Miesystäväni elättää ex-vaimoaan
Miesystäväni ex-vaimo asuu heidän kolmen yhteisen lapsensa kanssa heidän puoliksi omistamassaan asunnossa. Ero on astunut voimaan mutta ositusta ei ole tehty. Nainen on matalapalkkainen ja hänellä ei ole näiden lasten kanssa varaa asua omillaan, joten mies antaa heidän asua kodissaan ja maksaa vielä osan kuluista.Asunnosta on velkaa, josta mies maksaa nyt vaan korkoja. Lisäksi maksaa elatusmaksut lapsista ja kahden lapsen kalliit harrastukset yksin sekä käyttää melkein kaiken vapaa-aikansa tähän harrastukseen. Auton korjaamiset ja katsastukset maksaa myös. Itse en tahdo millään hyväksyä tätä tilannetta, tässä on muidenkin pitänyt eron jälkeen elää omillaan eikä lapsen isän rahoilla. Tämä tekee sen, että lasten isä asuu yksiössä, jonne ei lapset mahdu, eikä rahat riitä isompaan asuntoon kyseisestä syystä. Myös meidän yhteenmuutto ja asunnon ostaminen tuntuu mahdottomalta. Tilanne voi kestää jopa 7 vuotta, jollei tämä lasten äiti muuta sitä ennen jonkun miehen kanssa yhteen. Sittenkun lapsista kaksi on muuttanut omilleen, on äidillä yhden lapsen kanssa varaa muuttaa pienempään asuntoon. Itse ajattelisin, että asuvat siinä, jos kerran muuta vaihtoehtoa ei ole, mutta naisen elättäminen otettaisi huomioon vaikka sitten asuntoa myydessä, jollei hän pysty siitä nimellistä vuokraa maksamaan. Lapsilisät kuitenkin laitetaan säästöön tulevaisuutta varten. Mitä meiltä olette asiasta? Mitä olen ihmisten kanssa puhunut, on kanta ollut se, että he eivät ainakaan exän rahoilla edes haluaisi elää.
Kommentit (82)
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 23:41"]
Jos yksiön vuokra on reilu 500 euroa, niin kyllähän tonnilla jo lainaa yhdessä lyhentää hyvinkin. Miksi kukaan ei kyseenalaista mihin exän rahat menee?
[/quote]
Epäilen, että exä lyhentää lainaa ja mies maksaa korot.
Kyllä tuossa ex-vaimo asuu ihan miehen siivellä. Se on hyvä ettei lasten elintaso laske, kun eroa tehdään mutta ilmeisesti ei ex-vaimonkaan elintaso saa laskea.
Asuminen maksaa aina ja tuossa kolmen kimpassa näyttää olevan se tilanne, että kaksi maksaa ja yksi nauttii.