Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on kasvoissa luomi. Se ei ole koskaan itseäni

Vierailija
24.01.2015 |

häirinnyt, vaikka onkin ulkoneva ikään kuin ruskea pullukka näppylä. Väri on kuitenkin aika vaalea ja kun puuteroin kasvojani sekin hiukan häviää. En ole koskaaan saanut kuulla siitä kommentteja mutta nyt kun olen lukenut "ensi treffit alttarilla" ketjua, on mulle tullut kauhea olo. Kattooko kaikki ihmiset mun naamaani järkyttyen ja inhoten? Jääkö niille mieleen vain mun luomeni? Mulle on tullut pakkoajatus luomen poistosta. Pelottaa vain, jos siitä jääkin iso arpi tai haava kasvattaa arpikudosta. Ja sitten kadun koko poistoa, mutta tää asia tulee mun uniinkin.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:47"]

Pakko heittää eriävä mielipide luomien ihailijoiden sekaan: En tykkää yhtään. Ei se näytä korulta, iso ruskea luomi kasvoilla, kaikkea muuta. Jos itselläni olisi niin leikkauttaisin heti pois. Se on ruma ja sen lisäksi ihosyöpäriski kasvaa kun luomi näkyvällä paikkaa. Nykyään ne arvet ri todellakaan niin isoja ole, että niiden pelossa kannattaa jättää leikkaamatta.

[/quote]

No jotkut haluaa näyttää samalta kuin kauneusihanteiden massa, toiset ottaa kulmakoruja, joillakin on kulmakoru luonnostaan...:)

Vierailija
22/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli isohko, oikein kunnollaan kohollaan oleva luomi poskessa, sellainen ällöttävä ruskea. Poistatin sen ihan terveyskeskuksessa, erikoistuvalla lääkärillä. Lääkäri teki tosi siistiä jälkeä ja arpi, joka jäi, on tosi kapea, pieni ja huomaamaton. Ihan kuin pieni viiva. (Sen näkee vain jos katsoo ihan parin sentin päästä). 

Lääkäri pelotteli minua, että arpi saattaa olla tosi iso ja ruma (sanoin lääkärille, että kun luomi on niin kamalan ruma). Sanoin hänelle, että pidän kyllä enemmän siitä isostakin arvesta kuin isosta luomesta. Mutta ei tosiaan jäänyt isoa arpea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:51"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:29"]

Iso luomi on hyvä poistaa kasvoista melonoomariskin vuoksi, mutta jos poistat luomen, tee se yksityisellä esim. laserilla, niin ei jää isoa jälkeä.

[/quote]

Nimenomaan ei laskerilla luomien poistoa koska kaikkien luomien pitäisi mennä patologin tutkittavaksi, että ovatko hyvä-vai pahalaatuisia.

[/quote]

No on se tutkiminen aika turhaa jos on ollut esim. 20 vuotta samanlaisena pysynyt rasvaluomi. Lääkäri kyllä kertoo onko syytä tutkia vai ei, useimmiten ei jos poistoon tullaan vain kosmeettisista syistä, eikä siksi että luomi on esim. muuttanut muotoaan/väriään.

Vierailija
24/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sanaa: Cindy Crawford. Googlaa, jos nimi ei sano mitään. Yksi maailman kauneimmista naisista.

[/quote]

Marilyn Monroella myöskin kauneuspilkku. 

Vierailija
25/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso luomi on hyvä poistaa kasvoista melonoomariskin vuoksi, mutta jos poistat luomen, tee se yksityisellä esim. laserilla, niin ei jää isoa jälkeä.

[/quote]

Nimenomaan ei laskerilla luomien poistoa koska kaikkien luomien pitäisi mennä patologin tutkittavaksi, että ovatko hyvä-vai pahalaatuisia.

[/quote]

Turha alapeukuttaa faktaa.

Vierailija
26/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kaksi ihonväristä kohollaan olevaa luomea. Ei ole mua itseäni mitenkään haitanneet, enkä koskaan ole niistä mitään kommenttiakaan saanut. Mut hui jos jotain syöpäriskiä on, mihin se perustuu?

Vierailija
27/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:47"]

Pakko heittää eriävä mielipide luomien ihailijoiden sekaan: En tykkää yhtään. Ei se näytä korulta, iso ruskea luomi kasvoilla, kaikkea muuta. Jos itselläni olisi niin leikkauttaisin heti pois. Se on ruma ja sen lisäksi ihosyöpäriski kasvaa kun luomi näkyvällä paikkaa. Nykyään ne arvet ri todellakaan niin isoja ole, että niiden pelossa kannattaa jättää leikkaamatta.

[/quote]

No jotkut haluaa näyttää samalta kuin kauneusihanteiden massa, toiset ottaa kulmakoruja, joillakin on kulmakoru luonnostaan...:)
[/quote]
Kukaan ei valitsisi kasvoille ruskeaa korua, johon pahimmassa tapauksessa kasvaa karvaa.

Vierailija
28/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä tulosruudun Heidi Suomi kaunistui vain entisestään poistettuaan luomen kasvoistaan. Tästä on useampi vuosi aikaa, muistaako joku?

Vierailija
29/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa yhtään, päinvastoin. Sellaiset ovat persoonallisia, kiinnostavia piirteitä. Vähän kuin pisamat.

Vierailija
30/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:00"]Mullakin kaksi ihonväristä kohollaan olevaa luomea. Ei ole mua itseäni mitenkään haitanneet, enkä koskaan ole niistä mitään kommenttiakaan saanut. Mut hui jos jotain syöpäriskiä on, mihin se perustuu?
[/quote]
Aurinko lisää ihosyöpäriskiä, luomia ei olisi syytä altistaa auringonvalolle varsinkaan ja kasvoillahan ne altistuvat jatkuvasti. Esim tähän. Ja on ne oikeasti myös suurimman osan mielestä rumia.

Vierailija
31/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneuspilkku on eri asia kuin iso tumma pyöreä luomi. Luomi on kaunis jos se on pieni, tumma ja melko lähellä huulia.

Vierailija
32/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:02"]

Mua ei haittaa yhtään, päinvastoin. Sellaiset ovat persoonallisia, kiinnostavia piirteitä. Vähän kuin pisamat.

[/quote]

Sillä erotuksella, että pisamat on kauniita ja söpöjä, luomet rumia ja ällöttäviä.

Vierailija
33/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noita-akan luomia tulee kasvoihin, heti lähtevät poistoon itselläni. V-M Loirilla näkyy koko naama olevan täynnä noita mollukoita.

Vierailija
34/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ylähuulen päällä luomi. En itse kiinnitä siihen huomiota, mutta voi olla, että muut kiinnittävät. Lapset usein kysyvät, että mikä tuo on.
En ole ajatellut, että se olisi erityisen ruma. Onko se?

Vierailija
35/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:47"] Pakko heittää eriävä mielipide luomien ihailijoiden sekaan: En tykkää yhtään. Ei se näytä korulta, iso ruskea luomi kasvoilla, kaikkea muuta. Jos itselläni olisi niin leikkauttaisin heti pois. Se on ruma ja sen lisäksi ihosyöpäriski kasvaa kun luomi näkyvällä paikkaa. Nykyään ne arvet ri todellakaan niin isoja ole, että niiden pelossa kannattaa jättää leikkaamatta. [/quote] No jotkut haluaa näyttää samalta kuin kauneusihanteiden massa, toiset ottaa kulmakoruja, joillakin on kulmakoru luonnostaan...:) [/quote] Kukaan ei valitsisi kasvoille ruskeaa korua, johon pahimmassa tapauksessa kasvaa karvaa.

[/quote]

No eipä kasva karvaa, ja minusta se on nätti ja mua ei sun mielipide kiinnosta enkä sen takia mene arpeuttamaan kasvojani.

Vierailija
36/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä Poista ton plastiikkakirurgilla 3 luomea kasvoista. Huomaamaton arpi jäi yhdestä, kahdesta ei oikein mitään.

Vierailija
37/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:04"]Mullakin on ylähuulen päällä luomi. En itse kiinnitä siihen huomiota, mutta voi olla, että muut kiinnittävät. Lapset usein kysyvät, että mikä tuo on.
En ole ajatellut, että se olisi erityisen ruma. Onko se?
[/quote]
Jos se on koholla, niin minun mielestäni se on ruma.

Vierailija
38/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:59"]

[/quote]

[/quote]

Turha alapeukuttaa faktaa.

[/quote]

Ei todellakaan ole faktaa kirjoittamasi. Mulle nimenomaan ihotautilääkäri sanoi että mm. rasvaluomien tutkituttaminen on turhaa.

Yksityiset saattaa toki RAHASTAA sillä että kaikki mitättömätkin luomet laitetaan patologille.

Vierailija
39/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli poskessa luomi, joka tupsahti siihen ihan ykskaks ja rupesi pelottamaan (olin ihan varma, että siinä muhii joku kamala ihosyöpä) Kävin näyttämässä sitä lääkärille, joka otti koepalan ja jäädytti sen. Eikä jäänyt minkäänlaista arpea. Samalla tarkisti kaikki mun luomet, joita on paljon. Tämä kaikki kunnallisella puolella.

Vierailija
40/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:47"] Pakko heittää eriävä mielipide luomien ihailijoiden sekaan: En tykkää yhtään. Ei se näytä korulta, iso ruskea luomi kasvoilla, kaikkea muuta. Jos itselläni olisi niin leikkauttaisin heti pois. Se on ruma ja sen lisäksi ihosyöpäriski kasvaa kun luomi näkyvällä paikkaa. Nykyään ne arvet ri todellakaan niin isoja ole, että niiden pelossa kannattaa jättää leikkaamatta. [/quote] No jotkut haluaa näyttää samalta kuin kauneusihanteiden massa, toiset ottaa kulmakoruja, joillakin on kulmakoru luonnostaan...:) [/quote] Kukaan ei valitsisi kasvoille ruskeaa korua, johon pahimmassa tapauksessa kasvaa karvaa.

[/quote]

No eipä kasva karvaa, ja minusta se on nätti ja mua ei sun mielipide kiinnosta enkä sen takia mene arpeuttamaan kasvojani.
[/quote]
Jos ei vielä kasvamaan, iän myötä se kyllä rupeaa senkin tekemään. Ja jos ei kiinnosta, miksi kommentoit? Itse en kattelis kasvoillani isoa luomea, melanooman pelossa ja esteettisyyden vuoksi. Sinä saat tehdä toisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä