Lakeus Life YLE
Kommentit (104)
En tykkää sarjasta yhtään. Liian teennäistä ja todella laiskaa kerrontaa. Edes murre ei pelasta.
Ihanaa katsoa kun edes joillain menee kohtalaisen mukavasti. Olen niin väsynyt jatkuvaan ahdistukseen, apeuteen, syrjäytymiseen, huolissaan oloon, päihteiden liikakäytön seurauksiin, sarjadeittailun kurjuuteen, kykenemättömyyteen oman elämän hallinnassa.
Todella positiivinen sarja vaihteeksi. Kiitos Yle vaihteeksi. Kiva seurata miten poliitikkotytön ura etenee.
Normi elämää. Itsekin ostin silloisen poikaystävän ja nykyisen aviomiehen kanssa asunnon parikymppisenä. Muutama vuosi asuttiin, tuli lapsia, myytiin asunto hyvällä voitolla ja rakennettiin ok-talo. Nyt on jo lapsetkin aikuisia ja hyvää elämää ukkelin kanssa vietetään. Kiva seurata, että järkevä jälkipolvi osaa toimia samoin.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa katsoa kun edes joillain menee kohtalaisen mukavasti. Olen niin väsynyt jatkuvaan ahdistukseen, apeuteen, syrjäytymiseen, huolissaan oloon, päihteiden liikakäytön seurauksiin, sarjadeittailun kurjuuteen, kykenemättömyyteen oman elämän hallinnassa.
Todella positiivinen sarja vaihteeksi. Kiitos Yle vaihteeksi. Kiva seurata miten poliitikkotytön ura etenee.
Tämä! Niin samaa mieltä!
Hyvä että erilaista elämää näytetään. On nimittäin kyllä erilaista kuin oma elämäni, vaikka samanikäinen olen.
Asuin työn vuoksi pitkään lakeudella. Todella jämähtänyttä ja junttimaista elämää. Erilaisuuden sietokyky tosi heikko. Muutin pois, asun nyt Uudellamaalla ja on helpompi hengittää.
Vierailija kirjoitti:
Erilaisuuden sietokyky tosi heikko. Muutin pois, asun nyt Uudellamaalla ja on helpompi hengittää.
Varmaan voi olla totta. Tuli se ajatus välillä itselle vaikka olen muualta.
Pohjalainen suoruus, suoraselkäisyys, yritteliäisyys ja rakkaus omaan maahan näkyy viehättävästi sille, joka osaa sellaiset tunnistaa.
Muuten hyvä sarja ja idea saa valitettavan ison miinuksen leikkauksesta. Kaikki kohtaukset vauvan äidin melko raskassoutuista kotielämää lukuun ottamatta ovat turhan lyhyitä. Erityisesti laadukkaat ilmakuvat tarvitsisivat reilusti enemmän ruutuaikaa kuin tähän mennessä näkemäni 3:n jakson 0,5 sekuntia per otos. Haloo! Miksi näin? Lakeudet olennaista kaikelle.
Vierailija kirjoitti:
Koko Pohjanmaa on nykyisin kokoomusta ja persuja. Muistan kuinka vielä 1990-luvulla SDP ja kepu olivat suosituimpia.
Sdp ja kepu on jo menneisyyttä, mitään eroa noilla ei ole, kieroja keplottelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Asuin työn vuoksi pitkään lakeudella. Todella jämähtänyttä ja junttimaista elämää. Erilaisuuden sietokyky tosi heikko. Muutin pois, asun nyt Uudellamaalla ja on helpompi hengittää.
Kerroppa millaista on ei junttimainen elämä.
Ihan kivoja nuo nuoret varmasti. Mutta tylsä ohjelma. Ei oikein katsojan näkökulmasta tapahdu mitään. Vaikka vauvan syntymä tai opiskelemaan pääsy tietenkin on asianosaisille suuria juttuja, niin ei ainakaan itseäni jaksa kiinnostaa seurata. No, ihan mielenkiintoista oli katsoa miten erilaista elämää jotkut elävät, mutta en jaksanut katsoa kaikkia jaksoja.
Vierailija kirjoitti:
Katoin pari jaksoa. Missä tässä on se draamankaari? Yksi ruuvaa pajalla autoja, toinen naputtaa läppäriä, kuvataan kuvaamista eli somettamista... Tylsää!
https://www.ruutu.fi/stream/3912272 tää varmaan sopii sulle vähän paremmin :D
Vierailija kirjoitti:
Outo sarja minulle henk koht. En saa kiinni oikein mistään, sillä noiden nuorten elämä on niiiiin erilaista kuin omani on.
Mihin ohjelmaan samaistut ? Mulle on outoa taas se jos ihminen ei halua tuntea maailmaa oman kuplan ulkopuolelta. voiko esim. silloin matkustella . Ainakin itselle matkustamisesa mielenkiintoista on juuri se, kun näkee elämää oman maailman ulkopuolelta ja vaikka pääsee yöpymään esim. jonkun kuubalaisen pariskunnan luokse.
Täällä pari kauhisteli tuota jokkisautoilua ilmastosyistä. Tämä keskustelu tiivisti hyvin mikä suomalaisessa ilmastokeskustelussa on ongelma. Vaikka tuo jokkis näyttää aika likaiselta ja saasteiselta päältäpäin eihän se silti saastuttavaa ole. Loppuun ajetuilla autoilla ajetaan parikierosta? Eli hieman kuluu bensaa ja korjaukset ilmeisesti tehdään romupellistä? Mitä muuta? Pelkästään bitcoinin omistaminen, kahvinjuonti tai nettivaatekaupasta ostaminen saastuttaa planeettaa enemmän. Ei me ikinä saada mitään yhteiskuntana aikaan jos Jeesustellaan neännäis saastuttavia asioita. Aina ennenkuin mainitsee, että jokin turhuus kuluttaa luononvaroja kannattaa miettiä 1. haluaako hakea vastakkainasettelua? 2. onko se oikeasti saastuttavaa? 3. onko se ulkokultaista?
Meidän on saatava aikaan oikeaa ilmastokeskustelua ilman populismia. Tälliset syytökset tekevät karhunpalvelluksen ja saavat ilmastoasiosta puhuvat näyttämään vain hieman tyhmiltä.
Onpas ihania nuoria ja mukavaa elämää.
Minkä alan pääsykoe tuolla Emmalla oli mihin ei päässyt toiseen vaiheeseen?
Vaasan yliopistoon haki kauppatieteelliseen kolmatta kertaa.
Pärjääkö Jepualla suomenkielellä?
Katsokaapa seuraavaksi Vakuum Areenasta. On hyvä ja mielenkiintoisia teemoja, silmiä avaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihailen tässä sitä, että joillekin on nuorena jo selkeää, mitä elämältä haluaa. Ei tarvitsisi sitten tässä neljän kympin korvilla paniikissa ruveta perheellistymään ja hankkimaan vakityötä. Sitä, mitä mukamas piti erikoisen elämän toivossa nuoruusvuodet vältellä.
Jos ei ole paljon maailmaa nähnyt niin ei sitä paljon osaa kaivatakaan. Jos ne kaverit on vain ja ainoastaan ne aina samat, elämä pyörii siinä Lakeudella. Se ei vaan kasvata ihmisestä kovin laajakatseista ihmistä kun kokemuksia ei kerry. Tämän vuoksi en olisi itse esim itse ollut valmis jäämään kotikylääni maalle. Vanhemmatkin kannusti opiskelemaan ja näkemään maailmaa. Sanoivat että jos vielä mieli tekee niin sitten tulet takaisin. En ole mennyt.
On näitä tapauksia siellä kotikylässänkin. Ainoat tavoittelemisen arvoiset asiat on se naapurin Matti mieheksi, lapset, ja sit töihin siihen kylän marketiin. Ovat varmasti onnellisia siinä omassa tietämättömyyden kuplassaan. Olen uteliaampi, en voisi jotenkin hukata elämää noin pienellä pyörimiseen.
Kummalla pienempi hiilijalanjälki ? Maailmanmatkailu ei ihan suotavaa eikä muukaan kulutus , kylän marketti saanee kelvata .
Outo sarja minulle henk koht. En saa kiinni oikein mistään, sillä noiden nuorten elämä on niiiiin erilaista kuin omani on.