Missä iässä sairastuit vauvakuumeeseen?
Itse en ole siitä vielä kärsinyt, vaikka ikää jo 35 vuotta. Iskeekö se kaikkiin?
Kommentit (68)
Ikää nyt 42 vuotta, mies 45-vuotias. Kummallakaan ei ole koskaan ollut minkäänlaista vauvakuumetta... :)
En toistaiseksi vielä koskaan. Olen 30 v. Olemme yrittäneet lasta järkisyistä.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:36"]
[/quote]
Järkisyistä? Lasta? Kerro lisää.
Nyt on ikää 34 vuotta ja vauvakuumeesta en ole koskaan kärsinyt. Jotenkin olen aina ajatellut elämäni niin että en saa lapsia. Olen kuitenkin nyt raskaana, vielä kolmisen kuukautta odotusta jäljellä. Ollaan oltu miehen kanssa reilut kymmenen vuotta yhdesä ja viime vuonna alettiin lopulta miettiä, halutaanko lapsia joskus vaiko eikö. Lähinnä oli ajatus, että jos ei haluta, hankin jonkin pitkäaikaisemman ehkäisyn, paljon vanhempana en ala asiaa miettimään. Hyvin pitkän pohdinnan jälkeen päätettiin, että lopetetaan ehkäisy ja jos vauva tulee, niin sitten tulee. Vähitellen olen alkanut nyt odotusaikana innostua asiasta, ensin olin lähinnä kauhuissani, kun vastuu lapsesta tuntui niin valtavalta.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:37"]
[/quote]
[/quote]
Niin juuri. :) Mitä haluat tietää? Lapsi soveltuisi tulemaan nyt.
Te joilla ei ole ollut vauvakuumetta, onko lähipiirissänne ollut vauvoja? Tartuttaako vauva siis kuumeviruksen, kuten monella on oman lapsen kanssa näköjään käynyt?
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:51"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eihän lapsen haluaminen järkisyistä ole mitenkään sen pahempaa kuin se, että ehkäisy pettää ja päätetäänkin pitää lapsi. Jos odottelisin vauvakuumetta, en saisi ikinä lapsia, koska en juurikaan tykkää muiden ihmisten vauvoista. Eläimiä rakastan. Kyllä ne tunteet tulevat sitten oman lapsen kohdalla.
Nyt olisi ihan sopiva rako, koska ehdimme vielä lapsettomuushoitoihin, jos lasta ei ala kuulua. Toiseksi lapsettomuus haittaa ura-asioita, kun muut odottavat, milloin mahdan pamahtaa paksuksi ja jäädä äitiyslomalle. Kolmanneksi, nyt olisi sopiva aika myös yhden henkilökohtaisen asian kannalta.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 16:02"]
Te joilla ei ole ollut vauvakuumetta, onko lähipiirissänne ollut vauvoja? Tartuttaako vauva siis kuumeviruksen, kuten monella on oman lapsen kanssa näköjään käynyt?
[/quote]
Ei tartuta, kun en pidä vauvoja mitenkään suloisina. En esimerkiksi halua ottaa vauvoja syliin.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 16:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eihän lapsen haluaminen järkisyistä ole mitenkään sen pahempaa kuin se, että ehkäisy pettää ja päätetäänkin pitää lapsi. Jos odottelisin vauvakuumetta, en saisi ikinä lapsia, koska en juurikaan tykkää muiden ihmisten vauvoista. Eläimiä rakastan. Kyllä ne tunteet tulevat sitten oman lapsen kohdalla.
Nyt olisi ihan sopiva rako, koska ehdimme vielä lapsettomuushoitoihin, jos lasta ei ala kuulua. Toiseksi lapsettomuus haittaa ura-asioita, kun muut odottavat, milloin mahdan pamahtaa paksuksi ja jäädä äitiyslomalle. Kolmanneksi, nyt olisi sopiva aika myös yhden henkilökohtaisen asian kannalta.
[/quote]
Mutta miksi haluat lapsia?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Useimmat kai hankkivat lapsen, kun eivät voi olla ilman. En pidä lasten hankkimista kovin järkevänä. Ilmeisesti te kuitenkin pidätte? Mitkä ovat perustelunne?
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 16:11"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 16:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mutta miksi haluat lapsia?
[/quote]
Juurihan selitin.
Oon 40v eikä ole mitään havaintoa vauvakuumeesta, onneksi, koska en omia lapsia haluakaan. 8kk vanhaan sisarenpoikaani olen kyllä ihan rakastunut.
Ei kai kukaan oikeasti hanki (lisää) lapsia siksi, että vauvat on niin ihania?
31v olin varma että haluan pysyä lapsettomana koko loppuiän ja olen vela. 32v se iski ja lujaa.. nyt raskaana ollaan ja laskettu aika samana päivänä kun täytän 33v.
Tällähetkellä oon aika varma että lapsiluku jää kuitenkin yhteen :)
19v syntymäpäivän tienoilla, vielä 18v. sanoin että en tee lapsia, ja kun täytin 20v lapsi syntyi.
Esikoinen on jo 20v. ja odottelen että koska pääsen mummaksi.
Ei se iskenyt missään vaiheessa. Päätimme vaan miehen kanssa alkaa 24-vuotiaana yrittämään raskautta, koska olimme sitä mieltä, että jossain vaiheessa kuitenkin haluamme lapsia, joten miksipä ei silloin (kun oli jo opiskelut saatu päätökseen). Onneksi aloimme yrittää tarpeeksi ajoissa, koska jouduin lapsettomuushoitoihin ja todettiin ennenaikaiset vaihdevuodet alkamassa oleviksi. Ehdin kuitenkin saada lapsen ivf-hoidolla. Jos olisin odottanut yli kolmekymppiseksi olisi jäänyt saamatta.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 16:39"]
Ei kai kukaan oikeasti hanki (lisää) lapsia siksi, että vauvat on niin ihania?
[/quote]
Kyllä, juuri siksi ihmiset tekevät sen virheen että tekevät monta peräkkäin liian pienillä ikäeroilla, ja sitten ollaan kusessa ja tulee avioero ja koko perheen elämä on pilalla.
Joskus 19-20 vuotiaana. Olen nyt 22v. opiskelija eli ei ois hyvä aikakaan vielä vauvalle. Tosin eipä oo sitä miestäkään mulla :D
Itse sairastuin vauvakuumeeseen vasta esikoisvauvan jälkeen. Olin jo 32 kun aloin odottamaan esikoista joka oli osittain vahinkokin, tai ei vaivauduttu ehkäisemään kunnolla. Oltiin kyllä oltu yhdessä jo toistakymmentä vuotta, mutta kun lopetin pillerien syönnin 10vuoden jälkeen sopimattomina, ehkäisy oli retuperällä.Kun eka lapsi sitten syntyi, tajusin miten ihania lapset on ja sen jälkeen olen kärsinyt jatkuvasti vauvakuumeesta. Nyt jo 4 lasta.