Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystäväni elättää ex-vaimoaan

Vierailija
24.01.2015 |

Miesystäväni ex-vaimo asuu heidän kolmen yhteisen lapsensa kanssa heidän puoliksi omistamassaan asunnossa. Ero on astunut voimaan mutta ositusta ei ole tehty. Nainen on matalapalkkainen ja hänellä ei ole näiden lasten kanssa varaa asua omillaan, joten mies antaa heidän asua kodissaan ja maksaa vielä osan kuluista.Asunnosta on velkaa, josta mies maksaa nyt vaan korkoja. Lisäksi maksaa elatusmaksut lapsista ja kahden lapsen kalliit harrastukset yksin sekä käyttää melkein kaiken vapaa-aikansa tähän harrastukseen. Auton korjaamiset ja katsastukset maksaa myös. Itse en tahdo millään hyväksyä tätä tilannetta, tässä on muidenkin pitänyt eron jälkeen elää omillaan eikä lapsen isän rahoilla. Tämä tekee sen, että lasten isä asuu yksiössä, jonne ei lapset mahdu, eikä rahat riitä isompaan asuntoon kyseisestä syystä. Myös meidän yhteenmuutto ja asunnon ostaminen tuntuu mahdottomalta. Tilanne voi kestää jopa 7 vuotta, jollei tämä lasten äiti muuta sitä ennen jonkun miehen kanssa yhteen. Sittenkun lapsista kaksi on muuttanut omilleen, on äidillä yhden lapsen kanssa varaa muuttaa pienempään asuntoon. Itse ajattelisin, että asuvat siinä, jos kerran muuta vaihtoehtoa ei ole, mutta naisen elättäminen otettaisi huomioon vaikka sitten asuntoa myydessä, jollei hän pysty siitä nimellistä vuokraa maksamaan. Lapsilisät kuitenkin laitetaan säästöön tulevaisuutta varten. Mitä meiltä olette asiasta? Mitä olen ihmisten kanssa puhunut, on kanta ollut se, että he eivät ainakaan exän rahoilla edes haluaisi elää.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sekaantuisi tuohon mieheen. On niin kiinni entisessä perheessään ja tulee olemaankin. Hyvä mies exän kannalta, ei sinun.

Vierailija
2/82 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa huolehtia lapsistaan ja taata heille mukavat asuinolot ja harrastukset. Asia on täysin miehen ja ex-vaimon välinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

What number 2 said. Miehellä on vielä liian vahva henkinen side exään, olipa se sitten rakkautta tai syyllisyyttä. 

Vierailija
4/82 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:45"]

Mies haluaa huolehtia lapsistaan ja taata heille mukavat asuinolot ja harrastukset. Asia on täysin miehen ja ex-vaimon välinen.

[/quote]

Töstä tuli idea, että ex voisi muuttaa yksiöön ja te lasten kanssa siihen taloon? Pääsisitte muuttamaan yhteen ja lapsilla säilyisi vanha elintaso. Win-win!

Vierailija
5/82 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosta sulle mieheksi ole tossa elämäntilanteessa.Miehelle kyllä plussaa että haluaa kantaa vastuun lapsistaan.Sitä on helppo sanoa ettei exän raha kelpais ennenkun tosi paikka tulee eteen ja sulla on kolme lasta elätettävänä.Tietysti onhan meitä moneen junaan..

Vierailija
6/82 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee ihan oikein kun ajattelee asiat lasten kannalta parhain päin. Heidän ei tarvitse muuttaa kotoaan pois. Ei kyse ole exän elättämisestä. Teen itse ihan samoin. m46

Vierailija
7/82 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että mies hoitaa velvollisuutensa. Ymmärrän, jos sinua kuvio vituttaa, mutta eiköhän ole sinun asiasi sitten vetäytyä takavasemmalle. 

On varmasti hyvä lapsille, että voivat asua vanhassa kodissaan ja jos mies jätti perheensä sinun takiasi, niin ei ole mitenkään kohtuutonta kantaa taloudellista vastuuta muutenkin. Ja miksei mies viettäisi aikaansa lasten harrastuksissa kuten ennenkin? Sinunko takiasi? 

Ja ehkäpä sille eksällekään tilanne ei ole ideaali, mutta on varmasit kaikkien etu, että joku pysyvyys lapsilla on, joten joustavuutta tarvitaan. 

Ihana kuulla, että on kerrankin etäisä, joka ei livahda "uutta elämää rakentamaan" heti, kun vanhan kodin ovi on suljettu, vaan jää oikeasti sitä arkea pyörittämään lasten äidin rinnalla, vaikka parisuhde onkin ohi. 

Vierailija
8/82 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vinkistä, mutta suurin ongelma väärä paikkakunta..en halua omaa lastani repiä täältä ja asunto olisi jo liian pieni, jos kaikki lapset asuisivat saman katon alla. Helpompi olisi miehen muuttaa tänne.

Vierailija
9/82 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun on pakko sen miehen kanssa muuttaa yhteen? Onko seurustelu paha juttu?

Mun mielestä seurustelu on alaikäisten eronneille vanhemmille ainoa vaihtoehto, jos haluaa säilyttää lapsiinsa järkevät välit.

Miesystäväsihän olis pyhimys, jos sellaiseen uskoisin. Kerrankin mies lastensa asialla.

Vierailija
10/82 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syy heidän eroonsa, kyllä se oli joku ihan muu jo minua ennen.

Vierailija
11/82 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kunpa kaltaisiasi olisi enemmänkin. Minun eksäni häippäsi uuden naisen kanssa rakentamaan uutta elämää, maksaa minimin ja jätti niin käytännön kuin talouden yksin minun hoidettavakseni. Autonkin vei ja asuntolainan jätti yksin maksettavakseni. 

Ja mnähän sitten käyn töissä ja pyöritän arjen. Onneksi on anoppi ja miehen sisko, jotka auttavat, niin että saan painettua pitkää päivää. 

Eli kyllä arvotsan tätä miestä, mutta ymmärräns sinuakin ap. Itse en siksi perheenisään sotkeentuisikaan. En voisi arvostaa miestä, joka ei pyörittäisi arkea täysipainoisesti, mutta toisaalta en kestäisi olla sivuosassakaan. Onneks tässä mun tilanteessa ei ole aikaakaan millekään miehille, joten näillä mennään. :/

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:57"]

Mies tekee ihan oikein kun ajattelee asiat lasten kannalta parhain päin. Heidän ei tarvitse muuttaa kotoaan pois. Ei kyse ole exän elättämisestä. Teen itse ihan samoin. m46

[/quote]

Vierailija
12/82 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle on tärkeää lapset ja haluaa lasten pysyvän kodissaan. Mitä pahaa siinä on?????

Vierailija
13/82 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko ylpeä miehestäsi jos heittäisi lapset pihalle. Eli lasten pitäsi jättää tärkeät harrastuksensa, vaihtaa koulua ja muuttaa johonkin huonomaineiseen lähiöön??

Miehesikin on kai ne kaikki kolme lasta halunnut täysin tietoisena siitä että lasten äidin tulotovat pienemmät kuin omansa. Eli miehellä on oikeus vetäytyä vastuusta kun eroaa??? Ei tarvitse enää vastata lasten elatuksesta siinä määrin kuin ennen?

Jos vielä on sovittu ettäex vaimo on sitten omillaan kun vain yksi lapsi on enää kotona niin kuulostaa ihan järkevältä ja kohtuulliselat lasten kannalta.

Vierailija
14/82 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei seurustelukaan ole mahdoton asia ja siihen se varmaan jääkin. Mielenkiintoinen on vaan tilanne, kun reilun vuoden päästä alan tekemään asuntokauppoja. Onko sekään oikein, että maksan pitkän sentin siitä yksin ja sitten mies rahtaa lapsikatraansa sinne, kun ei omassa kämpässään mahdu niitä majoittamaan. Tämän 1,5 vuoden aikana mun mökkini on ollut ainoa paikka, missä ollaan voitu olla koko porukka. Siinä ei ongelmaa,koska siellä asumiskulut pienet, oli ihmisiä yksi tai viisi, mutta omassa alkaa jo näkymään sähkön ja vedenkulutuksessa.

Vierailija
15/82 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, niinhän se aina. Oli minunkin miehelläni. Ihan tyytyväisinä peruslapsiperhe-elämää eleltiin, kunnes sitten harrastuspiireistä kuvioon ilmestyi "mukava" nainen. Sittenpä muutuinkin hirviöksi ja kaikki mitä meillä oli niin ihan paskaksi. Mies hyppäsi samoin tein suhteeseen tämän uuden naisensa kanssa ja juu, ei hänellä ollut mitään tekemistä tämän meidän jutun kanssa. Kekkas vain yhtäkkiä, minkä kamalan virheen oli tehnyt, kun mun kanssani yksiin eksyi ja ihan sitten sattumalta tämä ihana unelmien nainen (jolla ei siis ollut mitään tekemistä minkään kanssa) käsinkynkkkään samaan saumaan ilmestyi. Jep. 

Eli annan kuin arvaan: Mies on kertonut, kuinka kamalan kurjaa eksän kanssa kaikki oli, kun tämä oli tommonen ja semmonen jne. jne. Naivihko ihminen nuo jutut uskoo. Fiksumpi tajuaa vältellä, kun tietää, että on seuraava haukuttava sitten kun juttu alkaa näyttää hiipumisen merkkejä. 

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 23:01"]

[/quote]

Vierailija
16/82 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 23:02"]

Oi kunpa kaltaisiasi olisi enemmänkin. Minun eksäni häippäsi uuden naisen kanssa rakentamaan uutta elämää, maksaa minimin ja jätti niin käytännön kuin talouden yksin minun hoidettavakseni. Autonkin vei ja asuntolainan jätti yksin maksettavakseni. 

Ja mnähän sitten käyn töissä ja pyöritän arjen. Onneksi on anoppi ja miehen sisko, jotka auttavat, niin että saan painettua pitkää päivää. 

Eli kyllä arvotsan tätä miestä, mutta ymmärräns sinuakin ap. Itse en siksi perheenisään sotkeentuisikaan. En voisi arvostaa miestä, joka ei pyörittäisi arkea täysipainoisesti, mutta toisaalta en kestäisi olla sivuosassakaan. Onneks tässä mun tilanteessa ei ole aikaakaan millekään miehille, joten näillä mennään. :/

[/quote]

[/quote]

Siis miten niin et osaisi arvostaa? Etkö juuri tuossa sano, että tuollainen lasten etua ajatteleva mies on kunnioitettava? Eihän se arvostus voi siitä riippua, kuinka paljon hän on SINUUN rahaa laittamassa.

Vierailija
17/82 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun sori, miehellä oli siis joku hoito jo ennen sinua. Ok. 

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 23:01"]

[/quote]

Vierailija
18/82 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 23:09"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 23:02"]

[/quote]

[/quote]

Siis miten niin et osaisi arvostaa? Etkö juuri tuossa sano, että tuollainen lasten etua ajatteleva mies on kunnioitettava? Eihän se arvostus voi siitä riippua, kuinka paljon hän on SINUUN rahaa laittamassa.

[/quote]

Siis sanoin, että en arvostaisi miestä, joka ei pyörittäisi lastensa arkea eksänsä kanssa tasapainoisesti. Mutta koska en kestäisi olla sivuosassakaan miehen elämässä, niin ainoa vaihtoehto on olla sekaantumatta perheenisiin laisinkaan, koska hyvää tilannetta ei ole. 

Vierailija
19/82 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veljelläni on vastaava tilanne, omistavat okt puoliksi, ovat eronneet jo vuosia sitten, siis vaimostaan, mutta ei lapsistaan. Ja veljelleni on ollut aina tärkeää säilyttää lapsilla sama elintaso mitä ennen eroa on ollut ja tilannetta katsotaan kun nuorin täyttää 18-vuotta, mutta sitä ennen se on lasten koti.  Ja totta kait hän maksaa omaisuudestaan puolet kuluista.

En näe tuossa mitään väärää, sehän on heidän yhteinen päätös ja sopimus, johon ulkopuolisella ei luulisi olevan mitään sanomista.

Vierailija
20/82 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA:ssa joissakin osavaltioissa ihan normaali käytäntö. Ex varmaan kasvattanut lapsia ja ehkä  luopunut omasta urasta. Lisäksi rahat ovat selvästi lähinnä lapsia varten. Olisit sinäkin valinnut 1 kierroksella paremmin, niin ei tarvitsisi ottaa miestä, jonka mukana ei tule vain lapset vaan myös ex. Lapset ovat miehelle etusijalla niin kuin kuuluukin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme