Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on kasvoissa luomi. Se ei ole koskaan itseäni

Vierailija
24.01.2015 |

häirinnyt, vaikka onkin ulkoneva ikään kuin ruskea pullukka näppylä. Väri on kuitenkin aika vaalea ja kun puuteroin kasvojani sekin hiukan häviää. En ole koskaaan saanut kuulla siitä kommentteja mutta nyt kun olen lukenut "ensi treffit alttarilla" ketjua, on mulle tullut kauhea olo. Kattooko kaikki ihmiset mun naamaani järkyttyen ja inhoten? Jääkö niille mieleen vain mun luomeni? Mulle on tullut pakkoajatus luomen poistosta. Pelottaa vain, jos siitä jääkin iso arpi tai haava kasvattaa arpikudosta. Ja sitten kadun koko poistoa, mutta tää asia tulee mun uniinkin.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö "kauneuspilkkujen" historian? Niillä peiteltiin paiseita ja näppyjä naamasta kun ei peseydytty, vaan parfyymeillä peitettiin pahat hajut... Eli likaista oli, ja siihen päälle meikkiä, ei ihme että tuli näppyjä ja paiseita.

Vierailija
42/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen saa aggressioita toisten luomista, niin epäilisin mt-ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:04"]Mullakin on ylähuulen päällä luomi. En itse kiinnitä siihen huomiota, mutta voi olla, että muut kiinnittävät. Lapset usein kysyvät, että mikä tuo on.
En ole ajatellut, että se olisi erityisen ruma. Onko se?
[/quote]
Jos se on koholla, niin minun mielestäni se on ruma.
[/quote]
No onhan se vähän koholla. :(
Mutta ei ole kovin iso. Pelastaako se mitään? Pitääkö munkin kehittää pakkomielle luomesta? :)

Vierailija
44/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:29"]

Kaksi sanaa: Cindy Crawford. Googlaa, jos nimi ei sano mitään. Yksi maailman kauneimmista naisista.

[/quote]

Kaksi sanaa: Ei pahalla. Cindy Crawfordin luomi on ihan eri kokoluokkaa, mitä tämän hääsarjan Pian. Hänen luomi  taitaa olla halkaisijaltaan 1,5 cm, ulkoneva ja tummanruskea. Pia on muuten kaunis nainen, mutta luomi on oikeasti häiritsevän näköinen.

Vierailija
45/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:08"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:00"] [quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:47"] Pakko heittää eriävä mielipide luomien ihailijoiden sekaan: En tykkää yhtään. Ei se näytä korulta, iso ruskea luomi kasvoilla, kaikkea muuta. Jos itselläni olisi niin leikkauttaisin heti pois. Se on ruma ja sen lisäksi ihosyöpäriski kasvaa kun luomi näkyvällä paikkaa. Nykyään ne arvet ri todellakaan niin isoja ole, että niiden pelossa kannattaa jättää leikkaamatta. [/quote] No jotkut haluaa näyttää samalta kuin kauneusihanteiden massa, toiset ottaa kulmakoruja, joillakin on kulmakoru luonnostaan...:) [/quote] Kukaan ei valitsisi kasvoille ruskeaa korua, johon pahimmassa tapauksessa kasvaa karvaa. [/quote] No eipä kasva karvaa, ja minusta se on nätti ja mua ei sun mielipide kiinnosta enkä sen takia mene arpeuttamaan kasvojani. [/quote] Jos ei vielä kasvamaan, iän myötä se kyllä rupeaa senkin tekemään. Ja jos ei kiinnosta, miksi kommentoit? Itse en kattelis kasvoillani isoa luomea, melanooman pelossa ja esteettisyyden vuoksi. Sinä saat tehdä toisin.

[/quote]

Kommentoin tuodakseni ketjuun muutakin näkökulmaa kuin tuon sun näkökulmasi

Vierailija
46/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa pääsee poistattamaan luomet yksityiselle ainakin puolet halvemmalla kuin Suomessa. Ei niitä luomia aina kannata poistaa. Itselläni oli iso rasvaluomi leuassa ja harmittaa, etten poistanut sitä aiemmin.

Vierailija
47/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

I

Vierailija
48/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sanaa: Cindy Crawford. Googlaa, jos nimi ei sano mitään. Yksi maailman kauneimmista naisista.

[/quote]

No ei oo kyllä kasvoiltaan kaunis. En nää siinä naamassa, kun vaan sen karseen luomen.

Vierailija
49/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:33"]Juuri kohollaan oleva on helppo poistaa! Itse poistatin radioaaltokirurgialla 4 pientä luomea kasvoista. Ei jäänyt arpia. Ei sattunut, mitä nyt puudutuspiikit tuntui vähän inhottavalta. Sama kun hammaslääkärin piikki. Poista ihmeessä luomi, jos se häiritsee. Tosi nopea ja pieni toimenpide, eikä maksakaan kuin muutaman satasen. Suosittelen!
[/quote]mulla ei maksanut mitään. Kunnallisesti poistettiin kun sanoin että häiritsee minua koska vaikuttaa ulkonäköön. Toimenpide kasvoihin tehtiin laserilla. Äärimmäisen kivuliasta. En esim. Pystynyt kivulta ajamaan autoa sen jälkeen. Kivun takia silmiin tuli kyyneleitä (ei itkua) niinnpaljon etten nähnyt ajaa. Mut mitään arpea tms. Ei jöönyt. Ulkoneva luomi.

Vierailija
50/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ja poistatin. Plastiikkakirurgi leikkasi ja kyllä kannatti maksaa vähän enemmän: arpi on lähes huomaamaton. Samalla käynnillä poistatin myös vähemmän näkyvillä olleita mutta ärsyttäneitä luomia, niin ei tullut suhteessa niin kalliiksi.

Vierailija
51/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:59"]

[/quote]

Marilyn Monroella myöskin kauneuspilkku. 

[/quote]

Kauneuspilkkua ja isoa ruskeaa ulkonevaa luomea ei voi verrata toisiinsa.

Vierailija
52/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:04"]Mullakin on ylähuulen päällä luomi. En itse kiinnitä siihen huomiota, mutta voi olla, että muut kiinnittävät. Lapset usein kysyvät, että mikä tuo on.
[/quote]
[/quote]
Mutta ei ole kovin iso. Pelastaako se mitään? Pitääkö munkin kehittää pakkomielle luomesta? :)
[/quote]
Jos sinua ei haittaa, niin mitäväliä muiden mielipiteillä on? Mua haittaisi, enkä tykkää isoista luomista varsinkin jos ovat koholla. Kasvojen alueella en kyllä edes pienistä, jos ovat koholla.

Vierailija
53/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:16"]

Virossa pääsee poistattamaan luomet yksityiselle ainakin puolet halvemmalla kuin Suomessa. Ei niitä luomia aina kannata poistaa. Itselläni oli iso rasvaluomi leuassa ja harmittaa, etten poistanut sitä aiemmin.

[/quote]

Eikö se lähde rapsuttamalla pois? Itse ainakin poistin poskesta viime kesänä rasvaluomen, joka irtosi palasina, kun alun sain siitä repäistyä. Ei jäänyt mitään jälkeäkään.

Vierailija
54/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:17"]

Mulla oli ja poistatin. Plastiikkakirurgi leikkasi ja kyllä kannatti maksaa vähän enemmän: arpi on lähes huomaamaton. Samalla käynnillä poistatin myös vähemmän näkyvillä olleita mutta ärsyttäneitä luomia, niin ei tullut suhteessa niin kalliiksi.

[/quote]

Kuinka plajon tuli maksamaan? Mulla on nyt neljä luomea kasvoissa, jotka ehdottomasti haluan pois.

Vierailija
55/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:04"]Mullakin on ylähuulen päällä luomi. En itse kiinnitä siihen huomiota, mutta voi olla, että muut kiinnittävät. Lapset usein kysyvät, että mikä tuo on.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jos sinua ei haittaa, niin mitäväliä muiden mielipiteillä on? Mua haittaisi, enkä tykkää isoista luomista varsinkin jos ovat koholla. Kasvojen alueella en kyllä edes pienistä, jos ovat koholla.
[/quote]
No eihän se haittaa, kun en itse sitä näe. Mutta just tuo mistä aloittajakin sanoi: jos muut ihmiset katsovat vain sitä luomea ja ajattelevat miten ällöttävä se on.

Vierailija
56/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettamalla löytyy hinnat!

