Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lokakuun vauvasta haaveilevat

24.01.2015 |

Päätin aloittaa uuden keskustelun kun niin siinä kävi että kp vaihtui eilen kp1.

Nyt haaveillaan siis lokakuisesta vauvasta.

Prinressa kp1/29-31 yk4

Kommentit (79)

1/79 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana ollaan! Mun LA menee tosin marraskuun alkupäiviin, mut ei se varmaan oo niin justiinsa! :)

Mehän ollaan Prinressa nyt ihan samoissa oikeastaan, kun kierron pituuskin on suht sama. Kiva mennä näinkin yhtä matkaa jonkun kanssa, hyvä vertailla sitten. :)

Olin eilen ihan rikki, kun menkat alkoi. Tuntui, ettei miestä liiemmin liikuttanut, kun ei edes lohduttanut. Sitä vaan ärsytti mun apeus ja mua ärsytti sen ei-surullisuus. "Ei sitä nyt kannata murehti. Nyt yritetään uudestaan. Ei tässä ole mitään takuita, että heti onnistuu." No shit, Sherlock!! Meinasin hakata sen.

Prinressa kp 2 / 29-31, yk 4

Purr kp 2 / 31-34 yk 3

Mulla tuli listaan nyt noi isot välit, kun kännykällä en saa muuten. Seuraava päivittäjä korjatkoon. :)

2/79 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa mullakin mennä marraskuun alkupäiville LA jos tärppää tässä kierossa. Noh oon nyt kuitenkin täällä lokakuisissa jännäilemässä.

Täytyy varmaan ruveta juomaanngreippimehua yms. Jos vaikka auttais.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/79 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyisin mielelläni joukkoon, itsellä kp17  ja yk1 :)

4/79 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkenus kp17 / 28-31  ja yk 1

5/79 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maikuli kp 22/26-27 yk 5 ja perus tuntemukset niinku menkat alkas =(

6/79 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaudun keskusteluun mukaan ja mukavaa on saada jakaa tuntemuksiaan samassa tilanteessa olevien kanssa, kun ei näitä asioita halua julkisesti toitottaa :)

Itselläni siis todettu PCO 1.5 vuotta sitten ja nyt menossa ensimmäinen kierto teroluteilla ja clomifenilla. Tikutin oviksen eilen ja hauskinta osuuttakin ollaan harjoitettu miehen kanssa. Nyt menossa kp12. Kierron pituudesta en osaa sanoa,sillä kuukautiset ovat jääneet tulematta melko kauan. Tässä kierrossa tuli muutaman päivän ajan niukkaa vuotoa kaksinkertaisen terolut annoksen ansiosta.

Nyt tuntuu ihme vihlaisuja kohdun pohjassa sekä häpyluissa. Ja yhdyn kyllä niin monen muun ajatukseen siitä,että mielikuvitus ja halu saada lapsi tekee tepposet ja sitä heti kaikista kolutuksista havahtuu ja miettii, tärppäiskö juuri nyt...

Loppuun tyhmä kysymys: mitä tuo yk tarkoittaa? :)

7/79 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin voisin siirtyä pikku hiljaa tänne seuraavaan kuukauteen,syyskuu kun on menetetty tapaus..
Maamu; yk=yrityskierros

Kp 7,ovista odotellessa...

Maikku kp7/28 yk7

8/79 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos selvennyksestä Maikku :) Meitä miehen kanssa on jo onnistanu niinkin ihanasti,että elämää ihastuttavat 5- ja 3-vuotiaat lapset. Nyt kuitenkin kolmatta haaveillaan jo toista vuotta,mutta ehkä se tää on nyt vasta sr varsinaisesti se yk1, kun ei kuopuksen syntymän jälkeen ole kunnon kiertoja ollut...

Eli Maamu25 kp12 yk1.

