Missä iässä sairastuit vauvakuumeeseen?
Itse en ole siitä vielä kärsinyt, vaikka ikää jo 35 vuotta. Iskeekö se kaikkiin?
Kommentit (68)
Olen 28, en ole vielä kuumeillut :) Nyt vasta parin viime vuoden ja veljenpoikani myötä olen ymmärtänyt edes sen, että lapsissa on hyviäkin puolia, eikä ne ole vaan ärsyttäviä parkujia. Tuskin kyllä hankin silti omia...
17-vuotiaana. Onneksi maltoin odottaa edes 22-vuotiaaksi. Nyt 30 ja toivon saavani toisen vielä joskus, 35-40-vuotiaana, mutta nyt elämä liian keskeneräinen.
Joskus jo 13 vuotiaana ajattelin, että haluaisin että serkkuni olisi lapseni jota hoitaa. Joskus 15-16 vuotiaana oli pientä vauvakuumetta kun menetin neitsyyteni. 17-18 vuotiaana vauvakuume oli vahvas ja 19 vuotiaana sain esikoiseni. Kaveri on 25 eikä ole vielä kokenut vauvakuumetta, häntä lähinnä kauhistuttaa koko ajatus. Ei ole ikinä pitänyt vauvoista vaikka lapsista pitääkin.
23-vuotiaana. Siitä lähtien kuume on ollut kovana, yksi lapsi tullut jo ja toinen haaveissa. Saa nähdä loppuuko se toisen tultua. Maksimissaan kolme lasta varmaan hankitaan, kaksikin riittää jos ei tule kuumetta hankkia enempää.
Taisin olla 18. Ainokaisemme saimme kun olin 20, mies 25. Avioelämää siinä vaiheessa takana jo yli 2 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 16:39"]
Ei kai kukaan oikeasti hanki (lisää) lapsia siksi, että vauvat on niin ihania?
[/quote]Kyllä hankkii. Kun sain esikoisen tajusin, että vauvat/lapset on ihania. Ennen sitä en ollut lapsista hirveästi piitannut. Lapset on niin ihania ,että niitä haluaa lisää. Itsellä nyt jo 4 lähes aikuista lasta.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:59"]
Itse en ole siitä vielä kärsinyt, vaikka ikää jo 35 vuotta. Iskeekö se kaikkiin?
[/quote] En usko, että iskee kaikkiin. Miksi ihmiset olisivat kaikki samanlaisia tuossa suhteessa, kun eivät ole missään muussakaan?
Itse "sairastuinn" noin 15-vuotiaana ja olin 18 kun esikoinen syntyi. Sen jälkeen tauti on ollut kroonista luokkaa ja 9 lasta sain. Nyt 50 v enää turha haaveilla omasta joten saa iloita 9 lapsenlapsesta.
Vauvakuume on ollut ihana tunne. Jo pikkutyttönä tiesin haluavani äidiksi ja pidän edelleen vauvoista ja lapsista keski-ikäisenä. Itse sain kolme vauvaa.
16-vuotiaana alkoi, väillä vähän heikompana, välilä uskomattoman voimakkaana...
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 16:13"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 16:11"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 16:09"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:37"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:36"]
En toistaiseksi vielä koskaan. Olen 30 v. Olemme yrittäneet lasta järkisyistä.
[/quote]
Järkisyistä? Lasta? Kerro lisää.
[/quote]
Niin juuri. :) Mitä haluat tietää? Lapsi soveltuisi tulemaan nyt.
[/quote]
Eihän lapsen haluaminen järkisyistä ole mitenkään sen pahempaa kuin se, että ehkäisy pettää ja päätetäänkin pitää lapsi. Jos odottelisin vauvakuumetta, en saisi ikinä lapsia, koska en juurikaan tykkää muiden ihmisten vauvoista. Eläimiä rakastan. Kyllä ne tunteet tulevat sitten oman lapsen kohdalla.
Nyt olisi ihan sopiva rako, koska ehdimme vielä lapsettomuushoitoihin, jos lasta ei ala kuulua. Toiseksi lapsettomuus haittaa ura-asioita, kun muut odottavat, milloin mahdan pamahtaa paksuksi ja jäädä äitiyslomalle. Kolmanneksi, nyt olisi sopiva aika myös yhden henkilökohtaisen asian kannalta.
[/quote]
Mutta miksi haluat lapsia?
[/quote]
Juurihan selitin.
[/quote]
Ja siis haluan, että suku jatkuu, vaikka mitään vauvakuumetta ei olekaan. En pidä lasta ja vauvaa synonyymeinä.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:08"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eihän lapsen haluaminen järkisyistä ole mitenkään sen pahempaa kuin se, että ehkäisy pettää ja päätetäänkin pitää lapsi. Jos odottelisin vauvakuumetta, en saisi ikinä lapsia, koska en juurikaan tykkää muiden ihmisten vauvoista. Eläimiä rakastan. Kyllä ne tunteet tulevat sitten oman lapsen kohdalla.
Nyt olisi ihan sopiva rako, koska ehdimme vielä lapsettomuushoitoihin, jos lasta ei ala kuulua. Toiseksi lapsettomuus haittaa ura-asioita, kun muut odottavat, milloin mahdan pamahtaa paksuksi ja jäädä äitiyslomalle. Kolmanneksi, nyt olisi sopiva aika myös yhden henkilökohtaisen asian kannalta.
[/quote]
[/quote]
Juurihan selitin.
[/quote]
Ja siis haluan, että suku jatkuu, vaikka mitään vauvakuumetta ei olekaan. En pidä lasta ja vauvaa synonyymeinä.
[/quote]
Selit, miksi olisi hyvä tilanne ja ajankohta hankkia lapsia. Et selittänyt, miksi ylipäätään olet päättänyt lapsia hankkia.
Suvun jatkuminen on siis sinulla syy hankkia lapsia?
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:35"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:08"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Juurihan selitin.
[/quote]
[/quote]
Selit, miksi olisi hyvä tilanne ja ajankohta hankkia lapsia. Et selittänyt, miksi ylipäätään olet päättänyt lapsia hankkia.
Suvun jatkuminen on siis sinulla syy hankkia lapsia?
[/quote]
Niin juu. Totta, näin on. :)
Ikää 19 vuotta, eikä ole kuulunut ainakaan tähän päivään mennessä. Mahtaakohan tulla ollenkaan, en ole koskaan haaveillut äitiydestä. Ei oo jotenkin mun juttu.
> ikää 19 vuotta
> mahtaako tulla ollenkaan
Lol.
34 vuotiaaana ja ainoa lapseni syntyi, kun olin 35 v. Ei ole sen jälkeen tullut uutta vauvakuumetta :)
20v kunnolla että johti toimiinkin. Aina haaveillut. Tuon yhden jälkeen en ole enää sairastunut moiseen, reality check ;) Hän on neljä!
Å [quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:41"]20v kunnolla että johti toimiinkin. Aina haaveillut. Tuon yhden jälkeen en ole enää sairastunut moiseen, reality check ;) Hän on neljä!
[/quote]
Mutta toisaalta töissä olen kokoaika vauvojen kanssa tekemisissä, että ehkä sitä siksikään ei enää tule. Muistutusta jatkuvasti siitä, miten hankalaakin kaikki voi olla.
15-vuotiaana. Halusin teiniäidiks ja siit asti haaveillu lapsesta. Nyt 20 ei vaauvaa vieläkään mutta vauvakuumetta oon toppuutellu lastenhoitajana alle kolmevuotiaille :)
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 16:11"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Juurihan selitin.
[/quote]
Lapsilisän saaminen ja ylimääräinen lomailu olisi kuulostanut järkevämmältä syyltä.