Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lokakuun vauvasta haaveilevat

24.01.2015 |

Päätin aloittaa uuden keskustelun kun niin siinä kävi että kp vaihtui eilen kp1.

Nyt haaveillaan siis lokakuisesta vauvasta.

Prinressa kp1/29-31 yk4

Kommentit (79)

61/79 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitynpä minäkin tänne. Tilanne siis se, että jätin joulukuussa pillerit pois ja kahdet menkat tasan 31 välipäivillä ehti tulla kunnes päätimme yrittää lasta.

Merkkani piti alkaa viime 14.2 lauantaina, mutta kuinka kävikään eivät ne alkaneet ja ajattelin, että näinkö hyvin olisi heti ekasta kokeilusta tärpännyt!? No tein testin heti sunnuntaina ja näytti negatiivista samoin tänään aamulla tekemäni testi näytti negaa :( eli nyt 36/31 menoss ja testit näyttää negatiivista? Onko tällaisesta kokemusta muilla? Jotenkin outoa kun aina ollut todella säännölliset menkat ja alkaneet aina tiettynä päivänä, että nyt kun yritimme ei alkaneet, mutta raskaustestit näyttävät negatiivista? Todella outoa ja hämmentävää... :(

olisi kiva kuulla kokeneempien kokemuksia?

62/79 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa TYTSYY :) 

Pillereiden jälkeen kroppa voi temppuilla, vaikka aluksi olisikin säännölliset menkat.. :/ Tai sitten voi olla, että ovulaatio on ollut myöhässä ja siksi testi näyttää negatiivista, vaikka oiskin raskaana :) Niin mulla kävi esikoisen kanssa, kun kierto oli normisti 28-32 päivää, niin esikoisesta plussasin vasta Kp 48.. :D Silloin lääkäri sanoi, että ovulaatio oli syystä tai toisesta ollut myöhässä :) 

Mun tekis niin mieli tehdä testi, mutten uskalla. Tänään on siis Kp 27 menossa.. Muttei vieläkään mitään oireilua tms. enemmänkin vaan sellainen "emmä-kuitenkaan-oo-raskaana"-mieli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/79 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että joku on plussannut noinkin myöhään. Pieni toive siis vielä et voi ollakin raskaana! :)

Testailen tässä nyt vielä noin viikon verran ja sit varaan ajan lääkärille, jos ei tapahdu muutoksia.

Kerroppa sinäkin miten kävi kun uskaltaudut testailemaan :) mäkin päivittelee miten täällä etenee.

64/79 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltauduin testaamaan.. Ikävä kyllä ja nyt on pää viel enempi solmussa.. Noi pregcheckin testit ei oo kyllä niitä laadukkaimpia. Vaikea taas sanoa, onko toi viivanpaikka, haamu vai mikä.. ? :O Pitää miehelle sanoa, että tuo töistä tullessa apteekista kunnon testin, että tulee selvyys asiaan. Negaakin enemmän ärsyttää arvailla, että mikähän testitulos mahtaa olla kyseessä.. :D

Juu, mä plussasin myöhään. Tosin esikoista yritettiinkin kolme vuotta silloisen miehen kanssa. Mulla oli sen kaks vuotta epäsäännöllinen kierto, kunnes se teroluteilla saatiin säännölliseksi. (Tosin epäsäännöllisten kiertojenkin aikana, mä tulin kolme kertaa raskaaksi, mutta kaikki meni kesken.) Sitten vihdoin ja viimein puoli vuotta terolut kuurin lopettamisesta sai esikoinen alkunsa ja nyt se onkin jo pian 7-vuotias :) 

65/79 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille! Täällä haaveilija ilmoittautuu mukaan. Yksi lapsi on jo aiemmin -09 ja viime vuoden lopulla keskeytynyt keskenmeno rv 12 (lääkkeellinen tyhjennys). Nyt keskenmenon jälkeen tulleiden kuukautisten jälkeen ensimmäinen yrityskierto. Ovulaatiota en ole testannut, enkä tässä kierrossa tunnistanut, mutta aktiivista yrittämistä ollut koko kierron ajan :) Nyt kp 23/22-29 yk 1 (kkm:n jälkeen).

Woowie: itse olen hätähousuna testaillut noilla pregcheckin testeillä jo toissapäivänä, eilen ja tänään, ihan täysin valkeat negat, joissa ei edes viivanpaikan olettamustakaan nähtävissä. Kkm:n jälkeen kun hcg-arvo oli vielä koholla, vaikkakin alhaisehkona, niin samat testit näyttivät haaleaa viivaa. Että minulla ainakin ihan luotettavasti toiminut, hyvälle siis kuulostaa sinun testailut!

ON: Aloitin ajoissa testailemaan kun tunsin menkkakivut jo alkuviikosta (voisiko olla se ovis?) ja nippailuja, ja hieman lämpöinen olo kokoajan. Lisäksi vaalenpunertavaa tuhruvuotoa tullut jo useampana päivänä (?). Tuntuu että kuvittelen oirehdinnat toiveikkuudessani. Toisaalta rinnat ei arista, ei turvota, mitä ne molemmissa aiemmissa raskauksissa ovat tehneet (onnistuneessa raskaudessa ne olivat hyvin kosketusarat, keskenmenneessä vain hieman aristavat, ja nyt ei ollenkaan...).

Ennen edellistä raskautta useampi kierto kesti sen 23 päivää, joka nyt on menossa, että jänniä hetkiä täällä eletään. Epäilen kyllä että yritystä saadaan jatkaa vielä, ei yhtään raskaana oleva olo :(

66/79 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On: Täällä menossa kp29/28-33. Ei merkkejäkään kuukautisista näkyvissä. Testiä en ole uskaltanut tehdä kun se nega tiputtaa kovaa ja korkealta. Olen kyllä päättänyt että varaan ajan lääkärille jos ei ole tärpönnyt.

Tervetuloa uusille!

Ja peukut pystyssä kaikille haamuilijoille!

67/79 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mielestäni nyt vielä enemmän tuota menkkoja edeltävää vuotoa. Se kirkkaanpunainen tuli vasta edellispäivänä (kp29/31-34), kun aiemmin on jo reilu viikkoa aikaisemmin. Mulla on jotenkin sellainen olo, että tääkin oli kemiallinen, mutta kiinnittyminen oliskin kestäny jotenkin kauemmin / tapahtunut tosi myöhemmin ja siksi toi kirkkaanpunainen olis tullut vasta nyt. Olen siis siinä uskossa, että myös yk2 oli kemiallinen. Yk1 on siis ollut ainut, jossa oon testannut ajoissa ja saanut niitä haaleita viivoja. Ja toi kirkkaanpunainen vuoto on siis sellaista, että kastaisit pensselin punaiseen vesiväriin ja sitten laittaisit sen pensselin puhtaaseen veteen -> vesi värjäytyy punaiseksi = meitsin vuoto! :D

Sekava selitys, mutta tää vuotokin on ollut jotenkin niin friikkiä.. Puolitoistaviikkoa gynelle, toivottavasti sieltä saa vastauksia!

Oltiin eilen nimiäisissä. En onneks meinannu edes kuolla sen vauvan ihanuuteen!! <3 Mun äitikin vihjaili jotain.. "Voi, voi, kun mä en saa mitään vauvatavaroita ostaa." ja suunnitteli jo siellä ristiäisiä! :D

Woowie, sun olis tietysti kuulunut ottaa siitä testistä kuva ja laittaa tänne! ;) Jos ens testi on epäselvä tai se plussa, niin kuvaa! :)

68/79 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se kp vaihtui 1. Eli täällä mennään kp1/29-32. Ärsyttää nuo parinnkin päivän heitot. Kierrossa mikä nyt normaalia on. Varasin ajan lääkärille jolta olen Teroja saanut ennen edellisiä raskauksia. Molemmat raskaudet ovat alkaneet aikaisemminkin Teroluttien turvin. En ole yhtä selvää ovistakaan bongannut kuin silloin kun olen teroilla saanut kierrot tasasiksi päivälleen. Tälläistä täällä..

Woowien täytyy testaa uudestaan ja kuvaa tänne sitten.

69/79 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan. Täällä jatkui vaaleanpunertava vuoto eiliseen, jolloin loppui kokonaan. Nyt jatkuva pissahätä. Joka aamuinen testi silti näyttää puhdasta negaa. Hmm, oliskohan kierto vielä kkm:n jälkeen hakusessa? Tai ehkä vaan malttamaton mieli... onhan noita kiertopäiviäkin vielä jäljellä... :D

Nyt kp 26/23-29.

70/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp1 herätti mut miellyttäviin kipuihin klo 3.50! Yk4 on siis täällä.

Tiesin koko ajan, etten raskaudu tästä kierrosta, niin ei ole edes mieli maassa. Päinvastoin olen iloinen, että menkat alkoivat kauniisti tasan kaksi viikkoa oletetusta oviksesta ja kiertopäiviäkin kertyi maltilliset 32. :)

71/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp1/23-29 täälläkin. Eilen iltamyöhään alkoi kunnon jomotus reisiin asti ja tänään vaihtui yk2:een. Aika samoilla kiertopäivillä ainakin Purrin ja Prinressan kanssa mennään siis, hieman erimittaisilla kierroilla tosin.

Huomaan tämän aloittelijan höyryämisen itsestäni, ihan kuin ehkäisyttä oleminen tarkoittaisin samoin tein raskautta... Hyvin on nuorena annettu valistus opittu. Hmm, no uutta yritystä päin, tai lähinnä tjottailua, tai jotain siltä väliltä. En vielä tiedä meinaanko ovulaatiopäivää testailla, mutta ainakin laskennalliset ovulaatiopäivät meinataan hyödyntää. Miten te muut teette? Aika omanapainen höyryntä täällä päällä, mutta kovasti kiinnostaa teidän muiden kokemukset ja kuulumiset!

72/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis pitänytkin tosiaan ottaa kuva niin oltais voitu yhdessä puida, mikä se viiva tai viivanpaikka oli :D Toista kertaa en oo uskaltanu vielä testata.. Ja ajattelin varmuudeksi siirtää testaamisen loppuviikolle (jos maltan) :D 

Täällä on nyt kp 31 menossa. Edelleenkään ei mitään mainittavan suuria oireita oo (vaikka kyllähän mä koko ajan kuulostelen kroppaa enemmän ja enemmän.. :D ) Närästää vieläkin usein, mutta se voi johtua muustakin. 

Purr: Toivotaan, että gynellä saat selvyyttä asiaan :) Ja toivotaan, että seuraava kierto on se onnekas kierto :) Tuo vauvan/vauvojen näkeminen on kyllä niin kuolettavan ihanaa! Ja aina sitä toivoo toisen vauvaa katsellessa, että olisipa jo munkin vuoroni :) 

73/79 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo monta vuotta lukenut jos jonkinmoista äitiys-, odotus- ja yritysblogia. Niissä useasti olen törmännyt kirjoittajan kateuden tunteisiin, kun joku tuttu tai puolituttu onkin raskaana. En ole yleensä jäänyt niitä sen kummemmin pohtimaan, kun meillä ei ole ollut yritys silloin ajankohtaista.

Pari viikkoa sitten erään seuraamani (ärsyttävän) blogin kirjoitti odottavansa toista vauvaa. Ja rivien välistä olin ymmärtäväni, että olikin kivasti tärpännyt ekasta. Otti vähän päähän.

Tänään töissä huomasin, että jumankauta, kaksi tyyppiä raskaana!! Kaksi! Nyt mä todella ymmärsin sen kateuden tunteen. Ja samalla häpeän itseäni, kun eihän tässä mikään multa ole pois ja me ollaan niin vähän aikaa yritettykin. Mut hei silti!

Oli pakko avautua.

74/79 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat! Tulisin mukaan ryhmään. Marraskuisille ei vielä taida olla omaa..?

Täällä onkin jonkin verran tuttuja nimiä syyskuisista, jossa itsekin jännäilin. Meille piti tulla vauva syyskuussa, mutta raskaus meni pari viikkoa sitten kesken rv 8+0 :( Eli nyt uutta jännäämistä kehiin! Lääkäri neuvoi odottamaan yhdet menkat, mutta en jaksa enkä halua. Googlailin vähän (paljon!!) ja mielipiteet menkkojen odottamisen suhteen oli aikalailla fifty-fifty. Jos ovis tulis viimeisimmän kuukautiskierron mukaan, se ajoittuis kentis su-ti -akselille.. Näin ollen la olis joskus marraskuun lopulla..

Purr, mä niin tiedän ton kammottavan kateuden tunteen. Nyt mukaan on tullut myös katkeruus :( Vaikkei toisten onni todellakaan ole itseltä pois..

75/79 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purr: Se kateuden tunne on täälläkin tuttu tunne.. Esikoista väännettiin se kolmisen vuotta ja sinä aikana tuntu, että kaikki muut tulee raskaaksi pelkästä ajatuksesta. Silloin mun ajatukset oli toisinaan hyvin hyvin mustia, vaikka toisaalta ymmärsin, ettei se kenenkään syy ollut.. Mutta tunteet on tunteita ja musta yksi lääkäri sanoi hienosti mulle, että: jokaisella on lupa tunteisiin, niin hyviin, kun huonoihin. :) 

Täällä testattiin tänä aamuna selkeä, mutta vielä väriltään hennon vaaleanpunainen plussa <3 Laitoin miehen hakemaan vielä varmistustestin, jonka teen illalla tai huomenna aamulla. :D

76/79 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynellä siis tällä viikolla vierailtu. Tämä naislääkäri oli tosi söpö (ei siis ulkonäöllisesti), mutta ei ehkä kuitenkaan ihan nyt ymmärtänyt, että mistä on kyse! :D No ei, sitä vaan sanoi pari kertaa, että vuoden yrittämisen jälkeen sitten isommat tutkimukset. 

Nyt mun pitäisi varata aikoja testeihin, lähetteessä papa, parit sukupuolitaudit sekä joku bakteerihomma tulehduksien varalta. Lisäksi ihan viime minuuteilla lääkäri lisäsi listaan prolaktiinin. Luulin, että se on just se keltarauhashormoni (kun siitäkin siinä puhuttiin) ja olin ihan fiilareissa lähteissäni. Kysyin sitten, että otetaako se ovulaation jälkeen (kun niin olin ymmärtänyt), mutta ei ole kuulemma väliä. Googlailin sitten jälkeen päin ja mulle selvisi, että keltarauhashormonin nimi onkin progesteroni ja toi prolaktiini joku fucking turha "maitoproteiini", johon liittyy mm. maidon tuloa. No ei elämä!! Olen varma, että turha testi mun kohdalla. No, näitten testien jälkeen vaadin keltarauhastestiä, kun ehkä jotenkin sain sen myöntymään siihen, että se otetaan tän jälkeen. (siis se oli tosi sekava se keskustelu tai minä olin pihalla, kun oli prolaktiinit ja progesteronit ja muut, enkä sitten tiennytkään, että mistä puhuttiin milloinkin, vaikka siellä luulin olevani ihan kartalla! :D)

No sitten kaiken muun hyvän llisäksi mulla on ollut tällä viikolla jäätäviä raskausoireita!! Mm. ruoka ei pariin päivään maistunut (täysin vierasta mulle) ja teki vaan mieli kaikkea raikasta, mm. mehukeittoa, mehujäätä ja tietyn makuisia omenoita. Lisäksi yks aamu salilla, kun oli menossa suihkuun, niin joku muikki tuli kahvikuppinsa kanssa siihen viereen ja se kahvin haju oli niin yököttävä, että aloin voida vähän pahoin! Itse en juo ollenkaan kahvia, mutta ei kahvin haju musta ole ollenkaan paha normaalisti.. Lisäksi olen itkenyt tällä viikolla 3 kertaa jo sitä, ettei meille ole vieläkään tulossa vauvaa ja olen varma, ettei vähän aikaan tulekaan ja jotain on pahasti pielessä. :(

Testasinkin eilen aamulla, mutta mun pissa on _aina_ ihan vettä, kun juon niin paljon ja kusen järkyttävän usein.. :P Sanomattakin selvää, että nega se oli. Olihan mulla ne kunnon menkatkin etukäteisvuotoineen päivineen.

Pakko vielä purkaa, että ärsyttää myös tämä mun surkea laihisyritys. Haluaisin sen 5 kiloa nyt pois, enkä siinäkään helvetti onnistu!! Harrastan siis urheilua kuitenkin sen 6-7 kertaa viikossa ja syön melkoisen terveellisesti, mutta ei. Pienet lipsumiset ruokavaliossa näkyy samantien. Itsekurini on nykyään nollassa ja ilmeisesti stressaan TAAS töistä oikein huolella. Silloin mun napostelut (ja raskausoireet) villiintyvät.

Oli pakko avautua nyt tälleen oikeen kunnolla. Kiitos ja anteeksi!

Mites Woowien testi(t)?

77/79 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joopa joo, tuon "maitoproteiinin" piti kyllä olla maitohormoni!! :'D

78/79 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea Purrin kuulumisia. 

Minäkin kävin flunssani kanssa terveysasemalla omallalääkärillä. Tämä lääkäri on myös äitiysneuvolan lääkäri. Hän on minulle joskus Terolutteja kirjoittanut. Päätin häneltä sitten kysyä kun yritämme kolmatta lasta. Hän sitten sanoi että älä stressaa siitä niin kyllä se siitä. Usein käy niin kun stressaamisen lopettaa niin se plussa tulee. Kanssa sanoi että vuosi pitää olla yrittämistä. Laittoi verikokeisiin kun oon sairastellu niin paljon niin samalla laittoi kanssa papa kokeen joka otettiin samalla käynnillä, nyt odottelen sen vastausta. Tässä kierrossa onnjäänny yrittäminen vähän taka-alalle kun oon ollu sairaana vähän väliä ja lapset olleet.

pitäisköhän meidän aloittaa se marraskuun haaveilijat?

79/79 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tuossa aamulla, että nyt mää kyllä perustan sen uuden ketjun! Eli tulossa on!