Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä asiassa olet nipo/vanhanaikainen? -peukutusketju

Vierailija
10.11.2021 |

Palstalla usein irvaillaan, jos joku on jonkun asian suhteen nipo, tiukkapipoinen, vanhanaikainen tai jotenkin tarkka. Minkä asian suhteen sinä olet nipo? Onko joku nykyisin tavallinen käyttäytymistapa sinulle aivan mahdoton, etkä osaa koskaan kuvitella toimivasi niin (vaikka joillekin toisille se olisi ok)? Yksi aihe per viesti. Peukku ylös = kyllä, oon asian suhteen yhtä nipo. Peukku alas = en ole asian suhteen nipo, tää olisi mulle ok.

Jos eroaisimme, en voisi koskaan aloittaa seurustelusuhdetta mieheni sukulaisen tai ystävän kanssa (toisen ketjun perusteella ilmeisen monelle tämä olisi ok).

Ap

Kommentit (256)

Vierailija
1/256 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siedä huijaamista.

En sietänyt huijaamista päiväkoti- tai kouluaikoinakaan. Jos toiset huijasivat tai esim. rikkoivat muiden omaisuutta, kerroin aikuisille. Minua kutsuttiin rollikelloksi.

Vierailija
2/256 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua katsoa aikuisviihdettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/256 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna seiskaluokkalaisen mennä kouluun naru- enkä napatopeissa, liian lyhyissä shortseissa ym.

Monet hänen koulutoverinsa kulkevat koulussa puolialastomana. Kaverin äiti oli sanonut että se riittää kun jotain on päällä.

Vierailija
4/256 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että jotkut haluavat harrastaa yhden yön juttuja eikä siinä mitään. Minun makuuni ne eivät ole. En ole koskaan mennyt jonkun kanssa sänkyyn vain kerran, vaan vasta parisuhteessa.

Vierailija
5/256 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskäytöstapojen puuttuminen lapsilta ja aikuisilta saa veren kiehumaan. Nykyään moni ei piittaa lainkaan toisista. Rohmutaan kahvipöydästä tarjottavat miettimättä, jääkö muille. Ylitetään vilkas autotie muualta kuin suojatien kohdalta, koska ei jakseta kävellä suojatielle asti. Päin käveleminen esim. kaupassa eikä edes pyydetä anteeksi.

Oon tällainen kolmekymppinen kukkahattutäti, mutta kyllä arkinen käytöstavattomuus ärsyttää.

Vierailija
6/256 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinder on mielestäni lihakauppa ja saastainen paikka.

Vierailija
7/256 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkahuulet ja överiripset eivät kaunista.

Vierailija
8/256 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei tulla kylään eikä me mennä kylään, jos toiset ovat sairaana/ollaan juuri toipumassa jostain taudista. En halua ottaa riskiä sairastumisesta turhan takia ja pahimmillaan oltaisiin koko perhe sairaana. Tämä asia on ollut monella todella vaikea ymmärtää, oli jo ennen korona-aikaa. Ilmeisesti joitakin ei haittaa, jos saa kaverilta jonkun taudin tuliaisina?

Vierailija
9/256 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde varattuun ei ole ok.

Vierailija
10/256 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eroaisimme aviopuolisoni kanssa tai kuolisin äkisti, en haluaisi puolisoni aloittavan parisuhdetta lapsemme kummin tai jonkun ystäväni kanssa. Joku etäisempi tuttu tai tuntematon käy, mutta oma ystävä tai lapsemme kummi olisi mulle ajatuksenakin liikaa.

Vierailija
11/256 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvosta pettämisestä alkaneita suhteita, enkä usko niiden kestävän pidemmän päälle. Eiköhän jompikumpi pettäisi uutta kumppaniakin.

Vierailija
12/256 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarkka ja tinkimätön kodin siisteydessä ja ruokailuajoissa. Pukeutuminen sään mukaan, ja ulkoillessa ulkoiluvaatteet, kaupungille kaupunkivaatteet.

Vierailija
13/256 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni myös tällaisilla palstoilla pitää muistaa asiallinen käytös, ja se ettei mielipide-eroavaisuuksien pidä mennä henkilökohtaisuuksiin

Vierailija
14/256 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulut pitää käydä ja työpaikka ja asunto hankkia ennen lasten hankkimista. Ennen lasten hankkimista pitää olla naimisissa.

Vierailija
15/256 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi itse olla seksisuhteessa ilman avioliittoa kyseisen henkilön kanssa.

Vierailija
16/256 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että esim. joululahjasta pitää kiittää. Jos lapsi on vielä pieni, voi aikuinen kiittää lapsen puolesta tai yhdessä lapsen kanssa. Jos esimerkiksi sukulaislapsi ei kasvaessaan opi kiittämään lahjoista, lopetan lahjojen ostamisen. Kiitos on lyhyt sana, mutta hirveän vaikea joillekin.

Vierailija
17/256 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osta 13 vuotiaalle tyttärelleni e-pillereitä synttärilahjaksi kuten se Kardashianin äiti teki, enkä muutoinkaan kehoita tämän tyyppiseen elämäntapaan

Vierailija
18/256 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni välinpitämättömyys toisten ihmisten hyvinvoinvoinnista ei ole ok. Oli kyse sitten nimittelystä, uhkailusta tai holtittomasta ylinopeudesta - missä on vastuukanto omien tekojen seurauksista ja muiden ihmisten kunnioittaminen?

Vierailija
19/256 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista ei nolata sosiaalisissa tilanteissa. Jos kaveri kertoo saman vitsin taas uudestaan, niin hänelle ei huomauteta että oot kertonu ton jo sata kertaa. Jos puoliso unohtaa jotain tärkeää, häntä ei ripitetä muiden kuullen ruokakaupassa. Haluan tuollaista tilanteissa ns. säästää toisen kasvot.

Vierailija
20/256 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulut pitää käydä ja työpaikka ja asunto hankkia ennen lasten hankkimista. Ennen lasten hankkimista pitää olla naimisissa.

Hyvä, pidä tästä kiinni vaikka alapeukkujakin oli. Lapset tulee elättää palkalla, ei sosiaalituilla. Tämä näkyy myös lasten kasvatuksessa ja käyttäytymisessä - VALITETTAVASTI.