Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsille liikuntaharrastuksia joissa ei hiota huippu-urheilijoita?

Vierailija
25.01.2015 |

Ehdottakaa sopivia harrastuksia, missä saa harrastaa rauhassa ilman jatkuvaa kilpailuasetelmaa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkour, telinevoikan harrasteryhmät. 

Vierailija
2/24 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsi halua kilpailulajeja vai sinä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teitä useampia tuollaisia perheitä? Kootkaa vakiporukka ja varatkaa viikottainen aika jäähallista luistelua ja pelaamista varten tai jalkapalloilkaa jollain koulun kentällä sovitusti. Käykää uimassa niin, että vuorotellen kahden perheen vanhemmat kaitsevat koko lapsilaumaa. Hiihtäkää ja luistelkaa yleisillä laduilla ja jäillä. Jonkun sortin "lasten urheilukoulu" tms. vetää varmaankin urheilutoimintaa ilman kilpailupäämäärää, tiedustele kunnalta.

Vierailija
4/24 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamppailulajeja, esim aikido, olen monesti kuullut kehuttavan.

Vierailija
5/24 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraharrastus. Jokapäiväinen lenkki metsään, kiipeilyä kallioilla, juoksemista hiekkateillä jne. antaa lapselle hyvän peruskunnon ja paljon raitista ilmaa. Agility on myös hyvä urheiluharrastus.

Vierailija
6/24 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratsastus.

Vierailija
7/24 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnistus.

Vierailija
8/24 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahyppy

Vierailija
9/24 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimistelu, etenkim teline. Kyseisessä lajissa ei pääse kilpailemaan kuin vasta huomattavan vanhana.

Vierailija
10/24 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telinevoimistelua ehdottaisin minäkin. Samaten tanssi. Sitä voi harrastaa läpi elämän harrastuspohjalta.

Vierailija
11/24 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korttelijalkapallo, korttelisähly. Näitä ryhmiä on joissakin seuroissa. Tosi leppoisaa pelailua, silti valmentajakin mukana antamassa vinkkejä ja ohjaamassa toimintaa.

Vierailija
12/24 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi harrastusten pitää olla aina liikunnallisia? Minä olisin lapsena ollut kiinnostunut taidejutuista, lukupiireistä tms. mutta äitini pakotti minut liikuntaharrastuksiin.

Sählykerhossahan minulla oli ihan älyttömän kivaa, kun olin pieni ja hintelä nörtti joka laitettiin aina isoon maaliin napittamaan. Se oli brutaalia. :D

Vierailija
13/24 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:02"]

Voimistelu, etenkim teline. Kyseisessä lajissa ei pääse kilpailemaan kuin vasta huomattavan vanhana.

[/quote]

vanhana? Eikö tuo laji ole kuuluisa siitä, että olympialaisissakin edustajat on käytännössä liki kakaroita?

Vierailija
14/24 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaleikkikoulut

Vierailija
15/24 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

judo

Vierailija
16/24 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partio

Vierailija
17/24 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä harrastetaan tanssia, parkouria sekä sählyä. Lisäksi pelaamme sulkista, potkitaan palloa tuttujen kaa, käydään uimassa.

Vierailija
18/24 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku semmoinen jossa oppii tekemään suhisevia katoja ja potkimaan pusikoita sitten aikuisena jos tulee tarve.

Toinen vaihtoehto pyöräcross tai joku vastaava maastopyöräilylaji.

Vierailija
19/24 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratsastus on hyvä :) Lisäksi oikeastaan lähes kaikista lajeista löytyy harrasteryhmiä, jotka eivät tähtää kilpailuun. Pienemmillä paikkakunnilla tarjonta voi tosin olla suppeampi, mutta ainakin pk-seudulla ja muissa isoissa kaupungeissa on varmasti paljon erilaisia harrasteryhmiä.

Vierailija
20/24 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:13"]Miksi harrastusten pitää olla aina liikunnallisia? Minä olisin lapsena ollut kiinnostunut taidejutuista, lukupiireistä tms. mutta äitini pakotti minut liikuntaharrastuksiin.

Sählykerhossahan minulla oli ihan älyttömän kivaa, kun olin pieni ja hintelä nörtti joka laitettiin aina isoon maaliin napittamaan. Se oli brutaalia. :D
[/quote]

Terveelliseen elämään kuuluu aina liikunta. Tosin ei sen tarvitse aina olla ohjattua tai sählyä. Meillä lapset saa kyllä valita omat harrasteet ja liikunta kuuluu arkeen. Perustaidot pitää kuitenkin hankkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän