Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kaksoistutkinnossa pakko kirjoittaa matikka?

Vierailija
10.11.2021 |

Tai pakko opiskella?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se matikka ole kun tärkein kouluaine muutenkaan. Suosittelen käymään pitkän matikan vaikka menis aivan perseelteen. Jatkoa ajatellen hyödyllisin aine, jos nyt et meinannut mennä kieliä opiskelemaan. Se on sitten kiva koittaa sisäistää lukion pitkä matikka puolessa vuodessa amkissa tai yliopistossa homma meneekin sitten hauskaksi, kun ole yhtään kartallla asioista.

Mä pääsin läpi juuri ja juuri lyhyestä matikasta joten jos olisin ottanut pitkän, niin olisi jäänyt lukio kesken. Älytön kommentti sulla. Ei kaikki ole hyviä matikassa ja selviä pitkästä matikasta. Suoritin lyhyen matikan ja toiveammatissani ja tulot on ihan ok. 

Et olekkaan mikään mm. mikään näistä inssi, di, tradenomi, ktm, lääkäri, arkkitehti, psykologi, fm.

Niin mitä sitten? En mä edes haluaisi olla mikään noista. On olemassa paljon koulutuksia ja aloja mihin ihmiset voi suuntautua. Jokainen valitsee itsellensä sopivan eikä se ole mikään mistä muiden pitäisi alkaa viisastelemaan. Kaikkia meitä tarvitaan. 

Tiedän muuten useita tradenomeja jotka ovat lukiossa suorittaneet lyhyen matikan. Ei se pitkä matikka mitenkään paremmaksi ihmiseksi tee niin kuin jotkut kuvittelevat. Elämässä on paljon muutakin kuin matikka.

oh no! Tiedän di.n joka ei ole päiväkään istunut lukion tunneilla. Pointti on se, että helpottaa aivan saakelisti jatko-opinnoissa.

No se riippuu ihan siitä mitä haluaa opiskella. Ei jokaisessa koulutuksessa tarvitse lukion pitkää matikkaa. Ja kyllä, myös amiksesta saa koulutuksen ja niitäkin koulutuksia tarvitaan. En tajua tätä, että kaikkien pitäisi kouluttautua mahdollisimman korkeasti ja amiksen käyneet on jotakin pohjasakkaa. Myöskin amk:n käyneitä jotkut halveksuu.

Mulle ei ainakaan ollut yliopistossa mitään sellaista mitä mä olisin halunnut opiskella. Mulla koulutuksina lukio, amis ja AMK. Amk-tutkinnon suoritin töiden ohessa. Mä haluan olla sairaanhoitaja eikä sitä koulutusta ole yliopistossa.

Vierailija
22/22 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta jos ei kirjoita matikkaa, pitää kirjoittaa ruotsi. Useimmille se matikka tuntuu helpommalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla