isompi jo 10v niin hänen kanssaan voi tehdä vaikka mitä. Elämä on hyvää.
Ai mun mielestä kuulostaa ankealta :D Joidenki lasten kanssa vehtaamista :-/
Kuulostaa että hehkutat omaa aikaa, etkä kuitenkaan osaa nauttia siitä, kun vehtaat vain lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei ole :D Jääkiekon SM-liigassa esimerkiksi pelaa useampiakin yli 35-vuotiaita. Eikä tuo 43-vuotias Riitta-Liisa Roponenkaan missään ikämies/naissarjassa kilpaile :D Olympialaisissa vanhin osallistuja oli yli 50-vuotias. Muistaakseni 56.
Nämä ovatkin poikkeuksellisia lahjakkuuksia, siksi äärimmäisen harvinaisia. Loput kilpailevat siellä ikämiessarjassa, usko pois :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 36 v. en koe olevani vielä keski-ikäinen, mutta iloa ja sisältöä elämääni saan perheestä, ystävistä, harrastuksistani, työstä jne. Teen asioita, joista pidän ja nautin. Ulkoilen paljon, yksin koirien kanssa, koko perheen kesken, käyn crossfitissa/kuntosalilla, juoksen, hiihdän jne. Tai vain katson leffoja/sarjoja, mikä milloinkin tuntuu sopivalta. Pääasiassa elämä on aivan huippua juuri nyt.
Olisikin laiha, niin voisi hiihtää ja juosta ja käydä salilla. Ap
Mä olen 45-vuotias ylipainoinen mamma ja harrastan maratoneja. Ensi kesänä ajattelin kokeilla triathlonia. (Ja salilla käyn kerran viikossa). Ylipaino on vaan hyvä asia, koska salillakin saa olla ihan rauhassa. (Kukaan ei vilkaise päinkään :). Olisi ihan kamalaa olla nuori ja hoikka, kun ne muut salikävijät änkeaa koko ajan juttusille (tämän olen siis ihan vierestä monta kertaa nähnyt.)
Vierailija kirjoitti:
Yritän piristää parisuhde-elämää, mutta puoliso viihtyy lasten nukkumaan mentyä lähinnä kännykkä kädessä. Kaikki arki-illat menevät joko kotitöissä tai lapsia harrastuksiin kuskatessa. Viikonloppuisin ehkä käydään koko perheen kesken retkeilemässä tai mökillä.
Omaa aikaa on tasan kaupassa, lyhyiden hölkkälenkkien ajan ja kerran viikossa, jolloin kävelen lähikirjastoon, luen pari lehteä ja talsin takaisin.
Ainut pelastus arjen harmauteen on nainen, johon työpaikallani olen vähän ihastunut. Näen häntä ehkä parina päivänä viikossa ohimennen, joskus juttelen hänen kanssaan. Hän on suunnilleen itseni ikäinen perheenäiti, joten mitään tosielämän säpinää on aivan turhaa edes kuvitella, mutta onpahan ainakin mielikuvitukselle töitä.
Molemmat olette väsyneitä arkeen, mutta lapsien kasvettua se taas helpottaa. Pääseekö vaimosi edes lyhyille lenkeille yksin vai ovatko kännykkähetket iltaisin hänen ainoa vapaa-aikansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat olette väsyneitä arkeen, mutta lapsien kasvettua se taas helpottaa. Pääseekö vaimosi edes lyhyille lenkeille yksin vai ovatko kännykkähetket iltaisin hänen ainoa vapaa-aikansa?
Vaimoni käy lenkeillä ja joogaa. Lisäksi käy elokuvissa ja keikoilla (nyt kun niihin taas pääsee) sekä tapaa ystäviään säännöllisesti.
Minä olen enemmän kotona, käyn arkisin vain lyhyillä lenkeillä. Isompi osa kotitöistä ja talon sekä mökin hoitamisesta ja lasten kuskauksesta kaatuu minulle.
Kaikki saavat ylipainon pois, jos vain osaavat oikeat konstit.