9/79 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun mukaan myöskin.. :) Kp 2/42? (ekat luomumenkat siis pillereiden jälkeen menossa, et saa nähä kuinka toi kierto vielä heittelee..) ja yk 2 siis menossa.. Ja niin taitaa mullakin tuo laskettuaika mennä marraskuun ekoille päiville, mikäli tästä kierrosta tärppää. Ajattelin kyllä tässä kierrossa ottaa ovistikut käyttöön ton ekan pitkäksi venyneen kierron takia, että näkee vähän suuntaa, et missä mennään :) 

10/79 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti lista menee oikein..

Loka-marraskuun vauvasta haaveilevat 26.1.

Maikkulii kp 24/26-27, yk 5

PikiPiki79 kp 19/28-31, yk 1

Maamu25 kp 13/?, yk 1

Maikku79 kp 8/28, yk 7

Prinressa kp 3/29-31, yk 4

Purr kp 3/31-34, yk 3

Woowie kp 2/42(?), yk 2

11/79 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perään omaa napaa: Aiotaan nyt pari kiertoa mennä vähän vähemmällä miettimisellä (siis minä aion, miehellä on muutenkin tollanen tjottailu-asenne:D). Samalla tutkiskelen vähän näitä välivuotoja ja tuntemuksia ja sitten lekurille, jos ei tärppää. Epäilen nimittäin, että mulla olis keltarauhasen vajaatoiminta, jolloin siis keltarauhasta ei erity tarpeeksi ja esim. kiinnittyminen vaikeutuu. Mullahan oli heti ekassa kierrossa kemiallinen.. Käsittääkseni ainakin. Tokassa kierrossa testasin niin myöhään, että en tiedä, josko kiinnittymisyritystä olis ollu silloinkin. Ainakin mulla oli (oikeat tai kuvitellut) kiinnittymisvuodot ja repäisykivut. Oireina siis mulla tohon vajavuuteen liittyen on noi välivuodot sekä kipua munasarjoissa/keltarauhasessa.

Onko kellään samaa tilannetta ihan lääkärin toteamana? Olitteko ihan yksityisellä gynellä vaan vai ihan tk-lääkärillä? Keskustelupalstoja kolunneena suurin osa oli kaiketi ollu yksityisellä, mutta muutama hassu sanoi tk:n ajavan saman asian..?

Toki olen ennenkin diagnosoinut itselläni ties mitä sairauksia näin googlen avulla, että mene ja tiedä sitten! :D 

Vierailija
12/79 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyisin myös mukaan loka-marraskuun vauvasta haaveileviin. :) Menossa yrityskierto 8. Toisessa munasarjassa äskettäin todettu iso kysta ja endometrioosilta vaikuttava muutos. Toinen munasarja näytti normaalilta. Gyne uskoi ja lohdutti että lapsien saantiin on mahdollisuus vaikka toinen munasarja leikattaisiin tai vaikka sille ei tehtäisi mitään. Edellinen kierto kesti vain 22 päivää, ja sitä edellinen 26. Nyt menossa kiertopäivä 25. Plussatuulia kaikille! :) nallukka88 kp 25/22-26 yk 8

13/79 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on sit Nallukka jännät päivät :) Toivottavasti ois tärpännyt! 

Mulla on ollu parina päivänä inhottavan kipeitä vihlaisuja mahassa, osasyy on varmasti noi hormonilääkkeet,jotka on movulaatio astäny kroppaa sekaisin... innostuin vaan niin paljon jo siitä ovulaatiotestin kahdesta viivasta, kun mullahan ei ole sitäkään aikoihin ollu. Positiivista siis,et ne lääkkeet on vaikuttanu halutulla tavalla :)

14/79 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kun aika menee hitaasti...silti aion testata perjantaina taas :)  vaikka olisikin turhaa, mutta ehkä san vaikka haamun ;)

sekin kelpaisi tällä hetkellä,,

15/79 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Liitynpä minäkin joukkoon! Taustasta sen verran, että meillä on ennestaan 1 v 8 kk poika ja toista ollaan yritetty nyt 9 kk, eli tämä on yk 10. Viime kierrossa kävin gynellä, ja kaikki oli ok, totesi ovulaationkin tapahtuneen, ja viime kierrossa olikin sitten todennäköisesti kemiallinen, kun menkat oli viikon myöhässä.

Nyt on kp 23/28, eli vielä n. viikon verran piinailua edessä.. Ei ole kauhean luottavainen olo, alkaa jo kyllästyttää ja turhauttaa koko homma, vaikka se kemiallinen kyllä vähän palautti uskoa, kun ainakin jotain siellä tapahtuu..

Ems kp 23/28, yk 10

16/79 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan,
minäkin liityn joukkoon. Entuudestaan jo 2v 8kk vanha poika, ja nyt kovasti toista koitetaan.

Ollaan yritetty ehkäisyn jälkeen 3:ssa kierrossa eli olisko tämä yk4.

Tuittu9 kp 20/18-28 yk 4

17/79 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maikulilla kp 2/26 ja laskin yk:t uusiks eli nyt vasta lähtee numero 5. Vähän alkaa lyhenee toi kiertoväli kokoajan. Nyt oli jo kp25 ihan niin kovat kivut, et joutu ottaa lääkettä. 26 vasta alko vuoto sit.

Mun isä kuoli tiistaina ja jotenki se taas toi yhä enemmän fiilistä, että tahtois perheen. Mikään ei oo niin tärkeetä. En tiiä kuulostaako hassulta, mutta tää vauvan yrittäminen on yks niistä harvoista asioista jotka pitää kasassa tällähetkellä. Tai ainoa johon jaksaa hautajaisten lisäks panostaa. Työrukkaset putos heti esimerkiks.

Oletteko koskaan muuten miettiny (vähän vanhemmat yrittäjät siis), että joskus  kun söi pillereitä ja käytti kumia ja silti pelkäs tulevansa raskaaks, niin kannattiko pelätä? Tuntuu että tää on sellasta arpapeliä nyt +30 vuotiaana ja nyt vasta tajuaa et se lapsi ei välttämättä tuleekaan noin vaan. Itse havahduin vasta pari vuotta sitten ajatukseen, että lapsen saaminen ei ole itsestäänselvyys =(

18/79 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti jaksamista Maikkuli! Varmasti se uuden elämän alku toisi sinun tilanteessa varsinkin auringon paistetta harmaisiin päiviin.

Nuorempana ei tosiaankaan osannut kuvitella,että raskaaksi tuleminen voisi olla vaikeaa. Mä siis myös 30v ja tää ikä on aika raafollista naisille :( Silloin 2013, kun sain kuulla tuon PCO diagnoosin, se tuntui niin väärältä ja samalla ymmärsin täysin elämän arvaamattomuuden ja sen kuinka monen asian kokee nuorena niin mustavalkoisen.

Onhan odottaminen ja pettyminen kerta toisensa jälkeen puuduttavaa,hermoja raastavaa ja kiukuttavaa, mutta palkinto odottaa toivottavasti jo ihan lähellä :)

19/79 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maikulii osanotton ja lämmin halaus...

omaan napaan ei kummia kuulu,ovis kolkuttelee,tänään huomannut kipuja..ainoana ärsytyksenä että taas jotain ihme mini tuhruttelua,mitä lienee.. 

Maikku kp 12/28

Ps: tervetuloa uusille!

Vierailija
20/79 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamisia Maikkulille ja onnea kaikille yritykseen!

Nallukkaa ei onnistanut tässä(kään) kuussa, eikun uutta yritystä kehiin, ostin ekan kerran kokeiltavaksi ovulaatiotestejä. Jotain verikokeita otettu joiden tulokset oli onneksi kunnossa. Nyt siis kp3/26 yk 9.