Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesän tullen taas ruokailut muuttuu mulla, mites sulla

Vierailija
28.05.2025 |

Tuoretta kotimaista kasvista saatavilla yllin kyllin. Ihana lisä grillatulle lihalle ja kalalle. Varhaisperunat vielä lisäksi voin kanssa.

Marjat kun kypsyy, niin ovat herkkua kermavaahdolla.

Vaihtuuko sulla syömiset vuodenaikojen mukaan?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseen on, että ei vaihdu.

Vierailija
2/48 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtuu, talvella kotimaisia juureksia ja pakastettuja marjoja, kesällä muita vihanneksia ja tuoreita marjoja, osa omalta pihalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hk sininen ja keskiolut kesät talvet.

Vierailija
4/48 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtuu, talvella kotimaisia juureksia ja pakastettuja marjoja, kesällä muita vihanneksia ja tuoreita marjoja, osa omalta pihalta

Ai juu, ja lihan syönti vähenee huomattavasti kesällä, vaikkei sitä talvellakaan paljon mene

Vierailija
5/48 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtuu, kesällä enemmän ilmaista ruokaa luonnosta sekä syys-kesällä omalta kasvimaalta.

6/48 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtuu kyllä. Mun kesä alkaa siitä, kun ensimmäiset herneenpalot ilmestyy myhntiin, ja loppuu siihen, kun niitä ei ole enää myynnissä. Mutta just varhaisperunat, pian tulee varmaan ensimmäiset uuden sadon porkkanat, raparperi jne Odottelen jo, että saiis tehtyä ekan kesäkeiton. 

Vierailija
7/48 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kausisyöjä. Juuri nyt olen kesäruokavalion kynnyksellä ja vahtaan kieli pitkällä raparperin kasvua. Tällä viikolla saan kaikki esikasvatetut vihannekset maahan ja niitä sitten syön sitä mukaan kun kesä etenee. Ruohosipulia ja lipstikkaa on jo kerätty ja eka lipstikkakeitto tehty. Ruohosipulituorejuustoa olen tehnyt jo monta satsia.

Vierailija
8/48 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vaihtuu kyllä. Mun kesä alkaa siitä, kun ensimmäiset herneenpalot ilmestyy myhntiin, ja loppuu siihen, kun niitä ei ole enää myynnissä. Mutta just varhaisperunat, pian tulee varmaan ensimmäiset uuden sadon porkkanat, raparperi jne Odottelen jo, että saiis tehtyä ekan kesäkeiton. 

Kesäkeitto on herkkua juurikin tuoreista kasviksista, tosin ei sovi helteellä syötäväksi :)

Vierailija
9/48 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra nousi usealla sadalla ja lapset kotona 24 h syömässä. Hohhoh. 

Vierailija
10/48 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä juuri vaihdu, syön kalaa ja lihaa kesät talvet. 

Vierailija
11/48 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Voi joo, kesäkeittoa pitääkin tehdä.

Vierailija
12/48 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi nousi niin paljon, että alivuokralainen lähti. Uusi tarjosi puolta mitä edellinen. En oikein tiedä riittääkö. Sitäpaitsi puhui siihen malliin, etyä sekin olisi liikaa. Ties vaikka ilmaiseksi yrittäisi. 

Vierailija
13/48 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain määrin (osin siksi, että teen kesäisin aina enemmän reissutyötä ja syömisten suhteen on hankalampaa olla kovin suunnitelmallinen). Toisaalta syksymmällä tulee syötyä paljon omasta puutarhasta ja luonnosta saatavia marjoja, hedelmiä, vihanneksia ja sieniä, kauppalaskut pienenee silloin aina huomattavasti. Ja esim. perunaa en syö muutoin kun silloin, kun omasta perunapenkistä tulee nostettua satoa. 

Yksi selvä ero on, en oikeastaan kesäisin syö juurikaan ns. lämmintä ruokaa, ei vaan maistu. 

Vierailija
14/48 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään maistoin ensimmäistä tuoretta kurkkua sitten syyskuun. Ai että oli hyvää. Ostin myös kotimaisen tomaatin, mutta sitä en vielä ole korkannut. Leikkaan siitä pari siivua päiväteen kanssa leivälle. Muuten kesällä tulee grillattua aina kun on poutaa. Pakastimeen olen hamstrannut ilta-alesta makkaraa ja lihaa.

Vierailija
15/48 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain määrin (osin siksi, että teen kesäisin aina enemmän reissutyötä ja syömisten suhteen on hankalampaa olla kovin suunnitelmallinen). Toisaalta syksymmällä tulee syötyä paljon omasta puutarhasta ja luonnosta saatavia marjoja, hedelmiä, vihanneksia ja sieniä, kauppalaskut pienenee silloin aina huomattavasti. Ja esim. perunaa en syö muutoin kun silloin, kun omasta perunapenkistä tulee nostettua satoa. 

Yksi selvä ero on, en oikeastaan kesäisin syö juurikaan ns. lämmintä ruokaa, ei vaan maistu. 

Juuri tuo "lämmin ruoka" on out kesällä kun ei maistu. Kylmä ravinto on kesäruokaa.

Vierailija
16/48 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi nousi niin paljon, että alivuokralainen lähti. Uusi tarjosi puolta mitä edellinen. En oikein tiedä riittääkö. Sitäpaitsi puhui siihen malliin, etyä sekin olisi liikaa. Ties vaikka ilmaiseksi yrittäisi. 

Voisiko tuo sitten tehdä kotityöt ja hoitaa muutenkin asioita? Maksaa tietysti kaikki kulunsa itse. Olen itse työtön ja joudun asumaan sukulaiseni luona. Saan asua ilmaiseksi, mutta olen kotiorjan asemassa. Maksan tietysti kaikki menoni itse työmarkkinatuella. Se on ainoa tuloni. Lapsia voi kehottaa juomaan ensin vettä muka nälkäänsä ja yrittää keksiä jotain tekemistä, jotta nälkä unohtuisi. Tuo veden juominen nälkään johtaa tosin siihen, että vessassa pitää rampata usein. Näin on ainakin itselläni käynyt kun olen yrittänyt juoda vettä nälkääni.

Vierailija
17/48 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoin ehkä aiheen vierestä mutta ihmettelen kyllä miten lapsiperheet pystyvät kustantamaan ruoat koulun lomien aikaan. Olen itse yksineläjä.

Vierailija
18/48 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoin ehkä aiheen vierestä mutta ihmettelen kyllä miten lapsiperheet pystyvät kustantamaan ruoat koulun lomien aikaan. Olen itse yksineläjä.

Kuvitteletko, että lapset ruokitaan kouluaikoina koulun puolesta??

Vierailija
19/48 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtuu.

Kesällä tuoreita, perunat suoraan pihalta, grillattua ja savustettua.

Talvella uuniruokia (puuliesi joten kämppä lämpeää siinä samalla).

Pannulla ja kattilassa tehdyt nopeat arkiruuat on sitten samoja ympäri vuoden, tosin keittoja en useinkaan kesällä tee.

Vierailija
20/48 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh, vain täysi juntti grillaa kesällä ja syö perunaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä