36v ja tuntuu että elämä ohi. Palvelijana vaan kotona, ruuanlaittoa ja siivousta. Mitä te muut keski-ikäset harrastatte?
Mennyt toivo tulevaisuudesta, mikään ei muutu vaikka yrittää :( kaiken lisäksi ikää vaan tulee lisää, ja ulkonäkö rumenee.
Mistä saatte voimavaroja?
Kommentit (108)
Työt, lapset, parisuhde, liikunta. Ihanaa, kun lapset ei ole enää ihan pieniä ja jää hieman enemmän aikaa itselle! Toisaalta lapsista on loputtomasti iloa, tykkään viedä heitä harrastuksiin ja nähdä heidän kehittyvän ja onnistuvan. Ja harrastaa myös yhdessä lasten kanssa, isompi jo 10v niin hänen kanssaan voi tehdä vaikka mitä. Elämä on hyvää.
Itse olet elämästäsi päättänyt. Mä olen sua muutaman vuoden vanhempi, teen kiinnostavaa työtä, matkustan, kirjoitan, teen musiikkia, elän parasta aikaa elämässäni. Ei puhettakaan tylsistymisestä.
Mä otin koiran.
Lapsetkin oli sitä toki vinkuneet vuosikaudet, mutta otin koiran nimenomaan itselleni. Ja tämä olikin hyvä ratkaisu, koska lasten innostus lopahti parissa kuukaudessa. Toki pitää muistaa, että valitsemani rotu ei ole mikään lasten koira, vaan palveluskoira (paimenkoira), joka vaatii oikeasti tekemistä.
Tämä ratkaisu oli mahdollinen nyt, kun molemmat lapset on jo yli 10 v. Pikkulasten vanhemmille en suosittele :)
Koira on vaativa, mutta aivan ihana! Niin fiksu, nopeasti oppiva, aktiivinen, ja aina innokas lähtemään eri treeneihin. Agilitytreeneissä olen huomannut, että paskankin päivän jälkeen sieltä lähtee paremmalla mielellä kotiin. Käydään kisoissakin, mutta harrastelumielessä.
Olin haaveillut koirasta varmaan 20 vuotta, ja kun lapset syntyi, siirtyi tämän haaveen toteuttaminen noin 10 vuodella. Nyt voin vihdoin keskittyä vähän itseenikin! (Tai siis koiraan.)
Ota ero. Sillä niistä töistä pääsee.
Olen 36 v. en koe olevani vielä keski-ikäinen, mutta iloa ja sisältöä elämääni saan perheestä, ystävistä, harrastuksistani, työstä jne. Teen asioita, joista pidän ja nautin. Ulkoilen paljon, yksin koirien kanssa, koko perheen kesken, käyn crossfitissa/kuntosalilla, juoksen, hiihdän jne. Tai vain katson leffoja/sarjoja, mikä milloinkin tuntuu sopivalta. Pääasiassa elämä on aivan huippua juuri nyt.
Vierailija kirjoitti:
Itse olet elämästäsi päättänyt. Mä olen sua muutaman vuoden vanhempi, teen kiinnostavaa työtä, matkustan, kirjoitan, teen musiikkia, elän parasta aikaa elämässäni. Ei puhettakaan tylsistymisestä.
Yritän muuttaa elämää paremmaksi, mutta se ei muutu. En saa uutta työtä vaikka haen, en laihdu vaikka yrintän (bmi39)
Yritin opiskella, mutta sieltäkin savustettiin ulos kiusaamalla.
Pelottaa aloittaa mitään, kun niin monesti lopputulos on pettymys. Ap
Askartelu, nukenvaatteiden ompelu, matkailu kotimaassa, jumppaaminen, kuntoilu, ulkoilu, elokuvat, kirjat, deitailua, vähän töitä. Ihanaa, kun ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän muuttaa elämää paremmaksi, mutta se ei muutu. En saa uutta työtä vaikka haen, en laihdu vaikka yrintän (bmi39)
Laihtuminen alkaa, kun lopetat korkeakaloripitoisen moskan syömisen ja lähdet vaikka kävelylle. Ei minunkaan kohdalla muu auttanut. Nykyään jaksan juostakin.
Elämä on kuin viivaa vetäisi. Samat kotihommat, siivoukset, pyykinpesut jne joka päivä/viikko. Toki kumppani käy kaupassa ja ruokaa laittaa mutta muuten ei tee kodin eteen mitään. Sama lenkki, sama kauppareissu. Kaippa huonomminkin voisi olla mutta kun tekee samat asiat 365 kertaa vuodessa usean vuoden ajan niin kyllä saa välillä kaivaa motivaatiota noihin hommiin. Lapsia ei ole, että siltä osin helpommalla pääsee mutta vaikea ymmärtää mikä on oma "arvo" elämässä. Kotiorjatar??
Vierailija kirjoitti:
Olen 36 v. en koe olevani vielä keski-ikäinen, mutta iloa ja sisältöä elämääni saan perheestä, ystävistä, harrastuksistani, työstä jne. Teen asioita, joista pidän ja nautin. Ulkoilen paljon, yksin koirien kanssa, koko perheen kesken, käyn crossfitissa/kuntosalilla, juoksen, hiihdän jne. Tai vain katson leffoja/sarjoja, mikä milloinkin tuntuu sopivalta. Pääasiassa elämä on aivan huippua juuri nyt.
Olisikin laiha, niin voisi hiihtää ja juosta ja käydä salilla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Askartelu, nukenvaatteiden ompelu, matkailu kotimaassa, jumppaaminen, kuntoilu, ulkoilu, elokuvat, kirjat, deitailua, vähän töitä. Ihanaa, kun ei ole lapsia.
ja kirpputorit, valokuvaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihtuminen alkaa, kun lopetat korkeakaloripitoisen moskan syömisen ja lähdet vaikka kävelylle. Ei minunkaan kohdalla muu auttanut. Nykyään jaksan juostakin.
Lisäsin liikuntaa 5x vko viime talvena, niin sain 5kiloa lisää 4 kuukaudessa.
Eli mulla liikunta lisää ruokahalua. Pitäisi vaan maata ja syödä vähän, mutta se on pidemmän päälle tylsää
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatka opiskelua, ei siellä ole välttämätöntä tehdä juuri mitään muiden opiskelijoiden kanssa, pakolliset ryhmätyöt vain ja jos hankalaksi menee, nekin saa puhumalla suoritettua yksilötehtävänä, muuten ei tarvitse muista välittää.
Vierailija kirjoitti:
Taas tää sama "iäkäs 36/37v" :D
Mitä väliä kuka ja mitä, ikäkriisi on ja pysyy
Monet kamppailee ja tuskeilee vanhentumista
Mun 15v tyttö sanoi, ettei koskaan halua täyttää 30v, ymmärrän hyvin häntä
Aika menee töissä ja maisterivaiheen opinnoissa.
50 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatka opiskelua, ei siellä ole välttämätöntä tehdä juuri mitään muiden opiskelijoiden kanssa, pakolliset ryhmätyöt vain ja jos hankalaksi menee, nekin saa puhumalla suoritettua yksilötehtävänä, muuten ei tarvitse muista välittää.
En tiedä pystynkö, koko ajan nälvittiin painosta, aivan kuin jossain lukiossa. Aikuiset
Ap
Tuohan on täysin sun oma valinta olla tuossa tilanteessa. Itse olen 40v ja nautin elämästä. Ihana mies, hyvä työpaikka ja taas pystyy matkustelemaan, joka on rakas harrastus. Keho pysyy kuosissa, kun käy käy salilla ja harrastaa juoksua.
Nostan