Epätodellisimpia nimiä, joihin olette törmänneet?
Tarkoitan siis sellaisia nimiä, joita et uskonut olevan esim. tietyn ikäisellä henkilöllä. Itselle tällainen nimi tuli vastaan, kun yritykseen jossa työskentelen haki kesätöitä 17v. tyttö nimeltään Helvi. Yleensä nimi tulee vastaan vain hautausmailla.
Kommentit (409)
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 22:35"]
Kisella
[/quote]
Naapurin hevonen oli Kisella
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 09:37"]Eräs nimiväännös. Nätti, mut kukaan ei kutsu lasta sillä, vaan jollain ihme lempinimellä joka ei liity mitenkään annettuun nimeen :D miksi pitää nimetä lapsi uniicisti jos KUKAAN ei kutsu lasta sitten sillä. Lapsen sisko ei edes käsitä, ettei lapsen nimi olekaan "Käpy", vaan "Tiida".
[/quote]
Joo mun hoitolapsesta puhutaan aina vaan sillä lempinimellä, eikö oikeella. Jos oon kutsunu lasta äitinsä kuullen "Oliveriksi", niin äiti korjaa että"Olli", vaikka Oliver on oikea nimi. No kutsun sitten lempinimellä sama se mulle, mutta ihmettelen miksei sitä ole annettu oikeeksi nimeksi. Ehkäpä isä ei ole suostunut ja äiti silti pitää kiinni siitä nimestä väkisin.
Olen törmännyt seuraaviin: Hilppa, Sipriina, Pomeliina
seriously?
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 01:17"]
Noista oli juttu vähän aikaa sitten Iltalehdessä, ja muutkin nimet oli vähän koomisia paria lukuun ottamatta. Emma Amanda 1999 Onni Amadeus 2000 Hugo Hubert 2001 Samu Sebastian 2003 Roope Romeo 2004 Kuutti Kalevi 2005 Fanni Vendela 2006 Ruusu Onneli 2008 Oodi Nuppulina 2009 Pinkki Pippuriina 2011 Kisu Kirsikka Varsinkin sukunimi Ampuja tekee osasta ihan naurettavia. Ja toi Vendela? Tietääkö noi mitä se tarkoittaa?
[/quote]
Oon joskus miettiny, että kun monissa isoissa perheissä on monesti tosi omituisen tai tehdyn kuuloisia nimiä, niin yrittääkö vanhemmat tehdä niistä lapsista jotenkin enemmän "yksilöllisiä" ikään kuin lapsia ei voisi kohdella yksilöinä, vaikka nimet ei oliskaan sarjaa "Pippuriina"...
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:49"]Pinkki ja Kisu alle 10v kai kummatkin?
[/quote]
Joo, täähän oli Iltalehdessä suurperheen arjesta taas joku juttu. Taisi kaikilla lapsilla olla vähän erikoiset nimet, mutta pikkusiskot Pinkki ja Kisu ovat kyllä naurettavat, ideat tainneet loppua?
Olin lähdössä kauppakeskuksen vessasta kun eräs nainen huusi " TITTA SEIS!!!"on oma nimeni, mutta sitä kuulee harvemmin joten pysähdyin hämmentyneenä. No tytärtään nainen tietysti huusi, noin 7-vuotiaas
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:24"]Olen törmännyt seuraaviin: Hilppa, Sipriina, Pomeliina
seriously?
[/quote]
Hilppa löytyy kalenteristakin.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:40"]Mymmeli.
[/quote]
Tove Janssonhan käytti sanaa Mymmeli (Mymla) synonyymina lesboseksille.
Voi lapsiraukkaa...
Kyllä epätodellisimpia on kun selaa noita etunimitilastoja vrk:lta ja miehillä on naisten ja naisilla miesten nimiä.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 20:35"]Kauri.
[/quote]
Ihana nimi.
Lempi Makkara. Hautausmaalta bongattu nimi, toivottavasti kukaan sukulainen ei tästä läheistään tunnista ja loukkaannu. Joko naisella ollut huumorintajuiset vanhemmat tai mennyt "väärän" miehen kanssa naimisiin. Heh. :-D
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:59"]Aikuiset sisarukset joiden nimi on Lumikki ja Bambi (eivät ole lempinimiä). Sukunimi perus "Jokinen".
[/quote]
Hei mun setä on ollu noilla joulupukkina joskus vajaa 20 vuotta sitten :D Perheessä oli kuulemma kolmaskin lapsi jolla oli erikoinen nimi, tais olla poika :)
Paksua lapinmurretta solkkaava Elvis herätti hieman hilpeyttä jossain kuppilassa joskus. Isänsä oli kuulemma fani.
Hippipariskunnan pikkutytön etuniminä Pilvi Kukka taas aiheuttivat kovaa myötähäpeää, vaikka nimet sinänsä on ihan kauniita.
Sisarukset Kivi, Kuu ja Pilvi. Hampus, Pii-Sara, Unelma Sirpa-Leena. Sisarukset Kirsikka ja Persikkä. Sisarukset Anette ja Nanette (lempinimet ansku ja nansku), Sisarukset Sari, Jari, Kari ja Ari.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:55"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:51"]
Leikkipaikalla nainen huuteli noin 2v Tuulaa. Minulle Tuulasta tulee mieleen nelikymppinen nainen, joten olin melko yllättynyt j luulin ensin kuulevani väärin
[/quote]
Totta. Myönnettäköön, että tietyn aikakauden nimet: Pirjo, Pirkko,Sirkka, Ritva ym. ovat mielleyhtymiltään keski-ikäisten ja jo vanhempien nimiä, olisi erikoista kuulla pienellä lapsella.
[/quote]
Odota vain, ne tulevat viimeistään meidän lastenlasten lasten nimiksi :) Trendien terävimmässä kärjessä keikkuvien lastemme lapset voivat jo olla nimetty näillä 40-50-luvun suosikkinimillä.
On myös leveä keskitie todella yleisten ja tosi outojen nimien välillä...
Miksi antaa lapselle nimi joka on vaikea puheessa sanoa ja pitää vääntää joku kutsumanimi? Oman poikani nimessä on vain yksi tavu eikä silti tuota vaikeuksia.
Lapseni päiväkodissa oli poika nimeltään Leijonamieli. Ehkä vähän liiankin erikoinen, mutta omalla tavallaan hieno nimi :D Ei ainakaan löydy ihan jokaiselta saati sitten keneltäkään, joka kadulla vastaan kävelee.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:10"]http://yksinvaikkeikuitenkaankoskaanyksin.blogspot.fi/
Tämä jaksaa aina ihmetettää ja surettaa lasten puolesta. Lapset Ken, Barbie ja Daisy. Daisyn toinen nimi muistaakseni Fantasia.
[/quote]
Mikä siinä surettaa?