Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ja jatkuva huono omatunto.

Vierailija
25.01.2015 |

Huono omatunto kun tuntuu etten syö tarpeeksi vaikka syön aina kun on nälkä. Mutta usein syön vain 3-4 kertaa päivässä.
Lisäksi tuntuu etten juo tarpeeksi vettä. Yritän juoda kolme litraa päivässä mutta usein se jää kahteen..
Raskausvitamiinit meinaa aina unohtua ottaa.
Kauhee huono äiti-fiilis.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kenenkään ei tarvitse syödyn ravinnon lisäksi juoda kolmea, edes kahta litraa päivässä. :D Juo kun janottaa, se riittää. Ja syö kun nälättää, mutta katso että silloin syöt monipuolista ja terveellistä.

Vierailija
2/9 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 17:09"]No kenenkään ei tarvitse syödyn ravinnon lisäksi juoda kolmea, edes kahta litraa päivässä. :D Juo kun janottaa, se riittää. Ja syö kun nälättää, mutta katso että silloin syöt monipuolista ja terveellistä.
[/quote]

Ai oikeasti? Olin saanut sellaisen käsityksen että sitä nimenomaan pitäisi juoda sen 3 litraa että lapsivesi pysyy puhtaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä teet tai jätät tekemättä, aina tulee tilanne jossa voit hyvillä mielin potea huonoa omaatuntoa. Äitiys on nykyisin niin perfektionistinen laji että joku voi aina syyllistää jostain.

Vierailija
4/9 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi syödä useammin, kuin neljä kertaa päivässä? Jos siis syöt normaalikokoisia annoksia kunnollista ja monipuolista ruokaa. Enkä ole ikinä edes mitannut, paljonko juon. Älä tee tästä näin vaikeaa!

Vierailija
5/9 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, tulee parempi omatunto kun sanotte noin. Tuntuu vaan että raskaana olevia kytätään kauheasti että kaikki menisi ohjekirjojen mukaan.
Neuvolassakin annettiin hirveä lista ruoka-aineista joita pitää välttää sun muuta.
Ap

Vierailija
6/9 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaisi nyt sisäistää, miksi joitakin asioita painotetaan ja tiettyjä ruoka-aineita tulisi noudattaa. Kukaan ei kyttää sua, vaan sulle tarjotaan informaatiota, jonka pohjalta teet itse omat valintasi.

Vierailija
7/9 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:46"]

Sun kannattaisi nyt sisäistää, miksi joitakin asioita painotetaan ja tiettyjä ruoka-aineita tulisi noudattaa. Kukaan ei kyttää sua, vaan sulle tarjotaan informaatiota, jonka pohjalta teet itse omat valintasi.

[/quote]

Juuri näin. Raskaus kestää vain 9 kk, mutta lapsen kanssa joudut tekemään jatkuvasti päätöksiä seuraavien parinkymmenen vuoden ajan.

Vierailija
8/9 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä luin ne  ruoka-ainelistat, muttei enää mitään muistikuvaa mitä niissä oli. Totta kai alkoholin jätin pois, mutta muuten olen maalaisjärjellä mennyt läpi raskauden. Jos on tehnyt mieli paria lakua niin se ei ole ollut maailmanloppu jne.

Vierailija
9/9 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt niin kuin ennenkin välttäen kiellettyjä ruoka-aineita. Vauva ottaa omansa. Aina. Mitään extravitamiineja et tarvitse kun syöt monipuolisesti. Tai no, rautaa ehkä riippuen hemoglobiinista. Itse raskaana ollessa söin 2 kertaa päivässä, töiden takia ei kerennyt useammin useinkaan ja kyllä hyvänkokoinen lapsi syntyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme