Asiakas kiusaa minua (työntekijää). Mitä tehdä?
En oikein tiedä miten toimia. En viitsi kovin tarkasti tilannetta avata kun en halua että tunnistetaan.
Mutta olen työntekijä (määräaikainen) ja ”asiakas” vähättelee, syyttelee, väittää perättömiä, levittää juoruja mitä työssäni tapahtuu yms. toistuvasti. Esimies on tästä tietoinen ja puolellani, koska sam henkilö on tehnyt tätä aiemmin myös muille. Hän ei ole kuitenkaan tehnyt asialle mitään, ei edes keskustellut kanssani kunnolla.
Asia vaikuttaa työmotivaatiooni ja ei oikein kiinnosta tehdä mitään kun kuitenkin tulee palautetta että ei ole mukamas mitään tehnyt (levittää tälläistä esim paikkakunnan fb ryhmässä). En jaksa enää.
Miten näissä tilanteissa kuuluisi toimia tai mitä saa tehdä? En viitsi työnkuvaani paljastaa mutta en siis ole suoraan tämän ”asiakkaan” kanssa tekemisissä vaan hänen läheisensä kanssa ja kunnallisella töissä. Siitä voitte siis päätellä.
Kommentit (6)
Jätätkö jotain oleellista kertomatta?
Mäkin kävin yhteen aikaan kiusimassa sillointällöin yhtä aspaa, mutta se vaan kiusi mua takaisin. Tosin aapeen tilanteessa se ei ehkä ole hyvä idea.
Meillä toimittaisiin vastaavassa tilanteessa siten, että esimies ottaisi hoitaakseen viestinnän tuon häirikön kanssa. Ei tarvitsisi enää kohdata.
Tämä siis koulumaailmassa.
Itelläni oli henk.koht. avun asiakkaina pari p***kapäätä, jotka huusi ja tiuski. Olisi pitänyt olla ajatustenlukija. Enää en mene niitä avustamaan, enkä uskalla hakea henk.koht.avustajan töitä, koska ei voi tietää tuleeko joku uusi tiuskija asiakkaaksi. Olen siis työttömänä.
Riippuu vähän onko tämä kiusaaja nyt lapsen vanhempi vai vanhuksen lapsi. Jompikumpihan se tässä tapauksessa on.