Vierailija
57/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:33"]Juuri kohollaan oleva on helppo poistaa! Itse poistatin radioaaltokirurgialla 4 pientä luomea kasvoista. Ei jäänyt arpia. Ei sattunut, mitä nyt puudutuspiikit tuntui vähän inhottavalta. Sama kun hammaslääkärin piikki. Poista ihmeessä luomi, jos se häiritsee. Tosi nopea ja pieni toimenpide, eikä maksakaan kuin muutaman satasen. Suosittelen!
[/quote]mulla ei maksanut mitään. Kunnallisesti poistettiin kun sanoin että häiritsee minua koska vaikuttaa ulkonäköön. Toimenpide kasvoihin tehtiin laserilla. Äärimmäisen kivuliasta. En esim. Pystynyt kivulta ajamaan autoa sen jälkeen. Kivun takia silmiin tuli kyyneleitä (ei itkua) niinnpaljon etten nähnyt ajaa. Mut mitään arpea tms. Ei jöönyt. Ulkoneva luomi.
[/quote]

Miksi luomea ei puudutettu? Kun minulta poistettiin luomi, vain puudutuspiikki tuntui ja sitten ei tuntunut mitään.

Vierailija
58/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain luomet haittaa, joitain ei. Luomienkin näkemiseen tottuu, joten sekin vaikuttaa suhtautumiseen. Luomet on mun mielestä aina rumia. Minä olen poistattanut luomia ihan esteettisistä syistä (myös kasvoista), ja olen kyllä huomattavasti paljon paremman näköinen ilman ulkonevaa luomea kasvoissani. 

Joillain on tietenkin taipumusta arpien liikakasvuun, mutta jos on osaava plastiikkakirurgi, joka poistaa luomen potilaalle ja luomelle parhaiten soveltuvalla tavalla, minimoidaan arpeutumisriskit. Älkää siis turhaan pelotelko luomien poistattamista harkitsevia. Ja lääkäri osaa kyllä yleensä arvioida, tarvitseeko luomea lähettää patologille.

Minä otin mieluummin hyvin huomaamattoman jäljen kuin luomen. Arvetkin on mun mielestä nätimpiä kuin luomet, luomissa ei ole koskaan mitään kiehtovaa eikä hienoa. Ne eivät todellakaan ole mitään kauneuspisteitä tai koruja. Ja ne tosiaan usein kasvavat iän myötä, ja niissä voi myös kasvaa karvaa. Hyi.

Ja huvittavaa, että tällaiseen ketjuun vedetään jotkut Cindyt ja Marilynit esimerkeiksi. Varsinkin Crawford on aivan upea kaunotar, joten tavistallukan on ihan turha verrata omaa luominaamaansa häneen. Ja nekin ihmiset, jotka ovat tosi kauniita luomineen kaikkineen, olisivat kauniimpia ilman niitä luomia.

Vierailija
59/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:04"]Mullakin on ylähuulen päällä luomi. En itse kiinnitä siihen huomiota, mutta voi olla, että muut kiinnittävät. Lapset usein kysyvät, että mikä tuo on.
[/quote]

Lataapa kuva niin vastaan. ( ei ole)

Vierailija
60/90 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:23"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:04"]Mullakin on ylähuulen päällä luomi. En itse kiinnitä siihen huomiota, mutta voi olla, että muut kiinnittävät. Lapset usein kysyvät, että mikä tuo on. En ole ajatellut, että se olisi erityisen ruma. Onko se? [/quote] Jos se on koholla, niin minun mielestäni se on ruma. [/quote] No onhan se vähän koholla. :( Mutta ei ole kovin iso. Pelastaako se mitään? Pitääkö munkin kehittää pakkomielle luomesta? :) [/quote] Jos sinua ei haittaa, niin mitäväliä muiden mielipiteillä on? Mua haittaisi, enkä tykkää isoista luomista varsinkin jos ovat koholla. Kasvojen alueella en kyllä edes pienistä, jos ovat koholla. [/quote] No eihän se haittaa, kun en itse sitä näe. Mutta just tuo mistä aloittajakin sanoi: jos muut ihmiset katsovat vain sitä luomea ja ajattelevat miten ällöttävä se on.

[/quote]

Et nää itse sitä luomea? Etkö katso koskaan peiliin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan