Tapailumiehen ristiriitainen käytös
Olen tapaillut muutaman kuukauden miehen kanssa joka lähettää tosi ristiriitaisia signaaleja. On kertonut ihastuneensa ja välillä puhunut yhteisestä tulevaisuudesta tms. Vasta kuitenkin yhtäkkiä puhui siitä ettei tiedä miten suhtautuu siihen kun minulla on lapsi josta on kyllä ollut alusta asti tietoinen. (Omia lapsia hän ei tahdo ja se on mullekin ollut täysin ok.) Muuttui hetkessä epävarmaksi omasta puolestani koko suhde, kun se lapsi ei siitä mihinkään ole häviämässä.
Nyt sitten on pariin otteeseen kuitenkin höpöttänyt jotain naimisiin menosta kanssani ja mittaillut (vitsillä) jopa nimetöntäni. Mitä tuosta miehestä pitäisi ajatella?
Ap.
Kommentit (31)
Sano että voi palata asiaan (Jos enää olet vapaa) sitten kun hänellä on selvää suhtautuminen siihen että sinulla on lapsi.
Anna aikaa, kyse vasta muutamasta kuukaudesta ja isäpuolen rooli voi tuntua pelottavalta vastuineen. Hän varmasti haluaa nähdä miten homma sujuu ihan vaan teidän aikuisienkin kesken ja millainen dynamiikka teille syntyy. Pari kuukautta on hyvin vähän aikaa; sanotaan että uusperheen muovaantuminen kestää jopa 4-7 vuotta. (Kuka päättää ja mistä, miten saa huomiota, kenen tarpeet etusijalla ja milloin, onko teillä tarpeeksi yhteistä aikaa perheenä ja erikseen) Eli rento takanoja vaan sulle ap ja keskity suhteessanne olevaan hyvään ja tehkää mukavia juttuja yhdessä ja puhukaa "pelottavistakin" asioista avoimesti.
Aika jännä tapaus. Ei kai hänellä ole joku ailahtelevainen luonne tai mt-häiriö?
Haluaisi sitoutua kanssasi, todennäköisesti rakastaa sinua palavasti, mutta toisaalta on epävarma ja itseluottamusta tulevaan isäpuolen rooliin ei ole ennättänyt muodostua. Muuten ei puhuisi noista asioista avoimesti ääneen.
Saattaa olla oikein kunnon törkeä pelimies. Leikkii tuollaisilla asioilla.
Olen vähän hämmentynyt miehen puheista, kun alussa sanoi myös että oli ajatellut (ennen minua) ettei enää seurustele ja varsinkaan mene naimisiin. En ole myöskään esitellyt kuin yhden miehen lapselleni poikaystävänäni aiemmin, olen sen kanssa tarkka.
Vaivaa itseäkin tuo että voiko olla mt-ongelmia kun on aiempia huonoja kokemuksia ja seurustelin yhden narsistin kanssa vuosia, joten olen tämänkin kanssa varpaillani koko ajan.
Niin ja en tiedä siitä onko pelimies. Ainakin soittelee lähes päivittäin. Nähdään välimatkan takia n. kerran viikossa. Ollaan myös sovittu jo melko alussa että ei muita. Nyt tosiaan alkanut heittämään kevyttä läppää naimisiin menosta.
Ap.
Jos, hän on vain "tapailumies" niin mitä sinä häneltä odotat? Eli hän kai pelkää jäävänsäkin vain tapailumieheksi. :)
Jos parin kuukauden jälkeen jo puhuu naimisiinmenosta (edes vitsillä) niin juokse ja lujaa. Haluaa sinusta palvelijan itselleen.
Täällä taas diagnioosit lentelevät vaikka ihan normaalista epävarmuudesta kyse. Jokainen voi kuvitella itsensä tuohon tilanteeseen, veikkaan että mietityttää kyllä ketä tahansa ja se heijastuu sitten myös puheissa. Vielä avoimemmin olisi hyvä puhua läpi kaikkia asioita jotka mietityttävät.
Se tässä onkin vähän erikoista että ei seurustella vaan tapaillaan (mikä on siis itsellekin ihan sopivaa tässä vaiheessa), mutta mies puhuu yhteenmuutosta ja naimisiinmenosta. En jotenkin osaa tai uskalla ajatella että se olisi vilpitöntä ja että tunteet olisivat aitoja. Varsinkin kun tehnyt parit oharitkin tässä kuukausien aikana. Itse olen kyllä korviani myöten ihastunut, mutta tietoinen taipumuksestani langeta ikäviin miehiin.
Ap
Haluaa kevytsuhteen, ja uskoo saavansa sinut koukutettua naimisiinmenopuheilla. Mutta ei ole kiinnostunut yhteenmuutosta, koska ei halua uusperhettä, mahdollisesti muistakaan syistä.
Heh, itse juuri menettäisin mielenkiintoni, jos minulle alettaisiin puhua naimisiinmenosta parin kuukauden jälkeen - tai oikeastaan ollenkaan, koska MINÄ puolestani en halua uusperhettä (ja itselläni on siis lapsia). Minulle taas kävisi sellainen seurustelu, että asutaan erillään, ja muutenkin ehkä vähän kevyempi suhde. Tai siis kyllä vakavakin suhde kävisi, jos oikea ihminen osuisi kohdalle, mutta kevyt suhde olisi helpompi.
Vierailija kirjoitti:
Asuuko mies Itä-Suomessa?
Ei, mutta on jossain vaiheessa asunut.
Vierailija kirjoitti:
Se tässä onkin vähän erikoista että ei seurustella vaan tapaillaan (mikä on siis itsellekin ihan sopivaa tässä vaiheessa), mutta mies puhuu yhteenmuutosta ja naimisiinmenosta. En jotenkin osaa tai uskalla ajatella että se olisi vilpitöntä ja että tunteet olisivat aitoja. Varsinkin kun tehnyt parit oharitkin tässä kuukausien aikana. Itse olen kyllä korviani myöten ihastunut, mutta tietoinen taipumuksestani langeta ikäviin miehiin.
Ap
Ei se olekaan vilpitöntä. Hän pyrkii niillä puheilla johonkin muuhun.
Jospa ajattelee että olisit kiinnostava ja haluaa testata naimisiin menoa, mutta ei kuitenkaan oikeasti haluaisi elää lapsesi kanssa. Käyttäytyy kuin suunnittelisi naimisiin menoa ja varmaan toivoo että reagoit myönteisesti. Vasta sitten harkitsee, haluaako oikeasti naisen, jolla on lapsi.
Jätä ajoissa! Tommonen ailahtelu ei ole normaalia. Olen tosissani!
Pelaaja. Pitää puheillaan sinut koukussa samaan aikaan, kun etsii lapsetonta naista.
En ikimaailmassa ottaisi vakavissani miestä, joka muutaman kuukauden tuntemisella alkaa vihjailla nimettömästä tai puhua yhteisestä tulevaisuudesta.
Melkoinen tyyppi..