Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko paljastanut haavoittuvuutesi parisuhteessa? Kuinka kävi?

Omituinen
10.11.2021 |

Näin kuulemma kannattaa tehdä saadakseen paremman parisuhteen.
Hölynpölyä, sanon minä!
Minulle on käynyt toistuvasti päin vastoin ja sitä onkin käytetty minua vastaan: "Ai niin, kun sinähän oletkin niin herkkä ihminen, ettei sinulle voi sanoa mitään", tai " Ai niin, sinähän oletkin niin täydellinen, ettei tämmösellä jätkällä ole mitään sanomista".

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä oletko mies vai nainen. Naisten jopa odotetaan olevan herkkiä ja tunteellisia, mieheltä sellainen on kauhistus. Mikäli mies näyttää edes hiukan tunteita, siis muita kuin viha/raivo, nälkä ja himo, nainen alkaa epäillä kaappihomoksi. Näin se nyt vain on.

Vierailija
2/15 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mies, jolle saan olla herkkä ja rikkikin välillä, mutta niin saa hänkin olla minulle. Toisaalta nautimme myös pienistä ja isoista asioista ja toisistamme.

Jos elämä on ollut vaikeaa, joidenkin on vaikea ottaa herkkyyttä vastaan. He vaivaantuvat sen näyttämisestä tai jopa ahdistuvat. He yhdistävät sen heikkouteen, mitä se ei ole, päinvastoin. Vahvuutta olla oma itsensä. Jotkut oppivat ajan kanssa erottamaan ne toisistaan, toiset vaan eivät koskaan. Etsi mies, joka uskaltaa olla oma itsensä ja on tasapainossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja niin on miehenikin. Kuuluu läheiseen suhteen.

Vierailija
4/15 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on ainut joka tietää haavoittuvuuteni, muille näytän vahvalta ja rohkealta. Mieheni on ainut jonka kanssa voin olla ihan oma itseni.

Vierailija
5/15 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljastanut erityisherkkyyteni jo aikanaan vaimolleni. En pystynyt pitämään sitä piilossa kovinkaan pitkään. Aluksi hän oli kai hämmentynyt ja hieman epäuskoinen, mutta ymmärtääkseni hän on ollut asian suhteen sinut jo aika pitkään. 

Välillä häntä vain selkeästi harmittaa, jos minä valitan jostakin tai esimerkiksi joudun perumaan jonnekin menemisen, mutta onneksi häneltä on löytynyt pitkää pinnaa.

Vierailija
6/15 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja siitä on tullut mieheltä vain p@skaa takaisin. Joko heti tai parin vuoden viiveellä.

Vierailija
7/15 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja siitä on tullut mieheltä vain p@skaa takaisin. Joko heti tai parin vuoden viiveellä.

Niin on tullut minullekin naisena, vaikka mukamas naisille se on pelkkää plussaa.

Vierailija
8/15 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehenä ei ainakaan saa näyttää minkäänlaista heikkoutta. Se vain kuivattaa naisen ja hän lähtee lätkimään ennenpitkää.

Vierailija
9/15 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja hyvin kävi, koska valitsin kumppanikseni lempeän ja empaattisen ihmisen.

Vierailija
10/15 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä oletko mies vai nainen. Naisten jopa odotetaan olevan herkkiä ja tunteellisia, mieheltä sellainen on kauhistus. Mikäli mies näyttää edes hiukan tunteita, siis muita kuin viha/raivo, nälkä ja himo, nainen alkaa epäillä kaappihomoksi. Näin se nyt vain on.

Älä nyt viitsi. Esim. pitkässä parisuhteessa tulee väkisinkin eteen aikoja, jolloin elämä potkii päähän ja silloin tuetaan puolisoa. Jokaisella on oikeus olla toisinaan haavoittuvainen ja apua tarvitseva. Jos mies esittää puolisonsa edessä omnipotenttia urosta, jonka nahka on kuin teflonia elämän myrskyissä, suhde ei perustu rehellisyyteen. Silloin on mahdotonta löytää todellista läheisyyttä.

Vierailija
11/15 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miehenä ei ainakaan saa näyttää minkäänlaista heikkoutta. Se vain kuivattaa naisen ja hän lähtee lätkimään ennenpitkää.

Kyse ei ollut varsinaisesti heikkoudesta vaan haavoittuvuudesta. Haavoittuvuuden paljastaminen sellaista vaatii rohkeutta, jollaista itsensä piilottavalla ihmisellä ei ole. 

Minusta oikeasti läheiseen parisuhteeseen voi päästä vain päästämällä toisen suojamuuriensa läpi. Se tarkoittaa, että voi kertoa myös asioista, joilla toinen voisi potentiaalisesti satuttaa.

Vierailija
12/15 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehenä paljastaa olevansa herkkä itkemään, sitä satavarmasti käytetään jossain tilanteessa lyömäaseena naisen toimesta.

Vierailija
13/15 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ja näin jälkeenpäin ajateltuna oikein annoin hänelle aseet, joilla lyödä minua.

Sen jälkeen olenkin ollut yksin.

Vierailija
14/15 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehenä paljastaa olevansa herkkä itkemään, sitä satavarmasti käytetään jossain tilanteessa lyömäaseena naisen toimesta.

Rakastava kumppani, joka tuntee puolisonsa haavoittuvat kohdat, ei sohaise niihin missään tilanteessa.

Vierailija
15/15 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastava kumppani, joka tuntee puolisonsa haavoittuvat kohdat, ei sohaise niihin missään tilanteessa.

Mistähän sellaisia löytyisi. Kovin kyllä lässytetään rakkaudesta, mutta sitten kun ne hermot menee niin kyllä siinä ei sanoja säästellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän