Lokakuun vauvasta haaveilevat
Päätin aloittaa uuden keskustelun kun niin siinä kävi että kp vaihtui eilen kp1.
Nyt haaveillaan siis lokakuisesta vauvasta.
Prinressa kp1/29-31 yk4
Kommentit (79)
Testasin uusiks. Nega. Joten tuo tositosi niukka vuoto on menkat. Eli nyt jotai 3/26... tai jotai.. pitää testata ovista tässä kierrossa.
MAIKULII: Voimia sulle surun keskellä!
Se on kyllä totta, että monet stressaa sitä raskaaksi tulemista ja sitä, että tuleeko/voiko tulla raskaaksi. Me yritettiin mun lapsen isän kanssa lasta kolme vuotta ja mä olin silloin ihan varma, etten mä koskaan saa lasta. No, muksu sai kuitenkin alkunsa ja puoli vuotta ennen lapsen syntymää, mun lapsen isä menehtyi äkillisesti.
Nyt mä sitten stressaan taas sitä samaa, että saanko mä toista lasta
ja, kuinka kauan siihen menee? Huomaa, että mulla on jonkin asteinen lapsettomuutta kokeneen identiteetti, vaikka mulla onkin jo lapsi..
Ja lisäksi mä stressaan samalla sitä, että entä jos käy niinkuin viimeksi,
että mä saan lapsen, mutta multa otetaan mies pois?
Nykyinen mies pitää mua varmaan jo suurinpiirtein sekopäänä,
kun mä iltaisin varsinkin veivaan näitä ajatuksia ääneen sille.
Sitten mua ärsyttää, että miehestä huomaa, ettei se oo koskaan ollu
tekemisissä lapsettomuuden kanssa. Sille se on ns. itsestäänselvää,
että tottakai meille tulee vauva! Ja mä pelkään, että tää vauvantekopuuha muuttuu
taas pakkomielteiseksi, epätoivoiseksi ja ahdistavaksi niinkun edellisellä kerralla,
kun vauvaa ei kuulunu.. Mutta sen näkee sitten..
Eilen oli kyllä paras, kun selitin sille ovulaatiotestistä ja siitä,
että sain illalla positiivisen tuloksen, niin se kuunteli mua ja, kun mä olin lopottanu
siinä varmaan puoli tuntia niin se varovasti kysyi, että: "Mikä se ovulaatiotesti on?"
Huomaa, että meillä mies ainakin on nukkunu biologian tunnit :D
Tervetuloa joukkoon Nele82 :)
Tervetuloa kaikille uusille mukaan jännittämään.
täällä menossa kp17. Vielä saa jännätä siis ainakin 11päivää. Niin silloin kierto olis 29 päivää. Oliskin ihanaa saada plussa juuri kun jään opintovapaalle. Tässä kierrossa oon kyllä unohtanut vähän taka-alalle yrittämistä. Yritännolla stressaamatta ja murehtimatta. Viime kierroissa on ollut todella stressaavaa töissä ja kotonakin ollut aika hektistä. Katsotaan miten käy. Nyt jatkan enemmän taka-alalla. Käyn kyllä päivittäin kuulumisia lukemassa.
Minäkin ilmoittaudun mukaan näin uutena :)
Meneillään 26/28-29 ja yk2. Ennestään juuri 7 v täyttävä neiti, joka kovasti odottaa saavansa pikkusisarta :) Huomenna ajattelin testailla, malttamaton kun on ja testejä hankittu. Niin täytyyhän niitä käyttää :D
Niin ja mukava päästä lukemaan muiden kirjoituksia, jotka ovat samassa tilanteessa, eli kovasti sitä masuasukkia odottavat. :)
No täytyy poistua seuraavaan ketjuun, kun tänään alkoikin kp1 :/
Meillä on sairastettu yhdistettyä sitkeää flunssaa ja mahatautia :(
Itse sain kunnian sairastaa sunnuntaista eiliseen, nyt on sitten muksun vuoro ja varmaan mies seuraavana listalla.. :(
Kp 17 menossa ja viime yönä näin unta, että sain tyttövauvan :D
Kunpa se vaan oliskin enneuni ja raskaus olisikin saanu jo alkunsa :)
Toivossa on hyvä elää :)
täällä yhtäkkiä ilman ennakkovaroitusta muuttui kp 25 kp1:si..
saapi vetää lokakuunkin yli viivan.. :/
Moi! Ilmottaudumpa mukaan :) täällä kp 31/25-31, menkkakipuja jo viikon, mutta ei menkoista tietookaan...kääk! Kp28 negaa vielä, joten ei auta kuin odotella, mikä onkin vaikeaa! Oon melko kyyninen oireitteni suhteen, olen saanut oppia miten mielikuvitus tekee ihmeen todelliset tepposet, mutta silti vähän jo jännittää, hyvin harvoin on menkat yli 28. Pahoinvointia on, koko ajan nälkä ja hengästyn ja hikoilen enemmän kuin ennen...plussatuulia kaikille!!!
Tervetuloa uusille haaveilijoille.
Oma napaa, samanlaista oireilua ilmestynt kun aikaisemmissa raskauksissa. Pahaa oloa/kuvotusta ruokaillessa. Siis ennen kuin testiä olen tehnyt. Vielä ainakin reilu viikko täytyy piinailla jos sitä ennen ei menkat ala.
olen sekasin Kp:stäkin kun olen nyt ollut stressaamatta asiasta. Tälläistä täällä.
mitä muille kuuluu? Mitä Purrille kuuluu? Viimeksi aika samoilla kp:llä mentiin.
Moikka kaikille! Minäkin ilmoittaudun mukaan, la menis kyllä jo marraskuun alkuun. Nyt menossa 15/24-28, yk 1. Vuoden vaihteessa NuvaRing jätetty pois, kp sen jälkeen oli 24. Nyt ensimmäinen yrityskierto. Lapsia ennestään kaksi, iltatähti haaveissa.
Täällä kp 23/? Tekis mieli jo testailla, mutta vielä pitäs malttaa ainakin vlopulle odotella :) Oireita ei oikeen oo.. Tosin oon kyllä tehokkaasti yrittäny olla ajattelemattakaan mitään oireita, koska mun mielikuvitus saa mut kyllä tekemään niitä oireita.. :D Oon taas kahtena yönä nähny unta tyttövauvasta ja herätessä sitten on hirveen pettyny olo, kun se olikin vaan unta :D
Täällä ollaan! :) Tai on oltu kyllä koko ajan, kun sattuu olemaan välilehti koko ajan kännykässä auki, niin joka päivä moneen kertaan tätä luen. Omaa laiskuuttani en vaan ole saanut kirjoitettua mitään.
Nyt on kp 25, ovista en tikuttanut. Päätin nyt ottaa pari kiertoa ihan tjot-meiningeillä. Tiedän kyllä oviksen ajan suunnilleen, ja kyllä niille main osui sitä vauvantekoakin. :) Sain myös ajan gynelle tuonne maaliskuun alkuun. Vuotojen takia terveyskeskukseen soitin ja antoivatkin siis ajan. Multa sitten kysyttiin, että kuinka kauan ollaan lasta yritetty, niin oikeen hävetti sanoa, että kolmannessa kierrossa mennään. Olin myös varma, että vastauksena on soitella sitten vuoden yrityksen jälkeen uudelleen.
Oviskivut oli osittain erilaiset kuin ennen. Nyt alamaha ei turvonnut, eikä sitä järkyttävää paineentunnetta ollut. Mutta pahimpana kipupäivänä ensin kipuili aamulla kotona pariin otteeseen niin, että jos ne ei olis ollut vaan muutaman sekunnin mittaisia, niin en olis voinu mennä töihin niine kipuineni. Lisäksi töissä, kun painelin pisin käytäviä, niin aina kun vasen jalka astui maahan, niin vasemmassa munasarjassa "tärähti". :D Ovuloin siis tässä kierrossa vasemmalta, että siellä siis suuremmat kivut.
Menkkojen alkuun noin viikko, eikä ainakaan vielä ole niitä tuhruja alkanut. \o/ Toki ehtivät vielä hyvin. Lisäksi olen pitkästä aikaa saanut muutaman näpyn ohimoille ja yhden finnin selkään. Buu! Oireettomana muutenkin mennään.
