Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämäni ensimmäinen epilepsiakohtaus

Vierailija
09.11.2021 |

Mies ainakin säikähti, on koko päivän hokenut, että elä enää ikinä kuole noin. Harrastettiin aamulla seksiä, minä ratsastin. Yhtäkkiä olin lyyhistynyt miehen päälle. Silmät oli auki, mutta olin tajuton, suu vääntyi irvistykseen ja suusta tuli vaahtoa. Vissiin olin myös purrut kieleeni ihan huolella, ainakin kielessä jumalaton vekki ettei kärsi edes syödä. Kun heräsin niin olin ihan taju kankaalla, en edes muistanut että oltiin harrastettu seksiä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti jää siihen.

Jos ei jää, seuraavasta saat melko varmasti lääkityksen.

Yksittäinen epileptinen kohtaus voi tulla kelle vaan, joten yhdestä harvemmin aloitetaan lääkitystä.

No ei tule 'kelle vaan', jotain aivoperäistä vikaa on, eli tutkimuksiin!!

Seuraava voi olla kohtalokas jos tuleekin autolla ajaessa, portaissa, uidessa, tms

"Jokainen ihminen voi periaatteessa saada epileptisen kohtauksen, mutta kynnys kohtauksen syntyyn vaihtelee suuresti eri ihmisillä. Arviolta 8–10 % ihmisistä saa elämänsä aikana ainakin yhden epileptisen kohtauksen, mutta yli puolet heistä ei koskaan saa epilepsiadiagnoosia. Epilepsiaa sairastaa vajaa prosentti suomalaisista."

Lähde: Terveyskirjasto

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00012

Veikkaan, että toi 8-10% kohtauksista ilman epilepsiadiagnoosia tulee siitä, kun on olemassa myös viinakramppi.

Veikkaan ettet tiedä mistä puhut

Vierailija
22/26 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin! Pitää selvittää onko taustalla jotain muutakin, kuten aivokasvainta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen tajuttomuus- ja kouristuskohtaus voi tulla kenelle tahansa runsaan alkoholinkäytön ja valvomisen johdosta.

Syy on kuitenkin aina selvitettävä, eli lääkäriin.

Vierailija
24/26 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikn kyllä pitää mennä ha toivoa, ettei käy kuin mulle kun sain aivoverenkiertohäiriön. Verenpainelääkeresepti kiuraan, eikä mitään jatkotutkimuksia. Ei siis mitään tutkimuksia edes sillä ainoalla käynnillä, jolla lääkäri totesi tapahtuneen.. Mutta myöskään verenpainetta ei seurata. Resepti vain uusitaan kannassa.

Vierailija
25/26 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko epilepsia periytyvä sairaus? Isällä on epilepsia. Minulla jo lapsena tutkittiin epilepsiaa poissaolokohtauksien takia ja Aivosähkökäyrässä oli löydöksiä, mutta ei mitään jatkohoitoa.

Ap

Miten tää sitten muka oli elämäsi ensimmäinen kohtaus?

No minä miellän tämän ensimmäiseksi kohtaukseksi, koska poissaolokohtaukset ei ainakaan tuntunut niin vakavilta. No, olin silloin lapsi.

Ap

Vierailija
26/26 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kun on niin ylipainoinen että vähäinenkin rasitus aiheuttaa kohtauksen.

Miehesikään ei vaikuta välkyltä kun pyysi ettet enää kuolisi noin.

No ei olla ylipainoisia. En minä eikä mies.

En miehesi painosta puhunutkaan. Onko aivovammataustaa? Miksi miehesi luuli että kuolit?

No, grand mal- kohtaus kyllä näyttää siltä, että kuolee tuo...

Mikä on grand mal - kohtaus?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme