Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuiset joilla on täysin kehittymätön makuaisti

Vierailija
25.01.2015 |

Mitä näitä ihmisiä vaivaa? Mitään muuta kuin makaronia tai perunaa ei voi syödä, kaikki maistuu tai vähintään näyttää "oudolta", tai on jo valmiiksi päätetty että ruoka on pahaa, en syö. Ravintolassa ei tietenkään voi käydä kun ruoka on saatettu maustaa. Lapsille opetetaan tietysti myös että vihannekset ovat pahoja, sipuli varsinkin on saatanasta ja mausteet ovat pelottavia. Ruoka pitää myös laittaa aina samalla tavalla, hyvä ettei nirsolla itku pääse kun perunat on keitetty kuorineen eikä kuorittuina. Elämä menee pilalle jos joskus maistaa jotain uutta, siitähän voisi vaikka tykätä! 

Hermot menee, helvetti. 

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:03"]

On myös ihmisiä, joilla makuaisti ja suun limakalvot ovat tosi herkkiä. Meillä yksi lapsista sanoo, että suu palaa, jos on pikkasenkin maustettua. Uskon, että suu ja kieli on herkempi, kuin muilla. Lapsen iho on muutenkin herkkä, jotkut tavalliset vaatteet kutittavat ja iho muuttuu punaiseksi.

En minä voi muuttaa lapsen limakalvoja...??!

Minulla suun limakalvot menee rakkuloille, jos juon pikkasenkin kuumempaa teetä. Mieheni taas voi juoda melkein kiehuvaa teetä. En sitten  todellakaan juo kuumaa, kun se polttaa minun suun. Meitä on siis erilaisia, annetaan olla.

[/quote]

Meinasitko sitten opettaa sen muksun syömään maustamatonta ruokaa?

[/quote]

No miten luulet sen syövän maustettua ruokaa, joka polttaa suuta ja nielua?

Vierailija
22/127 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, on se taas ihmeellistä, kun kaikki ei tykkää siitä mistä ap. Tiedätkö, että ihmisiä on erilaisia, ei kaikkien tarvitse tykätä mitä kummallisimmista ruokaviritelmistä mitä nykyäänkin on. Jotkut nyt vaan tykkäävät perusmauista ja siinä ei ole yhtään mitään vikaa. Johan oli taas aloitus...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

persuruokaa

Vierailija
24/127 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, aikuiset ihmiset! Pikkulapsen nirsoilun vielä ymmärtää, mutta että aikuinen ihminen..Miltä näyttää 40v mies, joka ei suostu syömään herneitä? Tai 40v nainen joka ei suostu syömään kalaa, kun ei tykkää? Näillä ihmisillä lautasella on yleensä vaan ruokaa ruskean värin eri sävyissä ja vihanneksia ei suostuta syömään missään tilanteessa. Aivan uskomatonta. Nyt kasvattakaa se selkäranka ja kaikenlaista ruokaa ääntä kohti, elättekin pidempään..

Vierailija
25/127 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:19"]

On myös ihmisiä, joilla makuaisti ja suun limakalvot ovat tosi herkkiä. Meillä yksi lapsista sanoo, että suu palaa, jos on pikkasenkin maustettua. Uskon, että suu ja kieli on herkempi, kuin muilla. Lapsen iho on muutenkin herkkä, jotkut tavalliset vaatteet kutittavat ja iho muuttuu punaiseksi.

Minulla suun limakalvot menee rakkuloille, jos juon pikkasenkin kuumempaa teetä. Mieheni taas voi juoda melkein kiehuvaa teetä. En sitten  todellakaan juo kuumaa, kun se polttaa minun suun. Meitä on siis erilaisia, annetaan olla.

[/quote]

Mä ajattelin että tässä ketjussa on kyse siitä, että joku aikuinen ihminen ei TYKKÄÄ ruuasta. Ei siitä, etteikö voisi sitä fysiologisista syistä syödä..

[/quote]

Asiat voivat mennä ristiin, ei kaikki ala selittämään muille, miksei nyt halua syödä jotakin ruokaa. Voihan se olla, että niillä on suussa joku ongelma, joka on laittanut ne valikoimaan sen millaista ruokaa syö?!

Vierailija
26/127 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:25"]

Niin, on se taas ihmeellistä, kun kaikki ei tykkää siitä mistä ap. Tiedätkö, että ihmisiä on erilaisia, ei kaikkien tarvitse tykätä mitä kummallisimmista ruokaviritelmistä mitä nykyäänkin on. Jotkut nyt vaan tykkäävät perusmauista ja siinä ei ole yhtään mitään vikaa. Johan oli taas aloitus...

[/quote]

Löytyihän se nirso sieltä. Tiedätkö mitä perusmaut ovat? Vinkki: mauton ei kuulu niihin.

Vierailija
27/127 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:16"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:57"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:56"]

Minulle ruoan muoto merkitsee jotain, sillä en esimerkiksi pysty nyt aikuisenakaan syömään hernekeittoa ilman oksennusrefleksiä - johtuu niistä klimpeistä.

[/quote]

Miksi ihmeessä laitat klimppejä hernekeittoon?

[/quote]

En laita, mutta lilluuhan siinä yleensä niitä limaisia herneitä (ja koulussa oli läskiäkin tms). Jos tekisin itse, soseuttaisin koko homman tasaiseksi.

[/quote]

Tässä se nirsoilijoiden taso taas nähdään. Herneet ovat "limaisia" ja ruuassa on "läskiä" yhy yhy!!!!11 Sitten aletaan puhua siitä miten jokin ruoka on paskaa ja oksennus lentäisi (ihan varmasti juu) jos joutuisi edes haistamaan jotain ruokaa. Hohhoijaa, kasvakaa aikuisiksi. 

[/quote]

Tuo on kyllä omaa tulkintaasi. Herneet muuttuvat kyllä limaisiksi liotessaan enkä puhunut, että ruoka olisi paskaa, vaan että MINULLE vain tulee oksennusrefleksi. Sinulle ei ja hyvä niin. Hernekeitto sinänsä olisi ihan hyvää, jos siinä ei olisi kokonaisia herneitä.

Vierailija
28/127 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten koskaan ole kuullut aistiyliherkkyydestä? Makuaisti ei todellakaan ole ihmisten välillä vakio. Ronkelin ihmisen makuaisti on yleensä paremmin kehittynyt, kuin sellaisen, joka syö mitä vaan.

Vierailija
29/127 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:22"]

[/quote]

Meinasitko sitten opettaa sen muksun syömään maustamatonta ruokaa?

[/quote]

No miten luulet sen syövän maustettua ruokaa, joka polttaa suuta ja nielua?

[/quote]

Meinaatko ihan tosissasi että ne kolme pippuria siellä jauhelihakeiton seassa polttavat pikku niilo-amandan suun ja nielun ihan karrelle? Kannattaa viedä lekuriin se muksu.

Vierailija
30/127 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrteillä voi myös maustaa..eikä polta. laiska.

Vierailija
31/127 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:26"]

Ihan oikeasti, aikuiset ihmiset! Pikkulapsen nirsoilun vielä ymmärtää, mutta että aikuinen ihminen..Miltä näyttää 40v mies, joka ei suostu syömään herneitä? Tai 40v nainen joka ei suostu syömään kalaa, kun ei tykkää? Näillä ihmisillä lautasella on yleensä vaan ruokaa ruskean värin eri sävyissä ja vihanneksia ei suostuta syömään missään tilanteessa. Aivan uskomatonta. Nyt kasvattakaa se selkäranka ja kaikenlaista ruokaa ääntä kohti, elättekin pidempään..

[/quote]

Voisin laittaa valokuvan, mutta ehken sentään. Tuntemani oikein mukava ja fiksu mies ei koske mihinkään kaninruokaan. Ei syö siis vihanneksia tai hedelmiä. silti laittaa itse herkullisia ruokia vierailleen, muttei kyllä noita kaninruokia. Kun tulee meille kylään, meillä on kaikkea tarjolla, itse saa ottaa sen minkä haluaa. Ei haittaa minua ollenkaan varata perunoita riittävästi tjms. Miksi se olisi minulle joku ongelma??! En tajua?

Vierailija
32/127 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:46"]

Mun yksi kaveri on tosi epäluuloinen uusia makuja kohtaan. Mutta olen ymmärtänyt sen johtuvan siitä, että hänet on lapsena pakotettu syömään ruokia, joista hän ei pitänyt. Esimerkiksi sipulia.

Nyt aikuisena hän on sellainen että "en tykkää sipulista, eikä lapsenikaan tykkää", eli tosi jyrkkä siitä, mistä ruoista pitää.

Mitä opimme tästä? Älkää pakottako lasta syömään jotain ruokaa.

[/quote]

Jaa, minäkin kärvistelin ja söin kaiken mikä lautaselle oli lapettu. Koska oli pakko. Veripalttua, silakkalaatikkoa, valkosipulilihaa jne, jne.

Nykyisinkin syön kaikkea ja ihan mielelläni, ei jäänyt traumoja. Liiallinen paappominen ruokien kanssa on ihan naurettavaa, jonkunlainen keskitie pakottamisen ja hyysäämisen väliltä on varmasti paras.

Vierailija
33/127 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä joita kiinnostaa toisen syömiset noin paljon. Minä syön kyllä monipuolisesti ja pidän erikoisistakin lajeista. Toki kaikki ei maistu mielestäni hyvälle, enkä sellaista tietenkään syö. Ei minua haittaa, jos joku ei syö mielestään pahanmakuista ruokaa.

Vierailija
34/127 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:30"]

Et sitten koskaan ole kuullut aistiyliherkkyydestä? Makuaisti ei todellakaan ole ihmisten välillä vakio. Ronkelin ihmisen makuaisti on yleensä paremmin kehittynyt, kuin sellaisen, joka syö mitä vaan.

[/quote]

Makuaisti ei ole kehittynyt yhtään mihinkään jos vetää pelkkää pottua ja makaronia ja pelkää uusia makuja.

Vierailija
35/127 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:28"]

[/quote]

Löytyihän se nirso sieltä. Tiedätkö mitä perusmaut ovat? Vinkki: mauton ei kuulu niihin.

[/quote]

Yleensä paljaissa ruoissa on makua paljonkin, mausteet sitten muuttavat ne ja jos paljon käyttää mausteita, ei alkup. ruoan makua edes maista, kun tottuu niihin mausteisiin..

Vierailija
36/127 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä miten onnistun totuttamaan mun lapsen erilaisiin makuihin. Suolaa en vielä saa lisätä ennen kuin täyttää vuoden mutta erilaisia kasviksia ja lihoja olen tarjonnut, ainakin tähän mennessä kaikki on uponnut. :) Se onkin sitten eri asia miten myöhemmin, jos vaikka päättääkin olla kokeilematta mitään uutta. Toivottavasti ei myöhemminkään olisi nirso, aion kuitenkin tehdä kaikille samaa ruokaa enkä lapselle omaa mössöä.

Vierailija
37/127 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en ymmärrä minäkään näitä ihmisiä. En itse pitänyt aiemmin merenelävistä tai sienistä. Opettelin syömään koska ovat terveellisiä ja olen aina ollut sitä mieltä, että ruoan pitää olla monipuolista. Nykyään lemppariani on sienimuhennos pihvin kanssa ja hummeri jos sitä jostain joskus kohtuu hinnalla saisi. Kyllä aikuisen pitää pystyä syömään ihan kaikenlaista ruokaa. Mikään ei ole molempaa kuin nirso aikuinen, joka kehtaa myöntää ettei tykkää jostakin. Ymmärrän jos ei vuohen aivot tai apinan penis maistu, mutta esim sipuli tai yrtit?

Vierailija
38/127 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:29"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:16"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:57"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:56"]

Minulle ruoan muoto merkitsee jotain, sillä en esimerkiksi pysty nyt aikuisenakaan syömään hernekeittoa ilman oksennusrefleksiä - johtuu niistä klimpeistä.

[/quote]

Miksi ihmeessä laitat klimppejä hernekeittoon?

[/quote]

En laita, mutta lilluuhan siinä yleensä niitä limaisia herneitä (ja koulussa oli läskiäkin tms). Jos tekisin itse, soseuttaisin koko homman tasaiseksi.

[/quote]

Tässä se nirsoilijoiden taso taas nähdään. Herneet ovat "limaisia" ja ruuassa on "läskiä" yhy yhy!!!!11 Sitten aletaan puhua siitä miten jokin ruoka on paskaa ja oksennus lentäisi (ihan varmasti juu) jos joutuisi edes haistamaan jotain ruokaa. Hohhoijaa, kasvakaa aikuisiksi. 

[/quote]

Tuo on kyllä omaa tulkintaasi. Herneet muuttuvat kyllä limaisiksi liotessaan enkä puhunut, että ruoka olisi paskaa, vaan että MINULLE vain tulee oksennusrefleksi. Sinulle ei ja hyvä niin. Hernekeitto sinänsä olisi ihan hyvää, jos siinä ei olisi kokonaisia herneitä.

[/quote]

Eivätkä muutu. Kokeile seuraavalla kerralla vaikka puolittaa ne herneet kun teet sitä hernekeittoa. Ai, mutta ethän sinä voi kun oksentelet pitkin seiniä kun näetkin limaista hernekeittoa.

Vierailija
39/127 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:31"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:26"]

[/quote]

Voisin laittaa valokuvan, mutta ehken sentään. Tuntemani oikein mukava ja fiksu mies ei koske mihinkään kaninruokaan. Ei syö siis vihanneksia tai hedelmiä. silti laittaa itse herkullisia ruokia vierailleen, muttei kyllä noita kaninruokia. Kun tulee meille kylään, meillä on kaikkea tarjolla, itse saa ottaa sen minkä haluaa. Ei haittaa minua ollenkaan varata perunoita riittävästi tjms. Miksi se olisi minulle joku ongelma??! En tajua?

[/quote]

Kanit ei syö hedelmiä.

Ja tuo mainitsemasi "kaninruoka" ei tarkoita että ruoan pitäisi olla paskaa, jos siinä on vihanneksia. Söin itse tänään lihaa ja kasviksia, ihan vain yksinkertaisesti ja nopeasti sekoittaen keskenään ja kyllä olisi inhottanut vatsassa, jos olisin kasvikset jättänyt pois.

Ihminen on sekasyöjä, ihminen tarvitsee myös niitä kasviksia. Ei ihminen elä perunalla ja lihalla - ainakaan kovin pitkään.

Vierailija
40/127 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:28"]

[/quote]

[/quote]

Sinä sanoit mauton, en minä... Itse puhuin vain perusmauista. Eri asia. Ja oikeesti, mulle on ihan sama vaikutanko nirsolta vai en, koska todellakin syön vain sitä mistä tykkään. Mun ei tarvitse esittää mitään kummempaa kuin olen tai alkaa miellyttämään joitakin ruokahifistelijöitä, syön tasan sitä mistä pidän ja jos siihen ei nyt vaikka kuulu sushi tai chili, niin mitä helvettiä se kenellekään kuuluu. Hankkikaa elämä.