Nyt oli pitkä sepustus vain minusta itsestäni, sori! Mutta eikö se niin sanota, että oma napa, paras napa? :D Vauvaonnea kaikille! :)
Oli pakko tulla tänne pohtimaan, kun oon tikutellu edelleen ovista, vaikka sen jo mielestäni bongasin aiemmin ja viivatkin testeissä on tasaisesti pysyneet haaleina eli negoina sen bongauksen jälkeen. Mutta eilen illalla testasin niin pärähti kontrolliviivaa tummempi testiviiva ja sama juttu tänään.. :O Nyt on sitten pää sekaisin, että onks se ovulaatio tosiaan vasta nyt vai mitä tapahtuu? :O Mutta ainakaan mitään ovulaatioon liittyviä muita oireita ei oo.. tosin ei oo kyllä raskausoireitakaan, jos tota hitonmoista närästystä ei lasketa, joka tuntuu tulleen jäädäkseen.. Mutta närästää nyt voi muustakin syystä.. :P
Woowie, ovulaatiotestihän voi näyttää raskauttakin.. ;)
PURR Ai voi vai :O :D
Testasin tänäkin aamuna ovistikulla ja edelleen testiviiva näyttelee vahvempaa kuin kontrolliviiva. Meillä ois tuolla raskaustesti kaapissa, mutta ku mä lupasin itelleni, etten tällä kertaa mee testaamaan liian aikaisin vaan vasta sinä päivänä, kun menkkojen "pitäs" tulla eli lauantaina.. Nyt onkin sitten suurempi homma pitää itsensä poissa tuolta kaapilta ja käy aika pitkäksi :D
Woowie, juu, näin olen lukenut. Toki siis ovistestiin tulee kai aina loppukierrossa väriä, koska joku hormoni on silloin koholla. Näin mullakin kävi, niin arvaa petyinkö.. Mutta eilen illalla yhden blogin kommenteissa oli, että o-testissä viivan pitää olla vähintään kontrolliviivan vahvuinen ollakseen merkki raskaudesta. Ja sulla on! :) Tämä siis ei varmaan ole mikään absoluuttinen totuus, joten jos aiheutinkin turhia raskausolojen maksimointeja, niin älä suutu! Mä toivon täällä nyt kovasti plussaa siihen toiseenkin testiin!! :) Onko mitään oireita närästyksen lisäksi?
Ja mulla alkoikin sitten näköjään se tuhruttelu. Great.
Purr Voih, toi tuhruttelu/menkkojen alkaminen on aina sellainen ketutuksen aihe :(
Pientä pistelyä alavatsalla havaittavissa ja eilen oli sellainen pikainen repäisykipu, mutta niitä mulla tuntuu olevan muutenkin.. Närästys on ainoa, joka herättää pientä pohdintaa raskausoireista. Mutta mulla kylläki on vaan sellainen olo, että en oo raskaana. (Tosin niin oli esikoisellakin.. eli siitäkään ei voi mitään päätellä.) Itku herkkä mä oon taas ja mies ärsyttää mua pelkällä olemassaolollaan. Eilenkin pillitin koko illan itsekseni, kun mies on kahtena iltana nukahtanu jo kasin aikaan sohvalle ja musta tuntu, että se ei huomioi mun olemassaoloa ollenkaan. (Aamulla kyllä ymmärsin sitten, että tottakai se nukahtaa sohvalle, kun se tekee pitkän päivän töissä ja se on nukkunu huonosti viime yöt kipeän selkänsä takia..) Mutta eilen oli jotenkin niin totaalinen "sä-et-rakasta-mua"-fiilis.. Onneksi mä osaan pitää suuni kiinni, enkä päästele sammakoita suustani ukolle.. Olis kohta varmaan lusikat jaossa, jos jokaikisen ajatukseni latelisin ääneen :D Ehkä ne menkat on tulossa kuitenkin, kun alkaa toi kiukku taas nousta pintaan.. :P
NASU: joo täytyy ite kans yrittää ottaa rennommin, helpottais jos asuttas miehen kanssa samassa osotteessa, mutta tällä hetkellä ei ole mahdollista, joten kitan viettöä ovulaaatio ajat häönen luonaan tai hän minun :)
Ei ole helppoa ei :/,
miehelle pitää huomenna kertoa että täti tuli köymään, ja hän joka päivä tiedudustelee vointia plussa uutisten toivossa, harmittaa sekin :(
onneksi on kohta hiihtoloma viikko ja sen pitäisi osua juuri seuraavaan ovulaatioon, joten on luvassa vauvan teko loma ;)
toivottavasti meillä molemmilla tärppää pian :D